خانه ورزش اخبار ورزش زلاتان: گواردیولا نابالغ‌ترین سرمربی است که می‌شناسم!

زلاتان: گواردیولا نابالغ‌ترین سرمربی است که می‌شناسم!

0

زلاتان: گواردیولا نابالغ‌ترین سرمربی است که می‌شناسم!

زلاتان ابراهیموویچ در سال ۲۰۰۹ بود که اینتر را به مقصد بارسلونا ترک کرد ولی رویاهای او در نیوکمپ خیلی دوامی نداشت و این مهاجم سوئدی تنها یک فصل در بارسلونا حضور داشت، او در آن دوران با گواردیولا دچار مشکل شد و در نهایت این تیم را به مقصد میلان ترک کرد. اما با وجود آن که هشت سال از آن دوران می گذرد، به نظر می آید کینه زلاتان از پپ همچنان ادامه دارد. این مهاجم ۳۶ ساله اخیراً گفتگویی با اسکای ایتالیا داشته و در مصاحبه اخیرش بار دیگر به انتقاد از سبک کاری پپ گواردیولا پرداخته است.

زلاتان در توضیح انتقالش به بارسلونا و همکاری با پپ گواردیولا چنین گفته است:

پیشنهاد از بارسلونایی بود که تازه موفق به فتح لیگ قهرمانان شده بود. البته جداکردن من از اینتر هم کار خیلی سختی بود. رابطه ام با موراتی خیلی خوب بود. به مکسول که چندی قبل تر، به بارسلونا رفته بود، گفتم کفش های من را هم با خودت ببر، آماده شان کن تا من هم به تو ملحق شوم. بعد از یک یا دو روز، دو باشگاه ملاقات کردند و طی حدود ۲۰ دقیقه، به نتیجه رسیدند. مینو رایولا با من تماس گرفت، به آنجا رفتیم و قرارداد امضا کردیم. حدود هفتاد هزار نفر در ورزشگاه آماده مراسم معارفه بودند. احساس هیجان و انگیزه زیادی داشتم، می خواستم همانجا کارم را شروع کنم.

در ابتدای دورانم در بارسلونا، می خواستم شروع خوبی داشته باشم و همین طور هم شد. در شش ماه نخست، گل های زیادی زدم و دو سوپرجام را کسب کردیم، شش ماه اول عالی بود، به نظر یک تیم رویایی بود، با حضور بازیکنانی مثل ژاوی، مسی، اینیستا، آنری و آلوز. بعد از ان، تغییر سیستم و تاکتیک دادیم و شرایط برایم دگرگون شد، باشگاه به من گفت با گواردیولا صحبت کنم. به او گفتم که؛ همه بازیکنان را فدای مسی می کنی. البته به من گفت حرفم را درک می کند ولی بعد از آن بود که هر بازی، نیمکت نشین بودم. بازی پشت بازی می آمد و من همچنان نیمکت نشین بودم. به نظرم آمد که خیلی خوب مشکل را حل کرده است! بعد از آن حتی با من صحبت هم نمی کرد، حتی به من نگاه هم نمی کرد. به اتاق وارد می شدم و او اتاق را ترک می کرد. می خواستم با او ملاقات کنم و او به جای دیگری می رفت. متوجه شدم که چیزی فراتر از مسائل فوتبالی مطرح است.

اما در حقیقت، مشکل خود او بود. او کسی بود که مشکلش را با من حل نکرده بود. یادم می آید روز اول حضورم در بارسلونا، به من گفته بود که بازیکنان بارسا، کسانی نیستند که با فراری و پورشه به سر تمرین بیایند. پپ از قبل، من را قضاوت کرده بود، ولی وقتی کسی را نمی شناسید، چطور می توانید او را قضاوت کنید؟ من از پپ تجربه و شناخت دارم ولی از دیگران چیزی نمی دانم. چنین چیزی را درباره مانژوکیچ و اتوئو هم شنیده ام، پپ گواردیولا بدترین مربی جهان نیست ولی قطعاً ناپخته ترین مربی جهان است، چرا که یک مرد، خودش مشکلاتش را حل می کند.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *