سرمایه‌گذاری 80 میلیون دلاری بیل گیتس برای ساخت شهر هوشمند
یکی از شرکت‌های بیل گیتس حدود 80 میلیون دلار برای ساخت “شهر آینده” در منطقه فینیکس آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است. قرار است این شهر هوشمند از زیرساخت ارتباطات مافوق سریع، خودروهای خودران و مراکز داده عظیم برخوردار باشد.

قرار است به‌زودی یک شهر جدید هوشمند به‌نام “بلمونت” در مساحتی معادل 25 هزار هکتار در غرب فینیکس در آریزونای آمریکا ساخته شود. این شهر هوشمند آینده که 80 میلیون دلار برای آن سرمایه‌گذاری شده توسط یکی از شرکت‌های متعلق به بیل گیتس ساخته می‌شود و طبق برنامه، از زیرساخت ارتباطات مافوق سریع، خودروهای خودران و مراکز داده بهره می‌برد. در یک کلام، این شهر کاملا متصل بهترین مکان برای راه‌اندازی شرکت‌های جدید خواهد بود.

“شرکای بلمونت” در نشست خبری خود درباره این شهر این‌طور گفتند که: “بلمونت یک جامعه متفکر روبه‌جلو خواهد بود که از به‌روزترین زیرساخت‌های ارتباطاتی بهره می‌برد تا بتواند پذیرای آخرین فناوری‌های روز، شبکه‌های مافوق سریع دیجیتالی، مراکز داده، جدیدترین فناوری‌های تولید و مدل‌های توزیعی، خودروهای خودران و هاب‌های تدارکات خودران باشد.

این مکان از اوایل دهه 90 میلادی برای توسعه درنظر گرفته شده بود. حدود 3 هزار و 800 هکتار آن برای مکان‌های اداری و تجاری و 470 هکتار برای مراکز آموزشی درنظر گرفته شده است. هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود که 80 هزار نفر در بلمونت سکونت داشته باشند. این شهر در امتداد مسیر پروژه 11-I که هنوز ساخته نشده قرار می‌گیرد. پروژه اشاره شده از لاس‌وگاس تا مکزیکو را شامل می‌شود.

در حال حاضر، اطلاعات بیشتری در این ارتباط در دست نیست و کسی نمی‌داند که چه زمانی کار ساخت‌وساز در بلمونت آغاز می‌شود.

تانی کال

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *