استیو جابز که از دنیا رفت به شکلی اپل را نیز با خود برد. دیگر خبری از طراحی گوشی‌های شگفت انگیز و آیپادها و آیپدها نیست و گویی شکوه و جلال آیفون‌ها را نیز با خود برده است. همانطور که می دانید بعد از مرگ استیو، تیم کوک در آگوست سال 2011 بر جای استیو نشست و سعی کرد تا اپل را در بالاترین قله‌های موفقیت نگاه دارد. به عقیده‌ی بسیاری وی در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است ولی به عقیده‌ی برخی مقایسه کردن تیم و استیو با یکدیگر اشتباهی بزرگ است زیرا استیو کجا و تیم کجا!!!

در حال حاضر بعد از گذشت چندین سال از معرفی آیفون 6 اپل هنوز از زبان طراحی کاملاً یکسانی استفاده می‌کند و انتظار می‌رود که آیفون 8 محصولی کاملاً متفاوت باشد چون طرفداران این برند ناراضی هستند و از طرفی دیگر رقبا سخت در حال پیشرفت در طراحی و افزودن قابلیت‌های مختلف به محصولات خود هستند.

تیم کوک، وارث اپل

1 نوامبر سال 1960 میلادی بود که تیم کوک در آلابامای ایالات متحده‌ی آمریکا متولد شد. در همین سال‌ها تکنولوژی‌های مدرن پا به عرصه‌های جهانی گذاشته بودند و برنامه نویسی حرفه‌ای آغاز شده بود. تیم از دانشگاه Auburn مدرک لیسانس رشته‌ی مهندسی صنایع را دریافت کرد و برای گرفتن مدرک MBA به دانشگاه Duke رفت. در طول این سال‌ها وی با پشتکار و عشقی که نسبت به رشته‌ی تحصیلی و آینده‌ی خود داشت سخت در حال تلاش بود و در آخر نتیجه‌ی همه‌ی این تلاش‌ها را هم دید. تیم حدود 12 سال را نیز در شرکت IBM سپری کرد و از او همیشه به عنوان مدیر ارشد عاملی موفق یاد می‌شود.

سال‌ها گذشت و وی در کار خود تبدیل به یکی از موفق‌ترین‌ها شده بود و به همین دلیل وارد کمپانی اپل شد. بعد از درگذشت استیو جابز با تصمیمهیئت مدیره وی به عنوان مدیر عامل جدید اپل شناخته شد و تا به امروز نیز به فعالیت خود در این سِمَت ادامه می‌دهد.

دیجی قلم؛ زندگینامه تیم کوک، جانشین تاج و تخت استیو جابز

دوران جوانی تیم کوک

نام پدر وی Timothy D. Cook بود و پیشه‌ی کارگر کارخانه کشتی سازی را دنبال کرده بود. نام مادر تیم نیز Geraldine و خانه دارد بود. این خانواده 3 پسر داشتند که موفق‌ترین آن‌ها استیو بود. از همان دوران کودکی وی به شدت در درس و تحصیل جدی بود و با پا گذاشتن به دوران جوانی او علاقهمند به مباحث مدیریتی شد و در نهایت تبدیل به مدیر عامل اپل شد.

تیم کوک و اپل در کنار هم

زمانی که تیم کوک وارد اپل شد این شرکت به لطف استیو جابز در حال درخشیدن بود و با درگذشت استیو و روی کار آمدن تیم شرایط برای وی کمی سخت بود زیرا انتظارات از وی بالا بوده و باید اپل را در همین وضعیت نگاه می‌داشت یا بهترش می‌کرد. گوشی اپل آیفون 6 معرفی شد و به فروش خوبی نیز دست پیدا کرد ولی در ادامه اپل از همین زبان طراحی برای 6 اس و 7 نیز استفاده کرد.

تیم کوک سعی میکند که در محصولات آینده اپل به شکلی انقلابی عمل کند.

دیجی قلم؛ زندگینامه تیم کوک، جانشین تاج و تخت استیو جابز

digiro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *