خانه ورزش اخبار ورزش شانس بالای پرسپولیس برای دوگانه لیگ و حذفی

شانس بالای پرسپولیس برای دوگانه لیگ و حذفی

0

شانس بالای پرسپولیس برای دوگانه لیگ و حذفی

جام‌های کم تعداد تیم‌های ایرانی در جام باشگاه‌ها و جام در جام آسیا، باعث شده ثبت سه گانه برای تیم‌های ایرانی همیشه در حد یک رویا باقی بماند. تا به حال هیچ تیم ایرانی نتوانسته در یک فصل، هر سه جام ممکن را فتح کند و عجیب‌تر اینکه قهرمانی دو گانه داخلی لیگ و حذفی هم در طول تاریخ، فقط دو بار بدست آمده است.

سایپا با بیژن ذوالفقارنسب، اولین تیمی بود که دو گانه لیگ و حذفی را بدست آورد و ۵ سال بعد، پرسپولیس پروین هم با قهرمانی لیگ و سپس شکست استقلال در فینال جام حذفی به همین عنوان رسید. حالا پرسپولیس برانکو، می‌تواند بعد از تقریبا دو دهه، دوباره این کار را تکرار کند.

تیم‌های لیگ برتری بزرگی مثل سپاهان، فولاد، پارس جم، پیکان، صنعت نفت، ذوب آهن و سایپا از جام حذفی کنار رفته‌اند و نکته مهمتر، کارنامه پرسپولیس مقابل تیم‌های لیگ برتری باقی مانده است. در حال حاضر استقلال خوزستان، تراکتورسازی، استقلال، گسترش فولاد و صنعت نفت تیم‌های لیگ برتری باقی مانده در جام حذفی هستند که همگی، دور رفت لیگ برتر را به پرسپولیس باخته‌اند. جالب اینکه بجز صنعت نفت، همه این تیم‌ها در ورزشگاه خانگی‌شان هم مقابل پرسپولیس شکست خوردند و بازی پرسپولیس و صنعت نفت هم قطعا در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

صدرنشینی در لیگ برتر و رویارویی با تیم‌هایی که پرسپولیس سابقه شکست‌شان در این فصل را داشته در جام حذفی، تیم برانکو را در مسیر یک اتفاق بزرگ قرار داده است. تکرار دوگانه‌ای که در تاریخ این باشگاه، فقط یک بار به دست پروین رقم خورده و او می‌تواند به دومین مربی پرسپولیس تبدیل شود که در یک فصل، هر دو جام را به تیمش هدیه می‌دهد.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *