دویدن های اشتباه و اصلاح آن

دویدن یک مدل ورزش خیلی خوب برای افراد عادی ای مثل ماست، کسانی که مراقب وزن و اندام خود هستند. دویدن به ما کمک می‌کند تا انداممان متناسب و بدنمان سالم بماند. با این حال، باید هنگام دویدن چیزهایی را در ذهن خود داشته باشید. در اینجا شما با ۸ اشتباه متداول در دویدن آشنا می‌شوید که باید بعنوان یک دونده از آن دوری کنید تا از حداکثر مزایای دویدن بهره ببرید.

  1. خیلی تند دویدن در ابتدا

اگر از همان ابتدا خیلی سریع شروع به دویدن کنید، خیلی زودتر از اینکه به خط پایان برسید انرژی‌تان تخلیه می‌شود. آرام شروع کنید و برای بدست آوردن نیروی حرکت به سمت پایان، انرژی و ریتم بگیرید.

  1. پویشدن کفش‌های نامناسب

پوشیدن کفش‌های مخصوص دو قدیمی یا کفش‌های نامناسب، می‌تواند باعث شود آسیب ببینید. مطمئن شوید که کفش‌هایتان را از یک فروشگاه مخصوص دو و با راهنمایی فروشنده خریداری می‌کنید، تا با توجه به نوع پای شما و سبک دویدنتان یک جفت کفش مناسب را پیشنهاد کند.

  1. موقعیت دست‌ها

بعضی‌ها هنگامی که می‌دوند با شور و نشاط زیادی دست‌هایشان تاب می‌خورد، بعضی‌ها هم آنقدر دستهایشان را سفت به بدنشان می‌چسبانند که باعث می‌شود بی دست و پا بنظر بیایند و زود خسته شوند. ایده‌آل این است که دست‌هایتان را در سطح کمر خود و با زاویه‌ی ۹۰ درجه نگاه دارید. همچنین هنگام دویدن دست‌هایتان را به عقب و جلو نوسان دهید.

اشتباهات رایج هنگام دویدن

  1. پوشیدن لباس نامناسب

پوشیدن لباس خیلی کم یا خیلی زیاد می‌تواند باعث شود احساس ناراحتی کنید. با توجه به آب و هوا لباس مناسب دویدن به تن کنید.

  1. گام‌های بلند

برخی از دونده‌ها معتقدند که برداشتن گام‌های بلند سرعت و راندمان آن‌ها را بالا می‌برد. اما چنین نیست. در حقیقت شما خیلی زود خسته خواهید شد و حتی ممکن است از ناحیه‌ی ساق پا دچار آسیب شوید، آسیبی که بخاطر وارد شدن ضربات مستمر به عضلات اطراف درشت نی شما وارد می‌شود.

  1. خیلی طولانی خیلی زود

این مورد برای مبتدیانی است هیجان‌زده اند و مسافت‌های طولانی را می‌دوند. از آنجایی که دویدن برای آن‌ها کار جدیدی است، معمولاً خیلی سریع به سمت مسافت‌های طولانی می‌روند. برای اینکه از این موضوع دوری کنید، با مسافت‌های کوتاه‌تر شروع کنید و به تدریج سرعت و استقامت خود را افزایش دهید تا مسافت‌های طولانی‌تری را بدوید.

  1. دویدن در سراشیبی

گام‌های طولانی‌تر، و خیلی خم شدن به سمت جلو اشتباهات متداولی است که اغلب مردم هنگام دویدن در سراشیبی مرتکب می‌شوند. هنگامی که می‌خواهید سراشیبی را بدوید، باید کمی خم شوید، و گام‌های کوتاه‌تر و سریع‌تری بردارید.

  1. مصرف مایعات کم

مردم واقعاً نمی‌دانند هنگامی که می‌دوند چقدر آب از دست می‌دهند. آن‌ها مایعات محدودی مصرف می‌کنند که باعث خواهد شدن بدنشان به وضعیت بی آبی برسد. توجه به نوشیدن قبل، بعد و در حین ورزش می‌تواند بسادگی این مشکل را برطرف کند.

تانی کال

تناسب اندام

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *