به نظر می‌رسد آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری پلی استیشن 4 برخی کاربران این کنسول را به دردسر انداخته است. بنا بر گزارش‌‌های منتشر شده تعدادی از کاربران کنسول نسل هشتمی سونی پس از انجام به‌روزرسانی، با مشکل عدم اتصال به وای-فای روبرو شده‌اند.

سونی در روز 9 مارس (19 اسفند 95)، جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری پلی استیشن 4 یعنی نسخه 4.50 آن را منتشر نمود. بلافاصله پس از انتشار این به‌روزرسانی، یکی از کاربران انجمن اینترنتی پلی استیشن، مشکل خود در رابطه با اتصال به شبکه وای-فای را مطرح نمود. به گفته این کاربر، هنگام تلاش برای اتصال به وای-فای، کنسول وی خطایی با شماره NW-31297-2 صادر کرده و ادعای نادرست بودن پسورد و یا مشغول بودن شبکه را داشته است. این در حالی است که کاربر مذکور از درست بودن پسورد وارد شده اطمینان داشته و اعلام نموده بود که در اتصال دستگاه‌های دیگر به شبکه وای-فای مشکلی ندارد.

تا به امروز که تقریباً دو هفته از زمان انتشار این به‌روزرسانی می‌گذرد، حدود 250 پست دیگر با مضمونی مشابه ارسال شده و کاربران از مشکل عدم اتصال به وای-فای خبر داده‌اند. با اینکه امکان اتصال با کابل همچنان وجود دارد اما استفاده از این گزینه برای برخی از کاربران آسان نیست.

وای-فای پلی استیشن 4با وجود اینکه این دسته از کاربران از دست سونی بسیار عصبانی و خشمگین هستند، اما تا به امروز این شرکت ژاپنی سکوت کرده بود. البته بالاخره یکی از نمایندگان سونی در پاسخ به Polygon گفته که “ما از مشکل آگاه بوده و در حال بررسی وضعیت هستیم”.

بد نیست بدانید که سونی پیش از این نیز سابقه ایجاد برخی مشکلات با عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را داشته است. به عنوان نمونه، آپدیت نسخه 2.0 پلی استیشن 4 که در اکتبر 2014 منتشر شده بود، در برخی کارکردهای اصلی دستگاه مانند ریبوت کردن آن، مشکل ایجاد نموده بود و باعث به وجود آمدن برخی باگ‌های نرم‌افزاری در نسخه آلفای بازی Evolve و بازی‌های دیگری مانند Dragon Age: Inquisition شده بود. در یکی از جدیدترین موارد نیز، به‌روزرسانی نسخه 4.05 این کنسول، باعث به وجود آمدن برخی مشکلات در تلویزیون‌ها 4K و همچنین کنسول PS4 Pro شده بود.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *