همه ما به دنبال راهکارهای موفقیت هستیم،  فرقی نمی کند شما صاحب یک کسب و کار باشید یک دانشجوی دکترا یا حتی یک دانش آموز، همه می خواهیم در کاری که انجام می دهیم آدم موفقی باشیم. اگر شما هم می خواهید بدانید که نقطه اشتراک تاثیر گذارترین و بزرگترین افراد دنیا در موفقیت چه چیزی بوده است. با سبکتو همراه باشید:

زاکربرگ، بزوس (مدیر عامل آمازون) و حتی هنری فورد هم با این راهکار به نتیجه دلخواهشان رسیدند.

راهکار موفقیت تنها یک چیز است: صبر

شاید به نظر خیلی ساده بیاید اما اجازه دهید تا توضیح دهم:اگر نگاهی به افراد موفق در دنیا بیندازید و کمی با زندگی آنها آشنا شوید، متوجه یک نقطه اشتراک بین همه آنها می شوید. از استیو جابز تا استیون هاوکینگ، همگی برای رسیدن به آنچه از موفقیت در ذهن داشتند علاوه بر تلاش، صبر پیشه کردند.

وارن بافت

او فردی به شدت صبور است. بافت سرمایه اش را از طریق سرمایه گذاری های مختلف به دست می آورد. بافت معمولا بر روی شرکت های کوچک که در 5تا 10 سال آینده به سوددهی می رسند، سرمایه گذاری می کند. اگر تجربه کار در بورس را داشته باشید، متوجه میزان صبوری او خواهید شد.

راهکار موفقیت مشترک بیل گیتس ، استیو جابز و وارن بافت

استیو جابز

تقریبا همه ما با زندگی و خصلت های عجیب و غریب او آشنا هستیم، اما شاید بتوان گفت که مهمترین اخلاق او صبور بودن و دلسرد نشدن است. اگر جابز 200 تماس پشت سر هم آن هم با یک نفر نمی گرفت، یا پس از اخراج شدن از شرکت خودش، برای بازگشتی موفق تر صبوری نمی کرد، شاید هرگز این انقلاب دیجیتالی در دنیا شکل نمی گرفت.

هنری فورد

او عملا راهکار جدیدی برای مونتاژ محصولات صنعتی پیدا کرده بود. فورد در زمان خودش مورد تمسخر افراد بسیاری قرار گرفت، حتی پدرش از او خواست تا به کار مزرعه بپردازد و دست از صنعت بکشد، اما او آنقدر به خودش و هدفش ایمان داشت که با صبوری توانست یکی از تاثیر گذارترین و ثروتمندترین افراد زمان خود باشد.

بیل گیتس ، زاکربرگ و جف بزوس و… همگی برای رسیدن به آنچه که باور داشتند و آنچه می خواستند، صبر کردند، بر خلاف تصور برخی آنها یک شبه به جایگاه امروزشان نرسیدند. اگر به سرگذشت آنها دقت کنید متوجه تمام قله ها و فرودهای زندگی آنها می شوید و تنها وجو “صبر” می توانسته آنها را به موفقیت برساند.

صبر، چه طور می تواند به شما کمک کند؟

ابتدا هدفتان را، آنچه از موفقیت در ذهن دارید انتخاب کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید و یادتان باشد که برای رسیدن به هدف باید صبور باشید.

تمام سرمایه گذاران (بدون در نظر گرفتن نوع سرمایه گذاریشان)همیشه به دنبال چیزهای “ارزشمند” و “درخشان” هستند و در تغییراتی که در این راه وجو دارد استوار هستند، راهکار موفقیت سرمایه گذاران بزرگ در بورس هم صبر است، آنها سهام هایشان را در بازه های زمانی کوچک خرید و فروش نمی کنند، بلکه به سرمایه گذاریشان اجازه می دهند تا ارزش واقعی بازار خود را پیدا کند.

شما می توانید کتاب های زیادی در مورد هوش مالی و سرماگذاری بخوانید، اما آنها به تنهایی کافی نخواهند بود، مگر اینکه صبر کنید و به آنچه که از این مطلب آموختید عمل کنید.

اداره یک کسب و کار و به دست آوردن پول مانند سوار شدن در یک ترن هوایی است، اگر در بالاترین نقطه آن خودتان را رها کنید، بازنده اید و برنده کسی است که تا آخرین لحظه صبر کرده و سوار بر نواسانات بوده است.

 

“راهکار موفقیت مشترک هنری فورد ، استیو جابز و وارن بافت” را بشنوید (۴دقیقه)

 سبکتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *