کمپانی کره‌ای سامسونگ دیروز دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 (Galaxy S8) و اس 8 پلاس (Galaxy S8 Plus) را رونمایی کرد و توانست بعضی از ویژگی‌های جدید را معرفی کند که هیچ یک از شایعات و حدسیات قبلی به آن‌ها نپرداخته بودند. یکی از این ویژگی‌های جدید بلوتوث استاندارد 5 بود. البته بلوتوث 5 برای اولین بار 9 ماه پیش به بازار معرفی شد و قرار است که در خرداد ماه سال جاری روی گوشی‌های سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium) روانه بازار شود.

ولی باید بگوییم با ورود گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در اردیبهشت ماه، سامسونگ توانسته اولین کمپانی باشد که این فناوری را برای اولین وارد بازار گوشی‌های هوشمند می‌کند. اما داشتن فناوری جدید بلوتوث استاندارد ۵ آیا برای فناوری موبایل لازم است؟ ارگان بلوتوث SIG چهار نکته اصلی برای داشتن بلوتوث در گوشی‌های هوشمند جدید را ضروری دانسته است. اول این که هنوز راحت‌ترین و سریع‌ترین ارتباط بین دو دستگاه موبایل از طریق بلوتوث انجام می‌گیرد و دستگاه‌های مختلف می‌توانند با داشتن این فناوری فایل‌ها و مدارک خود را با هم در زمان کوتاهی به اشتراک بگذارند.دوم این که تقویت و به ‌روزرسانی این فناوری لازم است و دستگاه‌هایی که بلوتوث 5 دارند چهار برابر سریع‌تر از نسخه بلوتوث 4.2 فایل‌ها را منتقل می‌کنند. این خبر جدید برای طرفداران اینترنت اشیا بسیار خبر خوبی است که باعث می‌شود در فواصل دورتر خیلی راحت‌تر کنترل دستگاه‌های هوشمند را در محیط پیرامون خود بدست آورد. مودم جدید بلوتوث 5 می‌تواند فضاهای خانگی بزرگ هوشمند را به خوبی پوشش دهد. سوم به غیر از پوشش بیشتر محیط پیرامون و سرعت بالاتر، بلوتوث 5 می‌تواند 8 برابر ظرفیت بیشتر انتقال داده‌ها را دارد که این به معنی گرفتن داده‌های بیشتر و حجیم در زمان کوتاه‌تر است. با این پیشرفت ارگان بلوتوث SIG تصمیم دادرد که بلوتوث جدید با نام beacons را توزیع کند که می‌تواند دستگاه‌هایی باشد که اتصالی مابین گجت‌های مختلف می‌شود و می‌تواند اطلاعات و داده‌های مختلف را در زمان کوتاه و با دقت زیاد بین دستگاه‌های هوشمند را رد و بدل کند.

و نکته آخر اینکه فناوری استاندارد بلوتوث 5 با نام Wireless coexistence به بازار خواهد آمد که به معنای همکاری کردن بلوتوث 5 با دیگر خدمات وایرلس مانند شبکه خانگی وای فای می‌باشد بدون اینکه تداخلی در کارهای موجود رخ دهد. به نظر می‌رسد که بلوتوث 5 یکی از فناوری‌های جالب است که در روی دو گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نصب شده و شاید کاربران گوشی‌های هوشمند سامسونگ از بلوتوث 5 همیشه استفاده نکنند ولی قطعاً یک روز به کار خواهد آمد و بهتر از بلوتوث 4.2 کار خواهد کرد. با روی کار آمدن بلوتوث 5، انتظار می‌رود دیگر دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند هم به این فناوری جدید مجهز شوند. برای خبرهای بیشتر از محصولات کمپانی سامسونگ همراه دیجی رو باشید.

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *