با توجه به پرونده‌هایی که به‌تازگی از سوی دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا منتشر شده است، شرکت سامسونگ دو اختراع جدید به نام خود ثبت نموده که یکی مربوط به یک تبلت با پنل تاشو و دیگری برای یک دیوایس پوشیدنی مجهز به دوربین است. با این‌که این شرکت سازنده محصولات الکترونیک مصرفی مستقر در کره جنوبی قبلا هم ساعت‌های هوشمندی مجهز به دوربین تولید کرده است (مثل نسل اول گلکسی Gear)، اما اختراعی که به‌تازگی توسط سامسونگ به ثبت رسیده است، نشان‌دهنده یک ساعت هوشمند با یک دوربین درست در وسط صفحه نمایش گرد آن است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این ساعت هوشمند، وجود یک صفحه نمایش مجزا است که بر روی بند ساعت هوشمند کشیده شده است و از آن برای دسترسی به میان‌برها و نوتیفیکیشن‌ها استفاده می‌شود، درست شبیه به آنچه که در لبه پنل‌هایگلکسی اس ۶، گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۸ دیده‌ایم.

 

حق اختراع دیگری که به نام این غول فناوری اهل سئول ثبت شده، یک تبلت با پنل صفحه نمایش تاشو است؛ پنلی که می‌توانید آن را مثل یک ورقه کاغذ لوله کنید و دوباره آن را باز نمایید. البته طرحی که در دفتر ثبت اختراع آمریکا توسط سامسونگ ثبت شده است کمی مبهم به‌نظر می‌رسد و به‌جای یک صفحه نمایش تاشو بیشتر شبیه به یک پنل با قابلیت کشیده شدن و جمع شدن است. سامسونگ مدتی هست که مشغول طراحی و ساختن صفحه نمایش‌های کششی است اما تا امروز هیچ‌گاه این فناوری را به‌صورت تجاری منتشر نکرده است. هنوز مشخص نیست که سامسونگ صفحه نمایش‌های کششی را برای چه نوع دیوایسی در نظر گرفته است. برای پی بردن به این موضوع باید همچنان منتظر بمانیم.

همچنان مشخص نیست که آیا سامسونگ این اختراعات را در وطن خود یعنی کره جنوبی هم به ثبت رسانده است یا خیر، اما احتمال این‌که پاسخ این سوال مثبت باشد بسیار زیاد است. با توجه به شواهدی که تا امروز منتشر شده است، سامسونگ مدتی است در حال افزایش توانایی خود در نوآوری است و در ماه‌های آینده به طور حتم بخشی از نتایج این نوآوری‌ها را در قالب محصولات جدید شرکت سامسونگ شاهد خواهیم بود.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *