شب گذشته سریع ترین کارت اس دی جهان به نام Sony SF-G UHS-II SD card رونمایی شد. این کارت ساخت شرکت سونی که در سه نسخه 32، 64 و 1288 گیگابایتی عرضه خواهد شد، دارای سرعت خواندن 300 مگابایت بر ثانیه و نوشتن 299 مگابایت بر ثانیه است که می‌تواند ایده آل عکاسان ورزشی باشد.

یکی از مشکلات بزرگی که معمولا سر راه عکاسان آماتور و نیمه پیشرفته قرار نمی‌گیرد، حافظه دوربین عکاسی دی اس ال آر آنها است که در رده متوسطی قرار دارد. این قضیه به خاطر آن است که کارت های حافظه اس دی بالارده بسیار گران قیمت هستند و اغلب عکاسان تازه‌کار احتیاجی نمی‌بینند که بخواهند آنها را خریداری کنند؛ به خصوص زمانی که مبلغ هنگفتی را برای خرید بدنه و لنزهای دوربینشان خرج نکرده باشند تا بدین ترتیب همراه آن‌ها قادر به تهیه تصاویر فوق حرفه‌ای نخواهند بود.

عرضه سریع ترین کارت اس دی جهان در سه نسخه 32، 64 و 128 گیگابایتی

وقتی از این قضیه بگذریم و وارد بحث اصلیمان کارت های اس دی شویم، ما متوجه می‌شویم که حافظه یکی از مهم‌ترین مباحث در بین عکاسان حرفه‌ای است. در واقع هیچ یک از کارت های اس دی به صورت برابر با یکدیگر طراحی نشده‌اند و از سرعت‌های کم و زیادی برخوردارند تا همچنان انتخاب در بین گزینه‌های خوب و خوبتر امری سخت باشد. شاید جالب باشد بدانید که یک کارت حافظه پرسرعت می‌توانید تاثیر بسیار زیادی را در یک عکاسی موفقیت‌آمیز داشته باشد.

سریع ترین کارت اس دی جهان

اگر از آن دسته کاربران حرفه‌ای بوده که به دنبال کارت حافظه پرسرعت و مناسب هستید، باید بدانید که کمپانی سونی شب گذشته از سریع ترین کارت اس دی جهان به نام SF-G UHS-II رونمایی کرده است. این مدل کارت حافظه مدرن که در سه حجم ذخیره سازی متفاوت 32 / 644 / 128 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد، با ارائه سرعت خواندن و نوشتن 300 مگابایت بر ثانیه و 299 مگابایت بر ثانیه، به ادعای سونی سریع ترین کارت اس دی جهان لقب گرفته است.

این سرعت بدان معناست که دیگر شما هیچ دغدغه‌ای جهت نوشتن دیرهنگام داده های عکس‌ ها توسط دوربین بر روی حافظه نخواهید داشت. این سرعت بالا، به خصوص زمانی که شما مشغول عکاسی اکشن / ورزشی هستید و یا هرجای دیگری که ناچار به گرفتن خیلی سریع و پشت سر هم عکس ها خواهید بود به کمک شما می‌آیند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین نتیجه حاصل شود.

سریع ترین کارت اس دی جهان علاوه بر ارائه سرعت بالاییی در خواندن و نوشتن داده‌ها، دارای بدنه‌ای ضد آب، ضد ضربه، ضد دمای کم یا زیاد و حتی ضد اشعه ایکس است. متاسفانه در حال حاضر قیمت کارت حافظه جدید SF-G UHS-II سونی نامشخص است، اما قطعا هر چه که هستد گران قیمت بوده و مختص کاربران حرفه‌ای خواهد بود.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *