سامسونگ کار تولید تراشه اسنپدراگون 845 را به رقیب خود TSMC باخت؛ پس این شرکت با چشم‌پوشی از تراشه‌های 7 نانومتری، تمرکز خود را بر تولید تراشه‌های 6 نانومتری می‌گذارد.

انتظار می‌رود تا کار تولید تراشه‌های 6 نانومتری از سال 2019 آغاز شود. در همین زمان، امکان دارد TSMC هنوز مشغول استفاده از چیپ‌های 7 نانومتری خود باشد. برای سال بعد، یعنی سال 2018، سامسونگ چیپ‌های 8 نانومتری، نسخه بهبود یافته تکنولوژی به‌کار رفته در چیپ‌های 10 نانومتری را معرفی خواهد کرد.

این خبر به‌معنای لغو تولید چیپ‌های 7 نانومتری نیست. این تراشه‌ها به‌صورت محدود، مثلا برای چیپ‌ست‌های اگزینوس تولید خواهند شد. با این وجود، محصولات اصلی از تراشه‌های 6 نانومتری برخوردار خواهند بود.

تراشه‌های 6 نانومتری

هر دو شرکت سامسونگ و TSMC برای تولید چیپ‌های خود به دستگاه‌های شرکت ASML نیاز دارند و فراوانی تولید این دستگاه‌ها محدود است. سامسونگ گزارش کرده است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای نصب دو دستگاه در سال جاری و هفت دستگاه برای سال بعد صورت گرفته است.

در سال‌های اخیر، این دو شرکت تولیدکننده چیپ رقابت سختی با هم داشته‌اند. سامسونگ تولید تراشه‌های 20 نانومتری را متوقف کرد تا تمرکز خود را بر روی چیپ‌های 14 نانومتری بگذارد؛ از طرف دیگر TSMC نیز از تولید چیپ‌های 10 نانومتری چشم‌پوشی کرد تا دست به تولید چیپ‌های 7 نانومتری بزند. این سیاست برای هر دو شرکت موفقیت‌های زیادی در سفارش گرفتن از شرکت‌های مختلف به‌همراه آورده است.

آی تی رسان

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *