خانه تکنولوژی اخبار رونمایی از 200 موتور لانس در تهران

رونمایی از 200 موتور لانس در تهران

0

این موتورلانس ها، محصول شرکت هوندا ژاپن و با حجم ۳۰۰ سی سی است که بسیار پیشرفته و دارای سیستم ترمز ABS و EBD و تمام تجهیزات مورد نیاز یک آمبولانس هستند.

این موتورلانس ها قادرند در بزرگراهها ، اتوبانها، خیابان ها و کوچه های کم عرض تردد نمایند و قدرت مانور خوبی جهت حرکت در بین موانع ثابت و متحرک دارند.

موتورلانس ها بهترین وسیله حضور عوامل مجرب اورژانس و تجهیزات ارزشمند آنها در کوتاهترین زمان ممکن بر بالین بیمار تا رسیدن آمبولانس هستند.

قیمت هر یک از این موتور سیکلت ها حدود ۴۰ میلیون تومان و با تجهیزات پزشکی مورد نیازی مانند تله مدیسین، اکسیژن، ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) و الکتروشوک قیمت آن به حدود ۱۰۸ میلیون تومان می رسد.

تا پیش از این، تعداد موتورلانس های تهران ۳۰ دستگاه بود که با توزیع این ۲۰۰ دستگاه، شاهد افزایش چشمگیری در ناوگان اورژانس کشور خواهیم بود. این موتور آمبولانس ها با موافقت هیات دولت و همکاری وزارت بهداشت، سازمان گمرک کشور، سازمان بنادر و کشتیرانی، سازمان ملی استاندارد و پلیس شماره گذاری و آماده ارائه خدمات به مردم است.

موتورلانس ها نیاز به نیروی انسانی کمتری دارند و از سوی دیگر با سرعت عمل بیشتر، نقش مهمی در ارائه خدمات به بیماران و مصدومان دارند و به عنوان پیش قراول در ماموریت ها اعزام می شوند و در صورت نیاز به اقدامات درمانی بیشتر، آمبولانس اعزام خواهد شد.

نیاز به این خدمت جدید وقتی بیشتر حس می شود که جمعیت ۱۲ میلیون نفری تهران و تردد و ترافیک بالای آن، زمان رسیدن واحدهای اورژانس را زیاد می کرد اما با بکارگیری موتورلانس ها، زمان رسیدن نیروهای اورژانس کاهش قابل توجهی می یابد.

arvandplak

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *