خانه ورزش اخبار ورزش دوران جدید استقلال

دوران جدید استقلال

0

دوران جدید استقلال

سانترهای خسرو حیدری هر کدام ارزش یک گل داشتند و این روش آن قدر امتحان پس‌داده بود که استقلالی‌ها را بدعادت کرده بود که به جای رفتن به دنبال هر تاکتیک و راه‌حلی با خوردن به بن‌بست تاکیکی، توپ را به سمت راست بفرستند و تمام. اما این روزهای خوب مانند هر روز خوبی در نهایت تمام می‌شود. استقلال باید هر چه زودتر روزهای بدون خسرو را تمرین کند و راه حل جدیدی برای بحران‌هایش پیدا کند. خسرو حیدری هر فصل یکی از بازیکنان با بیشترین زمان حضور در زمین بود. اتفاقی که این فصل تا این‌جای کار نیفتاده است. مصدومیت و بازی ندادن به حیدری باعث شده که تا این‌جای فصل او تعداد بازی‌های کمی برای استقلال انجام داده باشد و یک نام دیگر جای نام او در میان باثبات‌ها گرفته باشد، وریا غفوری.

حضور غفوری در بالای جدول باثبات‌ها که بعد از روزبه چشمی با ۷ بازی قرار دارد به علاوه رفتن خسرو حیدری با انجام تنها سه بازی در رده‌های پایانی این جدول حامل خبر خوبی برای آبی‌ها نیست. این اتفاقات نشان می‌دهد که پایان روزهای خوب خیلی هم دور نیست.

شفر از زمان حضور در ایران تمام حرف‌های فنی‌اش در مورد بازی زیبا روی زمین و راه‌های مختلف برای رسیدن به گل بوده است و اولین انتقاد او به سبک بازی استقلال از جناحین و نگه داشتن توپ بوده است. حرف‌هایی که نشان می‌دهد شفر قصد دارد تحولی در بازی استقلال ایجاد کند. فارغ از این که موفق می‌شود یا مانند بقیه مربیان استقلال به همان سیستم قدیمی و همیشگی برمی‌گردد. او تغییرات را از تمرینات اخیرش آغاز کرده است. برنامه‌های تمرین امروز متنوع بود و البته در بعضی مواقع کار تاکتیکی به شکلی پیش می‌رفت که بازیکنان با تعجب به یکدیگر نگاه می‌کردند. در بخشی از تمرین امروز مک‌درمورت توضیحاتی را به بازیکنان اعلام کرد اما در میان صحبت‌های وی شفر نظر وی را برگرداند و نحوه انتقال توپ به جناحین را به شکل دیگری به بازیکنان منتقل کرد.

همه این اتفاقات در کنار هم نشان از یک اتفاق دارد؛ پایان عصر خسرو در استقلال. خسرو حیدری فصل گذشته ۵ پاس گل داد. دو فصل گذشته ۶ پاس گل و دو فصل گذشته یک گل و ۵ پاس گل. آمار نشان می‌دهد که او تا فصل گذشته به صورت میانگین حداقل ۵ گل برای استقلالی‌ها می‌ساخته است. اتفاقی که شاید این فصل آبی‌ها نتوانند از آن بهره ببرند. فارغ از این که استقلال بتواند با شفر و با کمرنگ شدن حیدری گلیم خودش را از آب بیرون بکشد یا نه، استقلال باید دیر یا زود از عصر خسرو بگذرد و به روش‌های دیگری برای رسیدن به دروازه برسد.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *