Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانندکاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با چهارمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که دومین بخش از راهنمای مراحل بازی است در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

central_yharnam_map

این بار بعد از پایین امدن از پله ها به سمت راست بروید. ممکن است چند دشمن را که از پشت در حال حرکت به سمت شما هستند ببینید که باید آنها را از بین ببرید. کمی به جلو بریود تا به یک کالسکه دیگر برسید. از پله های کنار آن بالا بروید و در اینجا ۴ عدد Molotov Cocktails خواهید یافت و همینطور می توانید با یک نفر در کنار دربی که چراغ جلوی آن است درون خانه صحبت کنید که البته مهم نیست.  دوباره از پله ها پایین امده و مسیر را اهسته ادامه دهید تا به پله هایی دیگر برسید که یک دشمن در کنار ان نشسته است و به نظر می رسد کاری ندارد اما او را بکشید زیرا بعد به شما حمله خواهد کرد. از پله ها بالا بروید و در اینجا در بالای چند پله دیگر یک ایتم خواهید دید. به ارامی به سراغ ان بروید زیرا که یک Henchman از راست به شما حمله خواهد کرد. این ایتم Blood Stone Shard است که برای ارتقای سلاح ها کاربرد دارد. مسیر را در همان بالا ادامه دهید و یک Henchman دیگر نیز به شما حمله خواهد کرد. از پله هایی که پایین می روند دور شوید و ان را رد کنید. می بینید پایین چه خبر است؟! جلو رفته و یک دشمن دیگر را بکشید.

CentralYharnam_Plaza

حواستان باشد زیرا که ممکن است یکی دیگر از این دشمنان از پایین به سراغ شما بیاید و از پشت حمله کند و باید بگویم به طور کلی در این منطقه همیشه مراقب باشید چون از هر طرف ممکن است به شما حمله شود. در انتهای این مسیر جنازه ای را خواهید دید که روی آن Quicksilver Bullets قرار دارد. حالا دیگر وقت آن است که حساب ان همه دشمنی که در وسط خیابان می بینید را برسید و پایین بروید. بهتر است که برگردید به عقب همانجا که اول از پله ها بالا امدید و اکنون از آن پایین بیایید و مسیر خیابان را خیلی ارام دنبال کنید و یکی یکی دشمنان را به سمت خود بکشانید و عقب بروید تا او را کشته و دوباره همین کار را تکرار کنید. تمام آنها را به همین روش بکشید. یکی دو نفر از آنها بابلای پله های سمت چپ می مانند و پایین نمی ایند و یک نفر نیز از روی کالسکه ای که در خیابان است به شما شلیک میکند که باید از پله های چپ بالا بروید و انها را بکشید. در ضمن مراقب سگی که در پشت کالسکه قرار دارد نیز باشید زیرا که سگ ها با این که راحت می میرند ولی اگر از دستتان در بروند و به شما مداوم ضربه بزنند اعصابتان را به هم می ریزند.

۳۵۲۴۶۳۷۴۴

وقتی تمام دشمنان را کشتید به سمت دری که آخر خیابان است و در حال لرزیدن است بروید تا ۲ عدد Blood Vial را بردارید. سپس از پله های چپ خیابان بالا رفته و در اینجا یک Coldblood Dew که ۳۵۰ Blood Echo دارد نیز وجود دارد. مستقیم به جلو بروید تا وارد محوطه بعدی شوید و در اینجا بشکه ها را بشکنید تا Blood Stone Shard بردارید. مستقیم ادامه دهید ونزدیک پله ها ۲ عدد Blood Vial را بردارید. همچنین می توانید در انتهای این بخش به درب خانه ای که از ان صدای خنده های دیوانه وار می اید کوبیده و با انها صحبت کنید. حال از پله های این بخش پایین برویدو دور فواره به ارامی در جهت عقربه های ساعت بچرخید تا در اینجا ۳ Crazed Crow می بینید که می توانید انها را بکشید. در پشت انها می توانید Oil Urn ها را بردارید. حالا وقتش رسیده تا Brick Brute را بکشید که مسئول تمام این سروصداهای محیط است و در حال کوبیدن به دربی که از پشت ان در خیابان ایتم ها را برداشتید و در حال لرزیدن بود، می باشد. به آن سمت فواره بروید تا وی را بیابید. بگذارید او نزدیک شود و ضربه بزند، جاخالی بدهید و سپس از بغل یا از پشت به صورت شارژ شده به وی ضربه بزنید. شجاع باش شکارچی قدرتمند! در مبارزه با وی باید کاملا حواستان به جاخالی دادن جمع باشد. بعد از کشتن وی به سمت دربی که به ان می کوبید بروید و از آنجا Torch و ۴ عدد Molotov Cocktails را بردارید. به سمت فواره بازگردید و تنها جایی که نرفته اید پله هایی است که روبروی پله هایی که اول از آنها پایین امدید قرار دارند. بعد از بالارفتن از قسمت اول پله ها، به سمت راست بروید و در انتهای آن یک Coldblood Dew دیگر بردارید. سپس از سری دوم پله ها بالا بروید و خود را آماده مبارزه ای نسبتا سخت کنید.

carrion_crow_small

در اینجا باید با چند Henchmen که یکی از آنها رایفل به دست دارد به همراه ۳ سگ دیوانه یا Hound مبارزه نمایید. وقتی همه را کشتید به جستجوی این بخش بپردازید. جسد روی نیمکت دارای ۶ عدد Blood Vial است و اگر بیشتر از ۱۴ تا از انها دارید قبل از برداشتن این ۶ تا از آنها برای پر کردن خط سلامتی خود استفاده کنید زیرا بیش از ۲۰ عدد نمی توانید از این ایتم حمل نمایید.حالا در این منطقه فقط یک راه وجود دارد که شامل تعدادی پله است که باید از آنها بالا بروید. باز هم مبارزه ای سخت. اینجا دو عدد Netherbeast در سمت راستتان قرار دارند. به هیچ وجه هر دو را با هم به مبارزه نکشانید زیرا یکی یکی هم کشتن انهاچندان اسان نیست. برای کشاندن یکی از آنها Molotov یا gunshot کارساز نیست زیرا که هر دوی آنها را به سمت شما می اورد. بگذارید کامل از شما دور شوند و سپس به سمت ان که نزدیکتر است pebble پرتاب کنید تا تنهایی به سمت شما بیاید و با او و سپس بعدی مبارزه کنید.

نکته: اگر این دو Netherbeast برایتان حتی به تنهایی هم سخت بودند، می توانید یک کلک بزنید. به سمت ان دو دویده و از پله هایی که سمت چپ روی پل می بینید  و نزدیک ان یک Henchman قرار دارد سریعا پایین رفته و وارد اتاق تاریک شوید. Henchman که تعقیبتان کرده را بکشید. ۲ نفر دیگر هم در تاریکی اتاق هستند که ان ها را نیز از بین ببرید. حالا بازگردید و می بینید که دو Netherbeast دارند تقلا می کنند ولی نمی توانند از درب اتاق وارد شوند! سلاحتان را به شکل بلند در آورید. از فاصله ای مناسب بایستید و به انها ضربه بزنید تا بمیرند. اگر دیدید انها نیستند مقداری بالا رفته و روی پل سرک بکشید تا شما را ببینند و دوباره بدوید به اتاق بازگردید!

maxresdefault

بعد از کشتن انها دوباره به روی پل بازگردید. روبروی خود در گوشه منطقه ای که دو هیولا حضور داشتند Blood Stone Shard را بردارید. حالا به سمت پله هایی بروید که همان اول قبل مبارزه با ۲ هیولا از انها بالا امدید تا روی پل رسیدید. دقیقا روبروی این پله ها در سمت مقابل پل یک سری پله وجود داردف از انها پایین رفته و بشکه ها را بشکنید تا Blood Stone Shard دیگری پیدا کنید. در سمت روبروی این بخش ۱۰ Pebble می یابید و کمی جلوتر در بخشی که در انتها قرار دارد یک Blood Stone Shard دیگر پیدا خواهید کرد. حالا از اینجا می توانید برای پیدا کردن برخی ایتمهای ارزشمند و یک ست لباس، به یک بخش انتخابی بروید که در زیر این بخش قرار دارد.

netherbeast_bloodborne_sony

گیمفا

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *