5 روش جدید برای جست‌ و جو و تماشای ویدیو در یوتیوب

هنوز یوتوب (که به اشتباه یوتیوب گفته می‌شود) بیشترین تعداد ویدیوی بارگذاری شده در سایت خود در بین سایتهای مشابه و در کل اینترنت را برای استفاده عموم، در اختیار دارد. پیدا کردن ویدیو در گذشته به سادگی امروز نبود. بگذارید با آن روبه‌رو شویم که همه ما کمی با رابط کاربری همیشگی قدیمی آن حوصله‌مان سررفته است.

چند سال پیش یوتوب طراحی جدید سایت خود را به نمایش گذاشت که شامل یک قابلیت حالت تیره مخفی (Dark Mode) نیز بود که رنگ صفحه را برای تماشای ویدیو در شب به رنگ سیاه تغییر می‌دهد. اما باز با این حال باز هم جذابیت زیادی در جست‌وجوی یوتوب وجود ندارد. چیزی که شما نیاز دارید روشی جدید در جست‌و‌جوی ویدیو و تماشای آنها در یوتوب است. در این آموزش قصد داریم شما را با ۵ مورد از این روشها آشنا کنیم. این موارد شامل سایت‌ها و در یک مورد یک افزونه کروم است که جست‌وجو و تماشا ویدیو در یوتوب را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند.

۱. سایت YouTube Roulette: نمایش ویدیوهای مختلف و پخش بدون توقف

مانند سایت “استامبل آپان” (StumbleUpon) که به معرفی سایت‌های مختلف با توجه به علاقه‌مندی و دسته‌بندی‌های شما می‌پردازد، این سایت ویدیوهای جذاب با پخش بی پایان را برای شما به نمایش درمی‌آورد. اگر چه این سایت به توضیح اینکه چه ویدیویی اضافه شده است، نمی‌پردازد ولی با این حال تجربه خوب و جالبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

روش‌های جدید تماشای ویدیو یوتیوب

این سایت همچنین به شما اجازه دسته‌بندی ویدیوها براساس موسیقی، ورزشی، بازی‌، نمایش و سرگرم کننده و خنده‌دار را ‌می‌دهد. مانند خود سایت یوتوب در این سایت نیز یک نوار جست‌وجو وجود دارد که ‌می‌توانید به جست‌وجوی هر آنچه که می‌خواهید مثل تریلر فیلم، بپردازید. در ضمن می‌توانید به جست‌وجو براساس تگ‌ها و برچسب‌ها مثل GoPro یا بازی ماین کرفت (Minecraft) بپردازید.

خود من از تماشای ویدیوهای خنده‌دار و سرگرم کننده، بسیار لذت بردم. YT Roulette ویدیوهایی را به شما نمایش می‌دهد که ممکن است تا پیش از این آنها را ندیده باشید

۲. سایت YouTube Map Explorer: یافتن ویدیو با کلیک بر روی یک موقعیت

از آنجائیکه یوتوب در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، این سایت می‌توانید به شما اجازه می‌دهد برای یافتن ویدیوی خود دنیا را بگردید. در این سایت یک نقشه بزرگ مانند آنچه در سرویس نقشه‌های گوگل می‌بینید، وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد با یافتن و کلیک بر روی یک نقطه از نقشه و یک کشور، به جست‌وجوی ویدیوهایی که از آن نقطه یا کشور به یوتوب ارسال شده‌اند، بپردازید.روش‌های جدید تماشای ویدیو یوتیوب

ویدیو موردنظر شما در یک پنجره پاپ آپ در نقشه به شما نمایش داده می‌شوند؛ بنابراین لازم به خروج از نقشه نیستید. حتی یک کلیک کوچک در سمت چپ یا راست یک نقطه در نقشه، به شما ویدیوی جدیدی را نشان می‌دهد. می‌توانید از نوار جست‌وجو برای یافتن مکان مدنظر خود استفاده کنید.

این سایت همچنین به شما این اجازه را می‌دهد که چه نوع ویدیویی به شما نمایش داده شود. با کلیک بر روی “آخرین ویدیوها” (Latest) یا “قدیمی” (Classic) در سمت چپ بالای صفحه، جدیدترین و یا بیشترین پسند شده ویدیوها به شما نمایش داده می‌شود. این سایت روش جالب جذابی برای استفاده از یک نقشه است.

۳.سایت Noutube: آخرین ویدیوهای یوتوب در لحظه

دوست دارید اولین نفری باشید که یک ویدیو را تماشا‌ می‌کند؟ اگر این‌طور است به سایت NouTube بروید و به ترتیب می‌توانید به جست‌وجو و تماشای جدیدترین و آخرین ویدیوهای ارسال شده به یوتوب بپردازید.

برعکس سایت Austronat.io که به جست‌وجو و جمع‌آوری ویدیو با صفر میزان بازدید می‌پردازد، این سایت جدیدترین ویدیوهای ارسال شده به سایت یوتوب شما نشان می‌دهد.روش‌های جدید تماشای ویدیو یوتیوب

پس از آنکه ویدیویی را تماشا کردید و مایل بودید که چیزی جدیدتر را ببینید، بر روی گزینه “موارد جدیدتر” (even newer video) در گوشه بالا سمت راست سایت کلیک کنید تا موارد جدیدتر را ببینید. از آنجائیکه حجم و تعداد ویدیوهای ارسال شده به یوتوب بسیار زیاد است، این گزینه همیشه کار خواهد کرد.

۴. سایت My 90s TV: تلویزیون دهه ۹۰ با یوتوب

اگر شما آنقدر سنتان بالاست که فیلم‌هاو سریالهای تلویزیون دهه ۹۰ را ببینید، پس این سایت را دوست خواهید داشت. یوتوب ویدیوهای بسیاری دارد که در تلویزیون‌های آن زمان نمایش داده می‌شدند. از قضا یک نفر تعدادی از ویدیوهای آن زمان را در یک قاب تلویزیون برای دوستداران آن دهه جمع‌آوری کرده است.

روش‌های جدید تماشای ویدیو یوتیوب

در این سایت شما تصویر یک تلویزیون لامپی به همراه کنترل در کنار آن را می‌بینید. سال موردنظر خود (از سال ۹۰ تا ۹۹) را انتخاب کنید و به جست‌وجو در بین کانال‌ها بپردازید.

فهرستی از دسته‌بندی‌های ویدیویی می‌تواند به شما در جست‌وجوی کانالها کمک کند. این فهرست شامل کارتون، کمدی، تبلیغاتی، درام، نمایش اپرا، نمایش بازی، نمایش کودکانه، فیلم، تریلر فیلم، موسیقی، اخبار، ورزشی و نمایش گفت‌وگو هستند.

۵. افزونه کروم MINI Fast Forward: نمایش سریع در ویدیوها

مشکل یوتوب این است که گزینه نمایش سریع (fast-forward) برای ویدیوها ندارد. با این افزونه به سادگی و با فشار حرف “S” به نمایش سریع ویدیوی خود بپردازید.

شاید شما ترفند ۱۰ ثانیه جلو رفتن در طول یک ویدیو با فشردن حرف “L” را بدانید؛ ولی در مورد این افزونه داستان متفاوت است. افزونه مینی سرعت ویدیو را ۸ برابر بیشتر از سرعت عادی افزایش داده که بزرگنمایی‌ای که انجام می‌دهد به شما کمک می‌کند همه ثانیه‌های ویدیو را ببینید.

متاسفانه از آنجائیکه حین استفاده از این افزونه صدایی سریع را به عنوان صدای ویدیو خواهید شنید، با استفاده از این افزونه قادر به شنیدن صدای ویدیو نخواهید بود

دریافت این افزونه – MINI Fast Forward

آیا با وجود معرفی این موارد، باز هم به سایت یوتوب می‌روید؟

آیا هنوز هم برای تماشای ویدیو به سایت یوتوب می‌روید؟ اگر نه چه‌طور ویدیوهای مورد علاقه خود را پیدا می‌کنید؟

تانی کال

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *