بسیاری از گیمرها وقتی کپکام تریلر مرموزی از بازی رزیدنت اویل 7 (Resident Evil 7) را در نمایشگاه E3 سال 2016 پخش کرد، اصلاً متوجه ارتباط آن با سری رزیدنت اویل نشدند. اول از همه اینکه، تریلر مذکور یک بازی اول شخص را نشان می‌داد، در حالی که بازی‌های این سری معمولاً دارای زاویه دید سوم شخص بوده‌اند. ثانیاً، گیم‌پلی بازی در یک خانه متروک و ویران جریان داشت که بیشتر شبیه عناوین ترسناک مدرن مانند Amnesia و یا Outlastبود و ظاهراً ارتباطی به شهر راکون سیتی و شرکت آمبرلا در رزیدنت اویل، نداشت.

با این حال، وقتی بازی منتشر شد، نظر بسیاری را در مورد این عنوان جدید کپکام تغییر داد. رزیدنت اویل، یکی از محبوب‌ترین فرانچایز‌های دنیای بازی‌های رایانه‌ای، بازگشتی باشکوه داشته و توانسته دوباره ترسی را که هواداران از فضای بازی انتظار داشتند، به آنان منتقل کند؛ حتی نمای اول شخص بازی هم نتوانسته مانعی بر سر راه رزیدنت اویل 7 باشد. به علاوه، این بازی به طور کامل توسط واقعیت مجازی کنسول پلی استیشن 4 پشتیبانی می‌شود که هیجان و ترس بازی را دوچندان می‌کند.

رزیدنت اویل 7بد نیست بدانید که اصطلاحی با عنوان «بیماری واقعیت مجازی» (VR Sickness) وجود دارد و به حالتی اطلاق می‌شود که به برخی استفاده کنندگان از هدست‌های واقعیت مجازی دست می‌دهد. در چنین حالتی ممکن است برخی از علائم مانند سردرد، تهوع، استفراغ، رنگ پریدگی، عرق کردن، خستگی، خواب آلودگی و گیجی، به سراغ بازیکن بیاید. نسخه دموی رزیدنت اویل 7 هم در برخی موارد چنین حالتی را برای گیمرها ایجاد می‌کرد که لذت استفاده از آن را از بین می‌برد.

کپکام از نمایشگاه E3 2016 تا زمان عرضه بازی، بر روی قابلیت واقعیت مجازی رزیدنت اویل 7 و بهبود آن کار کرده است. با اینکه نسخه نهایی بازی نسبت به نسخه دمو اوضاع بسیار بهتری دارد اما باز هم ممکن است در برخی افراد، بعضی از علائم مذکور ظاهر شوند. اما با وجود این عوارض احتمالی در حالت وی آر، رزیدنت اویل 7 یک بازی فوق‌‌العاده در سبک ترس و بقا می‌باشد؛ چه با واقعیت مجازی و چه بدون آن. این بازی دارای مؤلفه‌های کلیشه‌ای سری رزیدنت اویل از قبیل معماها، مبارزه‌هایی هیجان‌انگیز با غول آخرها، اسلحه‌هایی با نشانه‌گیر لیزری و صندوقچه مدیریت آیتم‌ها، بوده و این بار همه این‌ها را در سبک اول شخص در اختیار بازیکنان قرار داده است.

در انتها باید اشاره کنیم که بازیکنان مختلف در مواجهه با این بازی ممکن است دو دیدگاه متفاوت نسبت به آن داشته باشند. برخی آن را یک بازی فوق‌‌العاده و جذاب می‌دانند و برخی دیگر نیز یک بازی دیوانه‌وار و آزار دهنده. بنابراین حتماً قبل از اقدام برای تهیه بازی از رده‌بندی سنی آن اطلاع حاصل کرده و سلیقه خود را هم در مورد بازی‌های سبک ترسناک مد نظر قرار دهید.

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *