چه تعداد زنانی را می شناسید که دنیا را با افکار و فعالیت هایشان تغییر داده اند و برای همیشه نامشان را در تاریخ به یادگار گذاشته اند. آن ها شجاع، با استعداد، بخشنده و قوی بوده و از آینده هیچ ترسی نداشتند.

جین بارت

زنان تاریخ

جین بارت نخستین زنی است که به سفر دور دنیا رفت او لباس های مردانه به تن کرده و به عنوان خدمتگزار گیاه شناس روسی وارد کشتی شد. سال ها بعد به پاریس برگشت و موزه تاریخ طبیعت از ۳۰۰۰ نوع گیاه تشکیل داد.

هریت تابمن

زنان تاریخ

هریت تابمن بزرگ ترین مبارز برای آزادی است. هریت در سنین کودکی به بردگی گماشته شد اما بعدها به مبارزه علیه برده داری پرداخت و بیش از هزاران برده را آزاد کرد. او در جنگ داخلی به عنوان پرستار و دیده بان خدمت کرده است.

ماری اسلودووسکا کوری (ماری کوری)

زنان تاریخ

ماری کوری الهام بخش ترین زن علم و دانش و نخستین محققی که ۲ جایزه نوبل دریافت کرده است. ماری کوری مسیر علم و دانش را برای هزاران زن باز کرده است و همراه همسرش دو عنصر پولونیوم و رادیوم را کشف کردند. نظریه رادیواکتیویتی یکی دیگر از موفقیت های اوست.

ورا اوبولنسکایا

زنان تاریخ

دوشس روسی و قهرمان جنبش مقاومت فرانسه در ابتدا به عنوان مدل و سپس منشی شروع به کار کرد. ورا افسر تیزهوشی بود که نقشه فرار زندانیان جنگ بریتانیا را ترتیب داد. او توسط نیروهای نازی دستگیر شد اما توانست با وفاداری، شهامت و انسانیتش آن ها را شگفت زده کند. او الهام بخش هزاران زن و مرد اشغال زده است.

النور روزولت

زنان تاریخ

النور روزولت بانوی اول دنیا مقالاتی در زمینه مشکلات اجتماعی منتشر ساخت و به همسرش در زمینه مسائل سیاسی کمک کرد. او اولین رئیس کمیسیون حقوق بشر بود و برای برابری زنان جنگید.

گریس هاپر

زنان تاریخ

برنامه نویسی است که به کامپیوترها یاد داد تا صدای انسان ها را بشناسند. او نخستین زنی بود که دکترای ریاضیات کسب کرد و در سن ۳۷ سالگی به عنوان افسر داوطلب خدمت در نیروی دریایی شد. او برای کامپیوترهای mark i برنامه هایی نوشته و واژه نانو ثانیه را ساده تر شرح داد.

بیلی جین کینگ

زنان تاریخ

بیلی قهرمان مسابقات تنیس ثابت کرد زنان در ورزش دارای حقوق مساوی هستند. او به عنوان موسس انجمن تنیس زنان دارای ۳۹ عنوان گرند اسلم است و در زمینه پیشرفت ورزش زنان فعالیت و همکاری کرد.

ناتالیا بختروا

زنان تاریخ

ناتالیا دختر یک جنایتکار عمرش را در جنگ جهانی دوم وقف تحقیقات مغزی و پزشکی کرده است. او به عنوان موسس انجمن مغز انسان هزاران روش درمانی برای سیستم عصبی تنظیم کرد. ناتالیا به استعداد فوق طبیعی مغز انسان معتقد است که هنوز هم علم به توضیح آن می پردازد.

ملاله یوسف زی

زنان تاریخ

ملاله در ۱۱ سالگی در وبلاگ خود در رابطه با رژیم طالبان می نوشت و افکار و ایده هایش را در زمینه تحصیل دختران به اشتراک می گذاشت. او به دلیل فعالیت هایش مورد ضرب گلوله قرار گرفت اما نجات یافت و به فعالیت هایش در دفاع از حق تحصیل کودکان خاورمیانه ای ادامه داد. او برای دختران پناهنده سوریه در لبنان مدرسه ای تاسیس کرد. ملاله در سن ۱۹ سالگی جوان ترین برنده جایزه نوبل و نشان امید برای میلیون ها دختر است.

بدونیم

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *