در توییت هایی که از سوی بیل گیتس منتشر شده «اغلب افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند قبل از اینکه به انتخاب رشته ی کار خود بپردازند نظر من را جویا می شوند. به عقیده من سه رشته هوش مصنوعی، انرژی و علوم زیستی جزو آن دسته رشته هایی هستند که در آینده بسیار تاثیرگذار خواهند بود. یقینا خود من اگر فرصتی داشتم که دوباره شروع کرده و انتخاب رشته کنم، یکی از این سه رشته را انتخاب می کردم چراکه می تواند دنیا را تکان دهد.

وی در توضیحاتی بیشتر در مورد هوش مصنوعی این گونه می گوید که انسان ها به ‌تازگی قدم در راهی گذاشته اند که هر اندازه پیشرفت در آن می‌تواند میزان سازندگی و خلاقیت زندگی مردم را افزایش دهد. رشته دوم انرژی است که بسیار حائز اهمیت است.  همانطور که می دانید این روزها دسترسی به انرژی پاک، مقرون به ‌صرفه و قابل‌ اعتماد به یک نیاز ضروری تبدیل شده است. سومین رشته نیز علوم زیستی می باشد که سرشار از فرصت ‌هایی است که به مردم کمک می‌کند تا عمر طولانی ‌تر و سالم‌ تری داشته باشند.

سال ۱۹۷۵ بیل گیتس از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و در آن زمان آرزو می کرد که اطلاعات و دانش بیشتری داشت. او می گوید: «وقتی به گذشته خود فکر می کنم افسوس می خورم که چرا زمانی که دانشگاه را ترک کردم، چیزهای بیشتری نمی دانم. فکر می کردم هوش از اهمیت زیادی برخوردار نیست حال آنکه اشکال مختلفی دارد و بسیار مهم است. یکی دیگر از پشیمانی های من اطلاعات کم در مورد بدترین نابرابری‌ های دنیا بود که ده‌ ها سال طول کشید آن را یاد بگیرم. اکنون شما اطلاعات و دانش بیشتری از اطلاعات من زمانی که هم سن شما بودم دارید و می توانید با بی عدالتی های جهان بجنگید. چه نابرابری ها و بی عدالتی های که در حوالی شما رخ می دهد و چه آنهایی که در جهان. همیشه سعی کنید افرادی را در اطراف خود داشته باشید که چیزهای جدید به شما یاد می دهند و همیشه شما را به چالش می کشند. همسر من ملیندا نیز مرا به بهترین های زندگی هدایت می کرد. من نیز مانند وارن بافت شادی و خوشبختی ام را با خوشحالی اطرافیانم، عشق و محبتی که نسبت به من دارند و تفاوتی که در زندگی دیگران ایجاد می کنم، اندازه گیری می کنم.»

ثروت بیل گیتس معادل تولیدات ناخالص داخلی کشور اکوادور رقم زده شده و در حدود ۶۵ میلیارد دلار می باشد. وی در مورد ثروتش می گوید از یک مرحله ای به بعد پول دیگر هیچ کاربردی برای من نداشت.

او و همسرش تا به اکنون ۲۸ میلیارد دلار از ثروت خود را صرف امور خیریه و کمک به فقیرترین و نیازمندترین افراد نموده اند.

بیل گیتس همچنین به افرادی که تازه فارغ التحصیل شده اند یکی از الهام بخش ترین کتاب هایی که تاکنون خواهنده است را پیشنهاد می کند. وی می گوید: «اگر می خواستم یک هدیه به هر یک از شما که فارغ التحصیل شده اید ببخشم یقینا این کتاب را اهدا می کردم.»

این کتاب اثری از استیون پارکر، روانشناس دانشگاه هاروارد است و نام آن «فرشتگان بهترِ طبیعت ما: چرا خشونت کاهش یافته است» می باشد. در توضیح این کتاب بیل گیتس این چنین می گوید: «در این کتاب پارکر نشان می دهد که جهان چگونه در حال تبدیل شدن به یک مکان بهتر است. شاید این موضوع عاقلانه به نظر نرسد اما حقیقت دارد. پارکر در این کتاب توضیح می‌دهد که اکنون صلح ‌آمیزترین زمان در تاریخ بشریت است.»

گفتنیست این کتاب در لیست محبوبترین کتاب های مارک زاکربرگ نیز آمده است. زمانی که بیل گیتس توییتی راجع به این کتاب منتشر کرد، فروش آن بسیار بالا رفت به اندازه ای که به دومین کتاب پرفروش سایت آمازون تبدیل گشت.

بر طبق گفته های بیل گیتس اگر تصور می کنید که جهان اطراف در حال بهتر شدن است باید این را به تمامی مردم دنیا انتشار دهید. البته به این به معنی نیست که مشکلات نادیده گرفته شوند بلکه باید ایمان داشت که همه آنها قابل برطرف شدن هستند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *