این طور که به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای سامسونگ برنامه‌های زیادی برای دستیار دیجیتالی اختصاصی خود با نام بیکسبی (Bixby) دارد؛ دستیاری که هم اکنون در بسیاری از گوشی‌های هوشمند این کمپانی نیز به کار گرفته شده است. با اینکه بیکسبی در گوشی‌های جدید سامسونگ نقش پررنگی دارد و تبلیغات زیادی نیز برای آن انجام شده، اما سامسونگ قصد محدود کردن این دستیار مجازی به گوشی‌های هوشمند را نداشته و در نظر دارد از این فناوری بر روی سایر تولیدات خود نیز بهره بگیرد.

هفته گذشته مدیر عامل سامسونگ تایید کرد که این شرکت در آینده‌ای نزدیک یک بلندگوی هوشمند مبتنی بر بیکسبی را روانه بازار خواهد کرد. با اینکه او به زمان دقیق عرضه این بلندگوی هوشمند اشاره نکرده بود، اما وعده داد که به زودی جزئیات بیشتری از این محصول در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

بلندگوی هوشمند بیکسبی

ظاهراً سامسونگ در این پروژه ویژه با شرکت نام آشنای هارمن (Harman) همکاری‌هایی دارد و به همین دلیل نیز مدیر عامل هارمن، یعنی آقای دینش پالیوال (Denish Paliwal)، اطلاعات خوبی راجع به بلندگوی هوشمند مجهز به بیکسبی دارد. به گفته وی، این دستگاه هنوز در حال توسعه است اما در زمان عرضه می‌تواند دستیارهای مجازی قدرتمند گوگل اسیستنت (Google Assistant) و الکسا (Alexa) را شکست دهد. آقای پالیوال در این باره گفته:

مراحل تحقیق و توسعه مشترک دستگاه در سطح قابل توجهی، در حال انجام است. بلندگوی هوشمند سامسونگ دارای پلتفرم هوش مصنوعی بسیار بهتری نسبت به گوگل  اسیستنت و الکسا، می‌باشد. آنچه که ما قصد عرضه‌اش را داریم، یک اکوسیستم کاملاً جدید است. این پلتفرم قادر خواهد بود تمام دستگاه‌ها و لوازم خانگی را به یکدیگر متصل نماید.

مدیر عامل هارمن معتقد است که اولین محصول مشترک آن‌ها با شرکت سامسونگ، کاملاً موفقیت آمیز خواهد بود. با عرضه شدن پلتفرم هوش مصنوعی سامسونگ-هارمن، تقریباً تمام اشیاء مورد استفاده در خانه، به طور بی‌سابقه‌ای با یکدیگر در اتصال خواهند بود. به هر حال برای قضاوت نهایی در مورد این محصول، باید حداقل تا زمان معرفی رسمی آن توسط سامسونگ منتظر بمانیم.

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *