Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانندکاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با سومین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که در حقیقت اولین بخش از راهنمای مراحل بازی است در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

unnamed

بخش اول از راهنمای مراحل بازی و پیشروی در آن

Bloodborne با یک کات سین آغاز می شود و بلافاصله شما را به بخش ساخت شخصیت می برد. هر کلاسی یک سری ویژگی های خاص برای شروع بازی دارد. اگر شک دارید و یا زیاد در این عناوین تجربه ندارید کلاسی را بردارید که قدرت (Strength) و مقاومت (endurance) بالاتری دارد زیرا کار شما را در مبارزات راحت تر می کند. البته بعدا می توانید که مسیر رشد شخصیتتان را بعد از هر لول آپ به سمتی که می خواهید ببرید و به همین خاطر این تصمیم در ابتدای بازی زیاد هم سخت و غیر قابل برگشت نیست. بعد از یک کات سین دیگر این بار در Iosefka’s Clinic بیدار می شوید. صندلی موجود در اتاق را بررسی کنید تا یک یادداشت پیدا کنید. دو درب در این اتاق وجود دارند که در حال حاضر تنها یک عدد از آن ها باز می شوند. وارد درب شوید. از پله ها پایین بروید و در اینجا دو Messenger می بینید که از زمین بیرون آمده اند و به شما کنترل های مقدماتی بازی را یاد می دهند. اتاق بعدی شامل اولین دشمن بازی یعنی یک Nether Beast است. اگر او شما را بکشد بلافاصله به Hunter’s Dream می روید. اتفاقا برای پیشروی صحیح تر در مسیر بازی هم بهتر است که در این مبارزه اولیه کشته شوید تا اولین سلاح خود را در Hunter’s Dream به دست آورید.

۲۸۳۸۳۲۱-۸۷۰۵۲۸۴۵۴۰-۲۸۳۴۵

اولین دشمن بازی یک Nether Beast است. اگر او شما را بکشد بلافاصله به Hunter’s Dream می روید. اتفاقا برای پیشروی صحیح تر در مسیر بازی هم بهتر است که در این مبارزه اولیه کشته شوید تا اولین سلاح خود را در Hunter’s Dream به دست آورید.

Hunter’s Dream

این منطقه در حقیقت هاب اصلی شما یا همان مقر و پایگاه اصلی و همیشگی شما در این بازی است که برای رفت و آمد به مناطق مختلف بایستی از آن عبور کنید. اینجا هیچ دشمنی وجود ندارد و در سمت راست خود به Tombstone توجه کنید زیرا که از طریق ان باید به مناطق دیگر منتقل شوید. در طول حیاط حرکت کنید و تمام ان را بگردید و تمام نوشته ها را بخوانید تا کنترل بازی را کاملا یاد بگیرید. سپس از چند پله که در آنجا می بینید بالا بروید تا در وسط پله ها به ۳ Messenger برسید. در اینجا شما می توانید سلاح مبارزه نزدیک اولیه و همچنین اسلحه گرم اولیه خود را انتخاب کنید. همچنین در اینجا دفترجه خود را بر می دارید که از طریق آن می توانید نوشته های خود را در دنیای بازی به جای بگذارید. اکنون دیگر کار خاصی در این بخش باقی نیست. سلاح هایی که برداشته اید و همچنین دفترچه خود را مجهز کنید. سپس از  Tombstone که در ابتدای مطلب گفته شد استفاده کنید تا به ۱st Floor Sickroom منتقل شوید که درست پایین پله های اتاقی است که بازی را از آنجا آغاز کردید. در اینجا به فانوس ها یا همان lantern ها توجه کنید زیرا که همان چک پوینت های بازی هستند و همچنین مورد استفاده برای سفر سریع. قبل از این که جلو بروید به عقب برگشته تا به درب کلینیک برسید و در اینجا با Iosefka صحبت کنید که بعدا نقش مهمی خواهد داشت. حالا به جلو رفته و وقتش رسیده است تا با Nether Beast مبارزه کنید. البته اگر زیادی برایتان قوی است می توانید دویده و از او بگذرید و از درب خارج شوید اما بهتر است که از همین ابتدا با بازی کنار بیایید. شما به راحتی می توانید به پشت وی رفته و در حالی که او مشغول غذا خوردن است با swift chain attack وی را از بین ببرید. با ضرباتی که میخورید Blood Echo از دست می دهید که باید آن را جبران کنید. قبل از این که از پله ها بالا بروید و وارد اتاق بعدی شوید اطراف را نگاه کنید تا یک جسد ببینید که به شما Blood Vial می دهد تا خط سلامتیتان را پر کنید. هر گاه یک مارکر درخشنده بر روی جسدی یا در محیط دیدید نشان دهنده وجود یک آیتم است. مسیر را ادامه دهید و درب را باز کنید. اکنون خود را در یک حیاط می بینید. در حیاط به سمت قسمتی که درخشنده است و نشان از وجود ایتم دارد بروید تا ۱۰ عدد Quicksilver bullets گیرتان بیاید. سپس وارد دروازه ای شوید که در سمت چپ شما قرار دارد و آن را باز کنید.

۱۴-۰۶-۱۰-۰۳-۱۷-۴۵-۹۸۲۹-ss-60

به Tombstone توجه کنید زیرا که از طریق ان باید به مناطق دیگر منتقل شوید.

Central Yharnam

به Central Yharnam خوش آمدید. قبل از این که به سمت راست و طبقه بالا برای کشتن دشمن بروید، به قسمت بالکن بروید و از روی یک جسد ۴ عدد Blood Vial بردارید. مسیر را ادامه دهید تا به یک Walking Henchman برسید. مقداری عقب بیایید تا به فضای باز تر برسید و مبارزه با او راحت تر باشد. صبر کنید تا حمله کند، جاخالی دهید، حمله کنید. با همین روش وی را بکشید. در همان منطقه ای که وی مشغول قدم زدن بود در انتهای آن یک جسد با ۲ عدد Blood Vial می بینید و همچنین یک دستگیره که باید آن را بکشید تا نردبانی کمی عقب تر پایین بیاید. قبل از این که از نردبان بالا بروید در مسیر باریک همین قسمت مقدار کمی جلوتر بروید تا به لبه برسید و مراقب باشید که این کار را بسیار ارام و با احتیاط انجام دهید. اینجا ۲ دشمن Agile Henchmen می بینید که نشسته اند و دیدنشان سخت است. به محض این که یکی از آنها بلند شد عقب بیایید تا او را به سمت خود بکشانید. جاخالی دهید از حمله او و سپس سریعا به جان وی افتاده و به وی ضربه وارد کنید. احتمالا با یکی دو ضربه وی خواهد مرد. اگر دشمن دیگر همچنان نشسته بود صبر کنید تا خط استقامت پر شود و سپس ارام از پشت به وی حمله کنید و قبل از این که بفهمد چه اتفاقی افتاده دخلش را بیاورید! درست در پشت قسمتی که دومین دشمن نشسته بود یک صندوق می بینید که حاوی ۶ عدد Molotov Cocktails است. حالا از نردبانی که ان را پایین اورده بودید بالا بروید و فانوس را روشن کنید تا نفسی به راحتی بکشید. مجددا از این طریق به Hunter’s Dream بروید.

bloodborne-first-lantern-615x345

در نزدیک فانوس Central Yharnam یک پنجره می بینید که نوری از پشت ان روشن است و یک لامپ قرمز کنار آن قرار دارد و صدای سرفه می شنوید. شما می توانید با شخصی که داخل خانه است و در حال سرفه کردن است صحبت کنید.

در این دیدار دوم می بینید که درب بالای پله های اکنون باز شده است. وارد شوید و گوشه و کنار اتاق را جستجویی کنید. در این اتاق شما می توانید ایتم های خود را در قفسه ها ذخیره کنید، تجهیزات خود را تعمیر نمایید و همچنین اسلحه های خود را در ورک شاپ ارتقا دهید. همچنین می توانید از فروشگاه Insight Store که بیرون این اتاق است خرید کنید (البته هنوز Insight ندارید). دیگر موارد موجود در این منطقه هنوز بسته هستند و نمی توانید کار دیگری انجام دهید. یک شخصیت غیر قابل بازی یا NPC نیز در اینجاست که می توانید ۲ بار با او صحبت کنید که البته پاداشی ندارد. مجددا به نزدیک Tombstone رفته و از طریق آن به همان بخش فانوس Central Yharnam که به تازگی روشن کرده بودید، بازگردید. این را بدانید که هر بار از Hunter’s Dream به هر منطقه ای باز می گردید دشمنان دوباره ظاهر شده اند، پس اگر می خواهید به عقب بازگردید دقت کنید. البته در اینجا نیازی نیست به عقب بازگردید. در نزدیک فانوس این منطقه یک پنجره می بینید که نوری از پشت ان روشن است و یک لامپ قرمز کنار آن قرار دارد و صدای سرفه می شنوید. شما می توانید با شخصی که داخل خانه است و در حال سرفه کردن است صحبت کنید تا در ادامه بازی روند ماموریتی او اغاز شود و نهایتا یک ایتم قدرتمند به شما تعلق گیرد که این روند را در طول قسمت های مختلف این راهنما برای شما توضیح خواهم داد. حالا به مسیر سمت راست فانوس برید و از چند پله پایین بروید تا درخشندگی یک ایتم را ببینید که شامل ۸ عدد Pebble است. بهتر است اینها را در بخش quickslots خود تجهیز کنید. مسیر را ادامه دهید و مراقب یک Agile Henchmen که در انتهای این قسمت برای شما کمین کرده است باشید و او را بکشید. مسیر را ادامه دهید تا به دو دشمن برسید. یک Agile Henchman دیگر و یک Shielded Henchman. می توانید اولی را قبل از این که حتی بلند شود از پای در آورید و سپس راحت با دومی مبارزه نمایید. برای مبارزه با دشمن سپر دار بهتر است دور وی بچرخید تا زمانی که از پشت به او ضربه بزنید.

maxresdefault-1

چه خواستید با Hooded Bruiser مبارزه کنید و چه نخواستید، ابتدا به همین سمت یعنی چپ بروید و دستگیره دروازه را بکشید تا یک میانبر از اینجا به قسمتی که از نردبان بالا رفتید و به فانوس رسیدید باز شود.

قبل از این که از پله ها پایین بروید تصمیم بگیرید که می خواهید چکار کنید؟ منطقه پایین پله ها توسط چندین دشمن نگهبانی می شود که به صورت دسته جمعی می توانند بسیار کشنده باشند. پیچیدن به سمت چپ در پایین پله ها شما را به یک بخش پر از جعبه ها و یک کالسکه می برد که بعد از شکستن جعبه ها به یک دشمن بسیار سرسخت و قوی به نام Hooded Bruiser می رسید. وی حملات سنگین و مرگباری دارد و بسیار قدرتمند است. اگر شجاع باشید و با وی مبارزه کرده و او را شکست دهید یک Tempering Blood Gemstoneبرای ارتقای سلاح خود به دست می اورید که البته هنوز نمی توانید از ان استفاده کنید. تصمیم با شماست که اکنون می خواهید با او بجنگید یا بعدا زمانی که قوی تر شدید بازگردید. اما در هر دو حالت چه خواستید با وی مبارزه کنید و چه نخواستید، ابتدا به همین سمت یعنی چپ بروید و دستگیره دروازه را بکشید تا یک میانبر از اینجا به قسمتی که از نردبان بالا رفتید و به فانوس رسیدید باز شود. این را بدانید که اگر کشته شوید در بازگشت به اینجا ممکن است Blood Echo های به زمین ریخته شما را یکی از دشمنان (که همگی دوباره ظاهر شده اند) برداشته باشد و برای این که بتوانید بفهمید کدام یک آنها را برداشته است چشمان وی به صورت خیلی واضحی می درخشد و برق می زند. برای این که بخواهید آنها را پس بگیرید باید آن دشمن را بکشید. گاهی نیز ممکن است انها بعد از مرگ شما روی زمین همان قسمت بمانند تا بتوانید بازگردید و آنها را بردارید. (البته اگر در یک بار بتوانید). در هر صورت چه Hooded Bruiser را بکشید و چه اصلا به سمت وی نروید، در نهایت مسبر اصلی بازی بعد از پایین امدن از پله ها رفتن به سمت راست است یعنی مخالف مسیری که به سمت Hooded Bruiser می رود….

maxresdefault

تصمیم با شماست که اکنون می خواهید با Hooded Bruiser بجنگید یا بعدا زمانی که قوی تر شدید بازگردید.

در قسمت بعدی به ادامه این مسیر و مبارزه با اولین باس بازی یعنی Cleric Beast خواهیم پرداخت.

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *