پیش از این در مقاله‌ای به بررسی تعدادی از زیباترین و جذاب‌ترین شخصیت‌‌‌های زن تاریخِ بازی‌ها پرداختیم. اینبار در کنار یکدیگر و در فهرستی کاملا متضاد با فهرست پیشین، برخی از زشت‌ترین و کریه‌المنظرترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدئویی را مرور خواهیم کرد. البته اینبار بر خلاف قبل که شخصیت‌های زیبا تنها از میان بانوان انتخاب شده بودند، شخصیت‌های “مذکر” نیز جایگاه ویژه‌ای در فهرستِ زشت‌ترین‌های ما به خود اختصاص خواهند داد. این عمل، خود بزرگترین سندِ ممکن برای اثبات این حقیقت است که ما آقایان همواره در رعایت حقوق بانوان، از خود گذشتگی و فداکاری را سرلوحه‌ی کار خود قرار می دهیم (نگاه حق به جانب به دوربین)، باشد که این موضوع خاتمه‌ای باشد به برخی تهمت‌های ناروا و بی‌اساس. پس با ما همراه باشید در …

 

Mileena – Mortal Kombat

این دختر خانمِ دوست‌داشتنی! برای اولین بار در سال 1993 (حدود بیست و چهار سال پیش) و در دومین نسخه‌ از بازی مورتال کامبت به هواداران معرفی شد و از همان سال ها تا به امروز همواره به عنوان یکی از شخصیت‌های نمادین و کهنه‌ کار سری جایگاه ویژه ای در قلب طرفدارا این بازی بدست آورده است.

آنچه “ملینا” را از ابتدای ظهور تا به امروز و در میان درگیر شخصیت‌های زنِ مورتال کامبت متمایز کرده چهره‌ی هولناکیست که به شکلی بسیار غلط‌‌‌ انداز در پسِ نقابی فریبنده پنهان شده و ظاهرِ حقیقی او را بخوبی از چشم بینندگان پنهان کرده است. پیش از برداشته‌ شدنِ نقاب، “ملینا” بانوییست جذاب با چشمانی زیبا و درخشنده اما درست همانند دخترانی که باران بتدریج آرایش روی صورتشان را محو می‌کند، او پس از برداشته شدنِ نقاب به هیولایی بسیار کریه و خونخوار تبدیل می‌شود. البته برای ما که امروزه در جامعه‌ای مملو از انواع ملیناها زندگی می‌کنیم، این شخصیت بسیار معمولی و کلیشه‌ ای جلوه می‌کند. (لبخند انتقامجوبانه)

 

“کاز‌پلی‌‌ای بسیار زیبا، از شخصیتی نه چندان زیبا”

البته ذکر این نکته ضروریست که ظاهر این شخصیت در آخرین نسخه از این سری بازی، بسیار قابل  تحمل‌تر و زیباتر از نسخه‌های پیشین شده که البته این مساله به هیچ عنوان چیزی از پتانسیل موجود در این شخصیت برای حضور در مقاله‌ی امروزِ ما کم نخواهد کرد.

Max Payne – Max Payne

بدون تردید “مکس” یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های کامپیوتری است که خاطرات شیرین و شخصیت زجرکشیده‌ و در عین حال دوست‌داشتنی‌اش تا ابد در ذهن گیمر‌های قدیمی باقی خواهند ماند. بی تردید برای بسیاری از شما خوانندگانِ عزیزِ این مقاله و گیمر‌های باتجربه، هیچ‌کدام از عناوینِ مشابهِ فعلی (و یا در بهترین حالت اکثرِ آن‌‌ها) دیگر هرگز حسِ شیرینِ تجربه‌ی عناوینی همچون نسخه‌ی اول و دوم “مکس پین” را تکرار نخواهند کرد.

با این وجود، حقایقِ ذکر شده به‌هیچ عنوان مانع قضاوت عادلانه‌ی ما در مورد طراحیِ چهره‌ی بسیار عجیب این شخصیت در نسخه‌ی اولِ این بازی نخواهند شد. چهره‌ی “مکس” در “مکس‌پین1” بگونه‌ای طراحی شده که انگار همه‌ی مدتِ بازی، از دل‌پیچه‌‌ی بسیار شدید و ناراحت‌کننده‌ای رنج می‌کشد و در واقع هدف اصلی بازی رساندن این مامور به اولین و نزدیک‌ترین سرویس بهداشتیِ است.

با نگاهی مجدد به چهره‌‌ی متینِ استاد در نسخه‌‌ی اول بازی به احتمال بسیار زیاد با نظر بنده موافقت خواهید کرد:

 

“صدای شکم و دل پیچه را روی تصویر، تصور کنید”

Mega Man Box Art – NES Ver

بی‌شک باکس‌آرتِ مگامن در سال 1987 (نسخه‌ی اِن.ای.اِس) یکی از زشت‌ترین و در عین حال مضحک‌ترین باکس‌آرت‌هاییست که تابحال صنعت بازی و دنبال‌کنندگان آن به چشمِ دیده‌اند. گرچه کاورآرت‌های قدیمی این سری‌بازی محبوب ید طولایی در زمینه‌ی مضحک بودن داشته و همواره سوژه‌‌ی طنز و بحث‌های جالبی بین گیمر‌ها (در فضای اینترنت و فروم‌ها) بوده‌اند اما کاورآرت مذکور بدون شک یک سر و گردن از دیگر رقبای خود بالاتر ایستاده است.

استایلی بسیار بد‌قواره، چهره ی فوق‌العاده نچسب، رنگ‌بندی احمقانه و سلاحی که تابحال هیچ شخصیتِ فلجی بدین شکل آن را در دست نگرفته همه و همه دلایلی هستند که حضور این شخصیت (و کاور آرتِ مذکور) را در لیست امروزِ ما تضمین می‌‌کنند.

 

Moira Brown – Fallout 3

و اما نوبتی هم که باشد اکنون زمان معرفی بانوییست که تقریبا همه‌‌ی هواداران سری بازی “فال اوت” (و بخصوص نسخه‌ی سوم آن) انتظار زیارتِ او در لیست امروز ما را داشتند. تنها یک جستجوی کوتاه در گوگل کافیست تا متوجه شوید که چه بحث‌های عریض و طویل ای در مورد شخصیت، ظاهر زشت و صد البته سیبیل‌‌های کذایی این خانمِ محترم در میان هواداران این بازی شکل گرفته است…

بله …

کاملا درست شنیدید ، سیبیل !!

سایه‌های روی صورت “مویرا” در این بازی بگونه‌ای طراحی شده‌اند که در نگاه اول همانند سیبیل بنظر می‌رسند و همین مساله بیش از پیش به زیبایی‌های خیره‌کننده‌ی این دوشیزه‌ی گرامی افزوده‌ است. (گرچه عده‌ای معتقدند که سیبیل مذکور سایه نبوده و واقعا از مو! تشکیل شده که البته تحلیل و بررسی این نکته‌ی بغایت عمیق در اندک فضای این مقاله‌ی فقیرانه نمی‌گنجد)

مطالب مذکور همه‌ی ماجرا نیستند و نهایتِ زیبایی و جمالِ “مویرا” تنها پس از نابودیِ “مگاتِن” قابل مشاهده است :

“حداقل در این حالت خبری از سیبیل نیست”

Darlene Fleischermacher – Dead Rising 3

در بیانِ میزانِ حال بهم زن بودن “دارلین” کلمات عاجزند و زبان قاصر.

تقریبا هر معیار و صفتی که برای ورود یک شخصیت به لیست امروز ما لازم است را این شخصیت به کامل‌ترین شکل ممکن در ظاهر و باطن خود حفط کرده است. اندامی در نهایت بی‌تناسبی (و صد البته کثیفی)، چهره‌ای بسیار کریه که حتی آرایش غلیظ هم نتوانسته چیزی از ارزش‌های آن بکاهد، عادات رفتاری مشمئز‌کننده و در نهایت سبک مبارزه‌ی بسیار چندش‌آور (از جمله حرکاتی همچون بالا آوردن و استفاده از آن بعنوان نوعی حمله) تنها بخش کوچکی از دلایل بسیار زیادی هستند که باعث تنفر اکثریت هواداران این سری از این شخصیت شده‌اند.  


تنها نکته‌ی مثبت این شخصیت آن است که می‌توانید با نشان دادن او به دوستانِ پرخورِ خود، آنان را به بهترین و ملموس‌ترین شکل ممکن از عواقب هولناکِ این صفت مطلع کنید.

Uma – Witcher III

شخصی که در دنیای “ویچر” با نام Ugliest man Alive و بعنوان یکی از زشت‌ترین موجوداتی که تابحال قدم به خاک این سیاره گذاشته شناخته می‌شود. در این موردِ خاص به‌هیچ عنوان توضیحات اضافه‌ای لازم نیست، تنها نیم‌نگاهی به تصاویر و ظاهرِ این موجود نفرین‌شده شما را از بیخ و بنُن قانع می‌کند که این شخصیت نگون‌بخت یکی از شایسته‌ترین کاندید‌اهای ما برای حضور در فهرست زشت‌ترین و کریه‌المنظر‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی است.

Broodmother – Dragon Age

همانگونه که بسیاری از شما دوستانِ پردیسی مطلع هستید شخصیت‌های متنوعِ بازی‌های نقش‌آفرینی همواره پتانسیل ویژه‌ای از خود برای حضور در اینگونه مقالات و لیست‌ها نشان می‌‌دهند. بارِ دیگر به سراغ یکی دیگر از این شخصیت‌ها، اما اینبار از دنیای “درگِن اِیج” می‌رویم. غولی بسیار کریه با نام lauryn the broodmother که با شکلِ ظاهری خود، نکته‌ای عمیق و بسیار مهم را به بازیکنان یادآوری می‌کند:

” هر چیز، هر چند نیکو! ، اگر از میزان ، تعداد و حدِ معمول خود خارج شود همه‌ی زیبایی و جمالِ خود را از دست خواهد داد! (نگاه نااُمیدانه به تصویر)

 

Clotho – God of war 2

جوان‌ترین خواهر در میان Sisters of fate (خواهران سرنوشت) که جایگاه ویژه و شناخته‌شده‌ای در میان اساطیر یونان داشته و در تعداد قابل ملاحظه‌ای از انیمیشن‌ها/فیلم‌های هالیوودی از آنان (به شکل مستقیم و غیرمستقیم) بعنوانِ شخصیت‌‌های تکمیلی و تاثیرگذار استفاده شده است. بر خلافِ برخی از تصاویرِ اساطیری و قدیمی که “کلاثو” را همچون بانویی جوان و زیبا به تصویر می‌ کشند استودیوی سانتامونیکا لطف بسیار ویژه‌ای نسبت به این شخصیت از خود نشان داده و این خواهر بخت‌برگشته را در چندش‌آور‌ترین و حال ‌‌بهم‌ زن ترین حالت ممکن به تصویر کشیده است. البته از آنجا که جناب کریتوس همواره به سبب قلب بسیار رئوف، لطیف و مهربان خود شهرت زیادی میان هواداران سری کسب کرده، در نهایت “کلاثو” را نیز از درد و رنجِ داشتنِ چنین ظاهر عجیبی رها می‌‌کند تا پرونده‌ی لبریز از اعمال صالحه‌ی خدای جنگ، بیش از پیش نورانی و ماندگار، در اذهان ما باقی بماند.

 

Lilith – DMC: Devil May Cry

مگر ممکن است در محفلی دو لغت “بازی” و “زشت” در کنار یکدیگر عنوان شوند و در همان محل نامی از دوشیزه‌ ی مکرمه ” بانو لیلیث” از سری دویل مِی کرای بر زبان جاری نشود؟ هنگامی که در بخش‌های ابتدایی بازی با این شخصیت مواجه می‌شوید ظاهر فرسوده، گیسوان (تابلوی!) مصنوعی، لب‌های بزرگ (بقولی پروتز شده!) و چهره‌ی بسیار نچسب این شخصیت اولین مواردی هستند که نظر شما را بیش از هر چیز دیگری به خود جلب می‌کنند اما زمانی این موضوع به حادترین شکل ممکنِ خود می‌رسد که این شخصیت (در آخرین مواجهه‌ با دانته) با جنین درون خود ترکیب شده و در هولناک‌ترین شکل ممکن به مبارزه با شما می‌پردازد.

حس خوبی از بین بردنِ تدریجی میراثِ ارزشمندِ موندوس را هرگز فراموش نخواهم کرد.

 

Margaret – Resident Evil 7

و در نهایت همانطور که احتمالا بسیاری از شما خوانندگانِ عزیز حدس زده بودید، فهرستِ بسیار زشت و آزاردهنده‌ی ما هرگز بدون وجود ترسناک‌ترین، مریض‌ترین و کریه‌ترین عضوِ خانواده‌ی “بیکر” کامل نخواهد شد. اگر نسخه‌ی هفتم از بازی رزیدنت اویل را هنوز تجربه نکرده‌اید (و یا در ابتدای آن هستید) به‌هیچ عنوان دلیل انتخاب نهایی ما را “آنگونه که باید” درک نخواهید کرد.

هنگام آخرین مواجهه با این شخصیت بعنوان یک باس‌فایت، “مارگارت” تغییر حالت داده و با دست و پایی درازتر از حالت معمول، استایلی عنکبوت مانند و با ظاهری بسیار هولناک برای شکارِ شما دست به کار می‌شود و دقیقا آنجاست که با یکی از کریه‌المنظر‌ترین موجوداتی که تابحال در زندگی خود مشاهده کرده‌اید روبرو خواهید شد. هیچ توضیحی نمی‌تواند حق مطلب را آنگونه که باید در مورد آخرین مبارزه‌ی شما با مارگارت بیان کند.

باید رفت …

باید دید …

و صد البته، باید کلا همانند اسب گریخت!

این مقاله بعلت محدودیتِ حجمی تنها با نظرات شما خوانندگان گرامی تکمیل خواهد شد. حال شما چه فکر می‌کنید؟

از نظر شما زشت‌ترین و کریه‌المنظرترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی چه کسانی هستند؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *