شایعات ادعا می‌کنند که مایکروسافت در رویداد بهاری خود تنها از آپدیت Creators ویندوز 10 رونمایی خواهد کرد و خبری از سرفیس بوک 2 (Microsoft Surface Book 2) نخواهد بود.

چندین هفته پیش بود که اخباری از سوی یکی از منابع تامین کننده شرکت مایکروسافت به بیرون درز پیدا کرد که ادعا می‌کردند مایکروسافت در حال تولید نسل دوم لپ تاپ حرفه‌ای خود، سرفیس بوک 2 (Microsoft Surface Book 2) است. این منابع همچنین تاکید می‌کردند که مایکروسافت قصد دارد آن را طی یک رویداد بهاری در ماه جاری میلادی و یا ماه آوریل رونمایی کند.

اما امروز خبر جدیدی منتشر شده است که خبر قبلی را رد می‌کند. به ادعای این خبر، مایکروسافت قصد ندارد در این رویداد از سرفیس بوک 2 رونمایی به عمل آورد؛ رویدادی که مشخص نیست چه زمانی برگزار خواهد شد و حتی دعوتنامه‌های آن نیز تا به امروز برای اصحاب رسانه ارسال نشده است.

در هر صورت مشخص شده است که این رویداد قطعا برگزار خواهد شد، اما شاهد حضور سرفیس بوک 2 در آن نیستیم. حال آیا این شانس را خواهیم داشت تا با سرفیس پرو 5 ((Microsoft Surface Pro 55) ملاقات کنیم؟ از آنجایی که محصولات سرفیس پرو مایکروسافت محبوبیت بسیار بالایی را کسب کرده‌اند، بعید نیست مایکروسافت نسل های جدید لپ تاپ سرفیس پرو و سرفیس بوک را در رویدادهای جداگانه‌ای رونمایی کرده و به طول مفصلی به آن‌ها بپردازد. در این بین برخی کارشناسان معتقدند غول نرم افزار جهان این رویداد را تنها برای رونمایی از آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 موسوم به Windows 10 Creators Update برگزیده است.

سرفیس بوک 2 یک لپ تاپ کلاسیک، فاقد طراحی 2 در 1 است

بنابراین می‌توان گفت که هنوز مراحل توسعه نسل جدید لپ تاپ های حرفه‌ای و البته گران قیمت مایکروسافت به سرانجام نرسیده است و هنوز خیلی زود است تا از آن‌ها رونمایی شود. بر اساس تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده، سرفیس بوک جدید دیگر از طراحی 2 در 1 بهره نمی‌برد؛ این بدان معناست که شما با یک لپ تاپ کلاسیک روبرو خواهید بود که دیگر قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت را ارائه نمی‌دهد. به همین دلیل است که قیمت آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد و با قیمت پایه 1000 دلار به فروش خواهد رسید.

نسل نخست سرفیس بوک اکتبر سال 2015 همراه با سرفیس پرو 4 رونمایی شده بود و امروزه دیگر این کامپیوترها کمی قدیمی به نظر می‌رسند. البته مایکروسافت سال گذشته از یک نسخه قدرتمندتر سرفیس بوک رونمایی کرده بود.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *