Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با بیست و یکمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

Snake Cluster های سایز کوچک که در جای جای در این منطقه ریخته اند و برای خود می خزند! آنها یک سر بزرگ دارند و تعدادی سرهای کوچکتر مار

حالا که میانبر باز شد دوباره سوار اسانسور شوید و مسیری که بالا آمدید را بازگردید به پایین در بخشی که Mutant Henchman را بعد از پل کشتید. این بار دیگر مسیر پل را مستقیم ادامه دهید تا مقداری جلوتر Frenzied Coldblood را بردارید. مسیری که وجود دارد را ادامه دهید تا به اولین برخوردتان با دشمنانی به نام Snake Cluster برسید که در این منطقه پر از آن هاست. کشتن آنها سخت نیست زیرا بسیار آهسته و آرام حرکت می کنند و چندان هم قوی نیستند اما در تعداد خیلی بالا شاید مشکل ساز شوند. بعد از کشتن این دو شش عدد Shining Coin را بردارید و جلو بروید. به مسیر دور یک سنگ علامت گذاری شده بزرگ بروید و دو عدد دیگر از این دشمنان را بکشید. حالا به مسیر بازگردید و کاملا از سمت چپ آن را دنبال کنید و دو عدد Snake Cluster دیگر را بکشید و Twin Blood Stone Shard را بردارید. مقداری جلوتر دو دشمن دیگر را بکشید و به سمت دیوار سمت راست مسیر بروید و آن را دنبال کنید تا یک Madman’s Knowledge و دو عدد Twin Blood Stone Shard را بردارید. در قسمتی که آتش می بینید دو عدد Snake Cluster  و یک Mutant Henchman را باید بکشید و مقداری دور تر از آنها، دو عدد Snake Cluster دیگر را بکشید و Twin Blood Stone Shard را بردارید. دوباره دو عدد Snake Cluster را بکشید!! در سمت دیوارهای سنگی که در راست می بینید جلو بروید و یک Twin Bloodstone را بردارید و یک دشمن مدیگر را بکشید. مقداری جلوتر از آن هم در نزدیکی یک درخت Madman’s Knowledge را بردارید.

Giant Snake Cluster بسیار بزرگتر هستند و چندین سر بزرگ دارند که مدام تف می کنند بی تربیت ها!

حالا برگردید به مسیر اصلی جاده که به تقاطع رسیده بودید و سمت راستتان آتش بود و Mutant Henchman را کشتید. از تقاطع به سمت راست رفته تا به سمت یک تپه بروید و دو عدد Snake Cluster و یک جهش یافته دیگر را از پای در آورید و دو عدد Twin Blood Stone Shard دیگر را بردارید. کاملا به دیواره سمت راست مسیر بچسبید و جلو بروید تا برسید به یک Snake Cluster دیگر منتها این بار از نوع غول پیکر و قدرتمند که انگار از ترکیب چندین عدد از کوچکترها ساخته شده است. مراقب تف کردن آن ها باشید و سریعا غلت زده و پشتشان بروید و این گونه کشتن آنها سخت نیست. کاملا از روش چرخیدن دور دشمن برای این موجودات استفاده نمایید. بعد از کشتن این موجود از سمت راست وی Thick Coldblood را بردارید و نزدیک مقبره سنگی و دور آن، Cold Sea Rune را بردارید. برگردید و یک مسیر بسیار باریک و کوچک می بینید که به بالاتر تپه می رود و در انتهای آن Twin Bloodstone Shard را بردارید. حالا برگردید دوباره به مسیر اصلی و همان تقاطعی که به راست پیچیدیم. اما این بار مسیر مستقیم را در تقاطع بروید و مقداری جلوتر یک Giant Snake Cluster غول پیکر و ۴ عدد کوچک تر راه را بسته اند که باید آنها را بکشید. بهتر است ابتدا کوچکترها را سمت خود بکشانید و بعد به سراغ بزرگترشان بروید!

the Graveyard gear set یکی از ست های لباس زیبا و مخوف بازی است که سعی کنید حتما آن را در این منطقه بیابید

این منطقه واقعا مثل یک ماز است و همه جای آن پر از دشمن است و خیلی راحت ممکن است گم شوید. هر جای آن هم کلی گنج و آیتم خوب است اما باید همیشه مراقب Giant Snake Cluster , Snake Cluster و Mutant Henchmen ها باشید. به مسیر فانوس های کوچک که راه را روشن کرده اند همیشه توجه کنید. در گوشه پایین جایی که یک دشمن بزرگ و ۴ تا کوچکتر را کشتید در یک کنج سنگی دو عدد دیگر Giant Snake Cluster قرار دارند که باید خیلی خیلی با دقت آنها را بکشید زیرا ۲ تا از آنها با هم خطرناک هستند و پشت آن ها آیتم های ارزشمندی را بردارید. در این بخش اگر بخواهم مدام با کلمات چپ و راست و بالا و پایین و پیچیدن و .. برای شما ادامه مسسر را توضیح دهم به واقع ممکن نیست و تنها گیج تر می شوید و بهتر است که خودتان با دقت کل منطقه را بگردید. سعی کنید همیشه یک مسیر را بروید تا انتها و دوباره برگردید به جایی که آغاز کردید و دوباره مسیری دیگر را امتحان کنید و این گونه نهایتا می بینید که چگونه کل مسیرها به هم وصل شدند و منطقه برایتان کاملا آشکار می شود. اینجا آیتم هایی مثل Shining Coin , Blood Stone Chunk, Frenzied Coldblood, the Graveyard gear set, Twin Blood Shard و آیتم های دیگری را می توانید بیابید. وقتی که به یک دریاجه رسیدید چندین مسیر را خواهید داشت (مسیری که به چند ریشه و شاخه در آب می رسد و یک خوک در حال قدم زدن است راه اصلی خواهد بود).

بعد از بیرون آمدن از آب باید این خوک وحشی و دیوانه را بکشید که بهتر است آرام صبر کنید تا به پشتش بروید و یک ضربه کاری به او بزنید تا بیافتد.

جلوتر یک خوک بزرگ Crazed Pig می بینید که هر گاه آن را دیدید بدانید که در مسیر درستی قرار دارید (البته یک خوک دیگر هم بالای یک تپه هست که یک راه فرعیست ولی این خوک که در اطراف آب است نشان دهنده مسیر صحیح رسیدن به باس است). فعلا به سمت خوک نمی رویم و راه های دیگر را از دریاچه دنیال می کنیم. اگر به مسیر چپ دریاچه بروید به یک بخش غار مانند می رسید که در آنجا دو عدد موجود Cranium Creature می بینید که باید با دقت آنها را بکشید و Madman’s Knowledge را بردارید. کمی جلوتر دو عدد Mutant Cranium Creature قرار دارند که باید آنها را نیز از پای در آورید (مراقب جادوهایشان باشید) و نزدیک آنها Anti-Clockwise Metamorphosis Rune را بردارید. جلوتر یک Madman’s Knowledge دیگر را نزدیک یک Mutant Cranium Creature خواهید یافت. همین مسیر دوباره دور می خورد و باید یک Mutant Cranium Creature دیگر را بکشید و یک Madman’s Knowledge دیگر را بردارید تا از آنجا خارج شوید. از درون دریاچه یک بخش را می بینید که بالا می رود و شیبدار است. آن را دنبال کنید و یک Mutant Henchman را بکشید. جلوتر وارد یک ساختمان می شوید و سوار آسانسور شوید و بالا بروید و می بینید که یک میانبر دیگر باز شد. این آسانسور که قبلا از بالا غیر فعال بود می رود به ساختمانی که قبلا روی سقف آن، دیوی که به شکل یک گدا بود را دیده بودیم. حالا کاملا بازگردید و به بخشی که خوک در نزدیکی آب بود بروید و در  نزدیک انتهای دریاچه از زیر شاخه ها و ریشه هایی که قبلا گفتیم در آب هستند رد شوید و Undead Crawler ها را بکشید.

Clockwise Metamorphosis Rune را مقداری قبل تر از باس فایت بردارید (در متن توضیح داده شده است)

اینجا می توانید Dissipating Lake Rune را بردارید و کمی جلوتر ۳ عدد دشمن دیگر را نیز در آب بکشید و Sharp Blood Gemstone را بردارید. مراقب باشید وقت مبارزه با این موجودات خوک بزرگ متوجه شما نشود تا بعد بتوانید راحت تر آن را بکشید. بعد از بیرون آمدن از آب باید آن خوک وحشی و دیوانه را بکشید که بهتر است آرام صبر کنید تا به پشتش بروید و یک ضربه کاری به او بزنید تا بیافتد. حالا یک راه سنگی در سمت راست می بینید که تقریبا باریک است. به سمت آن بروید و جلوتر در یک تقاطع، به یک راه در چپ و یکی در راست می رسید که ابتدا مسیر راست را بروید (مسیر چپ به باس می رسد) و یک درب را باید باز کنید و یک Mutant Henchman را آن طرف درب بکشید تا Clockwise Metamorphosis Rune را بردارید. حالا که این درب را باز کردید از این مسیر نیز می توانید بعدا در صورت شکست از باس، به عنوان میانبر برای رسیدن دوباره به آن استفاده کنید که البته باید کلی از لای دشمنان و مارها بدوید و خود را چند بار پایین بیاندازید روی لبه های مختلف تا از جنگل اصلی به این بخش زیرین بیافتید ولی اینگونه دیگر خوک و .. را رد می کنید و راحت تر به باس می رسید. حالا برگردید و به سمتی که گفتیم به طرف باس می رود مسیر را ادامه دهید تا نهایتا به باس فایت این منطقه که Shadow of Yharnam نام دارد برسید که البته در اصل ۳ نفر هستند.

برادران عزیز Shadow of Yharnam… قسمت بعد خدمتشان می رسیم!

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *