اخیرا سیاست مایکروسافت نسبت به PC  عوض شده و به آن به عنوان یک پلتفرم گیمینگ نگاه می‌کند. در این مدت تعدادی از انحصاری‌های Xbox One نیز برای PC عرضه شده‌اند. در ابتدا پورت‌های مایکروسافت بر روی PC‌ کیفیت خوبی نداشتند اما در بازی‌های جدید مانند Gears Of War 4 کیفیت پورت‌ها بهبود پیدا کرده‌اند. اما هنوز یک مشکل وجود دارد. بازی‌های Xbox بر روی PC در حال حاضر فقط از طریق فروشگاه ویندوز در دسترس هستند. این فروشگاه نیز بین کاربران از محبوبیت خوبی برخوردار نیست و خیلی‌ها حاضر به استفاده از آن نیستند.

برخی از انحصاری‌های Xbox، مانند Rise of the Tomb Raider و Quantum Break در Steam نیز عرضه شده‌اند و Dead Rising 4 نیز به زودی در این شبکه منتشر خواهد شد. اما هیچ‌کدام از این بازی‌ها توسط استودیوهای داخلی مایکروسافت ساخته نشده‌اند. هر چند، به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، در صورتی که شایعه‌ی مطرح شده در وب‌سایت OnMSFT درست باشد، 2 انحصاری‌ دیگر Xbox One نیز در راه Steam هستند، انحصاری‌هایی که هنوز حتی در فروشگاه ویندوز نیز منتشر نشده‌اند.

طبق یافته‌های SteamDB، وب‌سایت معتبر و مشهوری که تغییرات دیتابیس‌های Steam را ثبت و پیگیری می‌کند، نام Halo 5 و Forza Motorspot 5 در دیتابیس‌های Steam ثبت شده‌است. این موضوع نشان‌ می‌دهد که ممکن است این 2 بازی در آینده در Steam عرضه شوند. البته به یاد داشته باشید که وجود یک بازی در دیتابیس‌های Steam لزوما بدین معنی نیست که بازی در این شبکه عرضه خواهد شد. عنوان Halo 3 نیز در دیتابیس‌های Steam یافت شده بود اما هنوز و بعد از گذشت این همه سال هنوز خبری از عرضه‌ی بازی بر روی Steam نیست.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *