خانه ورزش اخبار ورزش رونالدو: هر دفاعی، یک نقطه ضعف هم دارد؛ موفقیت این تیم به کار فوق العاده زیدان وابسته است

رونالدو: هر دفاعی، یک نقطه ضعف هم دارد؛ موفقیت این تیم به کار فوق العاده زیدان وابسته است

0

رونالدو به خوبی می داند که رئال مادرید مقابل یوونتوس فرصت تاریخ سازی و دفاع از عنوان قهرمانی را دارد. وی در این خصوص گفت:

این چیزی است که تمام بازیکنان رئال مادرید می خواهند به آن دست پیدا کنند. می خواهیم در تاریخ ماندگار شویم، و اگر پیروز شویم، اولین تیم تاریخ خواهیم شد که دو سال متوالی در قالب جدید لیگ قهرمانان، موفق به کسب عنوان قهرمانی می شود. این جاه طلبی و رؤیای ماست. امیدوارم که این اتفاق رخ دهد.

چگونه خود را آماده سومین فینال لیگ قهرمانان طی چهار سال اخیر می کنید؟

همیشه بازی در فینال لیگ قهرمانان خاص است. مقابل تیم بزرگی قرار خواهیم گرفت. می دانیم که بازی سختی خواهد بود اما ما رئال مادرید هستیم و همیشه شانس قهرمانی داریم. فکر می کنم بازی ۵۰-۵۰ است اما مسلماً امیدوارم که ما قهرمان شویم چون دستاوردی فوق العاده خواهد بود.

اگر به طور ویژه به رقابت ها نگاه کنیم – آیا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، انتظارات بیشتر است؟

قهرمانی در لیگ قهرمانان فوق العاده سخت است. در مرحله گروهی، ما بعد از دورتموند، تیم دوم شدیم، اما فکر می کنم خوب کار کردیم. سپس در مرحله حذفی تیم های بزرگی مثل اتلتیکو و بایرن مونیخ را حذف کردیم و به همین خاطر شایسته حضور در فینال هستیم. از اولین روزی که به رئال مادرید آمدم، همیشه نشان داده ایم که می توانیم در مراحل حذفی سطح بازی خود را ارتقا بخشیم و این نشان می دهد که چه تیم بزرگی هستیم.

بیایید در مورد یوونتوس صحبت کنیم. چه چیزی در مورد آنها شما را تحت تأثیر قرار می دهد؟ چگونه می خواهید در حضور بازیکنانی چون بونوچی و بارزالی، از دفاع فوق العاده آنها بهتر عمل کنید؟

آنها یک تیم عالی هستند. حضور آنها در فینال اتفاقی نیست. یوونتوس قهرمانی جام حذفی و سری آ شده است. آنها حریف سختی هستند و می دانیم که بازی سختی خواهد بود. دوست دارند مثل اتلتیکو مادرید حریف خود را از نزدیک یارگیری کنند. آنها ممکن است خط دفاع فوق العاده ای داشته باشند، اما مهم نیست که مدافعان آنها چقدر خوب باشند، همیشه در هر دفاعی می توان نقطه ضعف پیدا کرد. بنابراین باید آن نقاط ضعف را پیدا کنیم، و از فضا هایی که یوونتوس در طول بازی به ما می دهد، استفاده کنیم و حداکثر استفاده را برای گلزنی از این موقعیت ها داشته باشیم.

به نظر شما تفاوت این فینال با دو فینال قبلی مقابل اتلتیکو چیست؟

بسیار شبیه خواهد بود. همیشه فینال ها ۵۰-۵۰ هستند. هر دو تیم به دنبال استفاده از اشتباهات حریف خواهند بود. تیم قهرمان، احتمالاً تیمی است که کمترین اشتباه را داشته باشد؛ و امیدوارم آن رئال مادرید باشد. نبرد هیجان انگیزی خواهد بود، و تمام دنیا دوست دارند که آن را تماشا کنند و بازیکنان از حضور در زمین لذت خواهند برد. انتظارات بالاست و تیم مطمئن است.

می خواهیم در مورد نقش شما در تیم که از دو جنبه تکامل یافته است، بپرسیم! اولاً، پست بازی که بیشتر به یک شماره ۹. سنتی تبدیل شده اید. دوماً، تعداد بازی هایی که در این فصل انجام داده اید، که باعث شده در بهترین فرم ممکن به مقطع حیاتی فصل برسید.

پست من همیشه یکسان خواهد بود. جای مورد علاقه من بازی در خط حمله به صورت آزاد است و این فرصتی است که زیدان در اختیارم قرار داده است. بسیار آزادانه بازی می کنم. در کناره ها، مایل به مرکز… هرجا که حس کنم بهتر است بازی می کنم. در مورد تعداد بازی ها نیز، باید بگویم که در ابتدای فصل راجع به آن صحبت کردیم و می دانستم که ضروری است. در طی دو سال اخیر با خستگی به مقطع پایانی لالیگا و لیگ قهرمانان رسیده بودم. بنابراین امسال در چند بازی استراحت کردم و امسال نسبت به سال های قبل در این مقطع حس بهتری دارم.

امسال در رئال مادرید، ۲۰ یا ۲۱ بازیکن به صورت منظم بازی کرده اند. به نظر شما آیا این عنصری کلیدی برای پیشبرد تیم تا اینجای فصل بوده است؟

بله، اینطور فکر می کنم. زیدان ترکیب تیم را بسیار هوشمندانه مدیریت کرد. این آسان نیست. این وضعیت ساده ای نیست چون همه بازیکنان می خواهند همیشه بازی کنند. زیدان بسیار باهوش عمل کرده و موفق شد از تک تک بازیکنان استفاده کند. این کار در مسیر صعود به فینال و قهرمانی در لالیگا کلیدی بود. فکر می کنم به همین خاطر چنین فصل فوق العاده ای داشته ایم.

باید در مورد رکورد ۱۰۰ گل در لیگ قهرمانان صحبت کنیم، رکوردی که تنها در اختیار شماست. چقدر خاص است؟ آیا اینگونه رکورد ها را به خاطر می سپارید؟

بله، این رکوردی بود که می خواستم به آن برسم. به آن نزدیک شده بودم اما چند بازی بدون گلزنی پشت سر گذاشتم، که کمی کار را سخت کرد. همیشه باور داشتم که به عنوان اولین بازیکن تاریخ به رکورد ۱۰۰ گل خواهیم رسید و موفق شدم. این هدفی بود که از ابتدای فصل برای خود تعیین کرده بودم و خدا را شکر، موفق شدم به آن دست یابم. می خواهم از هم تیمی هایم، مربی و هواداران رئال مادرید تشکر کنم. لحظه خاصی در کارنامه ام بود. فوق العاده خوشحالم.

آیا شده که لحظه بایستید و فکر کنید که در حال تاریخ سازی هستید؟ آیا می دانید، کاری که انجام می دهید، سال ها در دنیای فوتبال باقی خواهد ماند؟

بله، می دانم که دستاورد های من در دنیای فوتبال به عنوان استاندارد تعیین شده ادامه خواهد داشت. اتفاقی این همه رکورد نشکسته ام. برای من رکورد شکنی وسواس نیست، اما درست است که دوست دارم رکورد ثبت کنم. خوشحال و با انگیزه ام. انگیزه می گیرم که تمرین کرده و بهتر بازی کنم. همیشه نسبت به پیشرفت و قرار گرفتن در بهترین سطح ممکن جاه طلب بوده ام.

می خواهم از شما در مورد زیدان و تأثیر او روی تیم بپرسم. وقتی در میانه های فصل گذشته هدایت تیم را به عهده گرفت، وضعیت متفاوتی بود. حالا، در پایان اولین فصل کامل خود، چه نظری در موردش دارید؟

او کار استثنایی انجام داده است. از ابتدای این فصل همراه ما بوده و نشان داده که چه مربی فوق العاده ای می شود. از کاری که انجام می دهد، هیجان زده ام. همیشه به عنوان بازیکن او را ستوده ام و حالا به عنوان مربی بیشتر او را تحسین می کنم چون فوق العاده مثبت و انسان سخت کوشی است و احترام زیادی برای بازیکنان قائل است. بنابراین هیچ شکی ندارم که موفقیت این تیم به زیدان و کار فوق العاده او وابسته است. همه بازیکنان از او راضی هستند.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *