خانه سینما و تلویزیون اخبار خبر جدید از تولیدات سینمای ایران

خبر جدید از تولیدات سینمای ایران

0

خبر جدید از تولیدات سینمای ایران

فیلم «اتاق تاریک» در مراحل پایانی تولید، نقش متفاوت هادی کاظمی در «مصادره»، پیوستن صابر ابر به فیلم «روسری»، پورسرخ و انصاری در «پاسیو» مقابل دوربین می‌روند، از جمله خبرها از تولید سینماست.

با پایان تدوین فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح الله حجازی، این فیلم فرم حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را پُر کرد تا نخستین نمایشش در جشنواره امسال باشد.

با پایان تدوین، مراحل صداگذاری، ساخت موسیقی و ویژوال افکت فیلم به طور همزمان در حال انجام است تا نسخه‌ای از «اتاق تاریک» در موعد مقرر به دفتر جشنواره فجر ارسال شود.

«اتاق تاریک» پنجمین ساخته حجازی پس از فیلم‌های «درمیان ابرها»، «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «مرگ ماهی» است.

حضور حجازی در دوره‌های مختلف فجر همواره با حواشی و اتفاقاتی همراه بوده است. «در میان ابرها» نخستین ساخته او در بیست و ششمین جشنواره فجر سیمرغ بهترین فیلم اول را دریافت کرد اما دو فیلم بعدیاش «زندگی خصوصی آقا و خانوم میم» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» هردو به دلیل ممیزی از جشنواره فجر کنار گذاشته شدند و «زندگی مشترک …» بعد از دو سال توقیف و به دلیل حضور در جشنواره‌های خارجی فقط چند نمایش محدود در بخش خارج از مسابقه جشنواره داشت.

حجازی سه سال بعد از آخرین ساختهاش «مرگ ماهی» امسال با «اتاق تاریک» که تجربه‌ای متفاوت با سایر ساخته‌هایش محسوب می‌شود به جشنواره فجر می‌آید.

‏‎ساره بیات، ساعد سهیلی، محمد امامی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، ژیلا دایی، رضا احمدی با معرفی بازیگر خردسال؛ سید علیرضا میرسالاری بازیگران «اتاق تاریک» هستند.

در خلاصه داستان فیلم «اتاق تاریک» آمده است: «فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می‌دهد.»

«مصادره» با هادی کاظمی ادامه دارد

در حالیکه کار بر روی جلوه‌های ویژه «مصادره» توسط فرید ناظرفصیحی ادامه دارد، هادی کاظمی هم جلوی دوربین این فیلم رفته است.

آخرین روزهای فیلمبرداری این فیلم کمدی در حالی در تهران سپری می‌شود که هادی کاظمی در نقشی متفاوت جلوی دوربین مسعود سلامی رفته است.

این در حالی است که فرید ناظر فصیحی نیز در حال پایان مراحل کار بر روی جلوه‌های ویژه «مصادره» است تا فیلم در موعد مقرر به سی و ششین جشنواره فجر برسد.

مهران احمدی که نخستین کارگردانی سینمایی خود را با «مصادره» تجربه می‌کند، در یکی دو روز آینده به عنوان آخرین بازیگر فیلم جلوی دوربین خواهد رفت.

«مصادره» یک کمدی سینمایی است که برای نمایش در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده می‌شود.

خبر جدید از تولیدات سینمای ایران

صابر ابر  به فیلم سینمایی «روسری» پیوست

دست‌اندرکاران پروژه سینمایی« روسری» به کارگردانی امیر حسین ثقفی و تهیه کنندگی علی اکبر ثقفی از حضور  صابر ابر برای بازی در یکی از نقش‌های اصلی فیلم خبر داد.

«روسری» چهارمین فیلم سینمایی امیر حسین ثقفی پس از « مرگ کسب و کار من است»، «همه چیز برای فروش» و «مردی که اسب شد» در مقام کارگردان است.

فیلمنامه «روسری» نوشته کارگردان در ژانر اجتماعی است و این دومین همکاری امیر حسین ثقفی و صابر ابر پس از « همه چیز برای فروش»خواهد بود.

این اثری پر بازیگر و پر لوکیشن است و انتخاب بازیگران فیلم همچنان ادامه دارد تا این پروژه سینمایی اوایل آذر ماه در تهران و چند شهر دیگر فیلمبرداری خود را آغاز کند.

پیش‌تر امیر آقایی و طناز طباطبایی برای بازی در این فیلم قرارداد بستند و بزودی اخبار جدیدی از « روسری» در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

پورسرخ و انصاری وارد «پاسیو» شدند

پوریا پورسرخ و بابک انصاری به گروه بازیگران فیلم «پاسیو» به کارگردانی مریم بحرالعلومی پیوستند.

پوریا پورسرخ و بابک انصاری با نهایی شدن تست گریم به مجموعه بازیگران «پاسیو» پیوستند و به زودی مقابل دوربین خواهند رفت.

پوریا پورسرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال «وفا» به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و در همان سال با حضور در فیلم «روز سوم» نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد. پورسرخ پس از آن در آثار متعددی از جمله «آناهیتا» ساخته عزیزالله حمیدنژاد، «عیار ۱۴» ساخته پرویز شهبازی، «لامپ صد» ساخته سعید آقاخانی و «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش بازی کرد.

بابک انصاری اولین بار با بازی در فیلم «شهر زیبا» ساخته اصغر فرهادی مورد توجه قرار گرفت و پس از آن در «نوک برج» کیومرث پوراحمد و «رویای خیس» پوران درخشنده بازی کرد و در جشنواره فجر سال گذشته نیز با دو فیلم «ماجان» رحمان سیفی‌آزاد و «شنل» حسین کندری حضور داشت.

«پاسیو» این روزها در سطح شهر فیلمبرداری می شود و تاکنون بهناز جعفری، محدثه حیرت، کریم امینی ، یاسمن ترابی و حسین ملکی بخش‌هایی از نقش خود را ایفا کرده‌اند.

قصه «پاسیو» در لوکیشن‌های متعددی می‌گذرد که تمامی آنها در تهران واقع شده‌اند.

«پاسیو» که قصه‌ای زنانه را در بستر شهر روایت می‌کند، اولین تجربه بلند مریم بحرالعلومی در مقام کارگردان است. او تحصیلکرده رشته سینما و عضو انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان خانه سینمای ایران است که بعد از ساخت چند فیلم کوتاه داستانی و تجربی، «پاسیو» را بعنوان نخستین تجربه بلند خود ، مقابل دوربین برده است.

بهناز جعفری، محدثه حیرت، کریم امینی، یاسمن ترابی، بهروز قادری، سحر غمخوار، محمدرسول صفری و بابک انصاری’ با حضور : پوریا پورسرخ و بهنوش بختیاری بازیگران فیلم «پاسیو» هستند. عوامل سازنده این فیلم عبارتند از:کارگردان: مریم بحرالعلومی، نویسنده فیلمنامه: حامد قاسمی، مدیر تولید: روح‌اله مهاجری، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی تیرانی، مدیر صدابرداری: علی کیان ارثی، طراح گریم: امید گل زاده، طراح صحنه: عباس حاجی درویش، طراح لباس: فرحناز نادری، تدوین: سینا گنجوی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مجید مافی، دستیار اول فیلمبردار: مهدی حسینی، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، دستیار صدابردار: اردلان کیان ارثی، مجری گریم: عاطفه روزبه تهرانی، گروه فیلمبرداری: مهدی قاسمی، رضا مرشدی.محمد سعادت.علی نوروزی، دستیار دوم کارگردان: افشین اصلانی، تصویربردار پشت صحنه: علی یعقوبی، دستیار طراح لباس: مهناز جهانبخش، دستیاران طراح صحنه: صادق صدری و خداداد محمدی، مدیر صحنه: وحید زارعمند، مدیر تدارکات: سعید میرزایی، دستیار تدارکات: محسن معتمدی، عکاس: حسن هندی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی نیا، سرمایه‌گذار: مریم بحرالعلومی، تهیه‌کننده: سید امیر سیدزاده.

تانی کال

ایسنا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *