به گزارش تیم DisplayMate که پیشینه‌ای چندین ساله در بحث تحلیل و بررسی صفحه نمایش گوشی و تبلت‌های مختلف دارد، صفحه نمایش گلکسی S8 بهترین صفحه نمایش حال حاضر دنیا می‌باشد.

اگر تصمیم به خرید یک گوشی با بهترین صفحه نمایش موجود در بازار را دارید، با خرید گلکسی S8 از این مزیت بهره خواهید برد.

علت برتری صفحه نمایش گلکسی S8 چیست؟

تیم DisplayMate در بررسی‌های آزمایشگاهی خود، گلکسی S8 را با صفحه نمایش 5.8 اینچی و رزولوشن 2960×1440 مورد بررسی قرار داده است.

صفحه نمایش گلکسی S8 پلاس، 6.2 اینچ می‌باشد و دارای ویژگی‌های مشابهی از جمله رزولوشن یکسان با گلکسی S8 می‌باشد.

صفحه نمایش گلکسی S8

طبق این گزارش یکی از بهترین ویژگی‌های صفحه نمایش گلکسی S8 پشتیبانی از Sub-Pixel Rendering است. به گفته DisplayMatee، زیر پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی بر روی صفحه نمایش گلکسی S8  بصورت مستقل عمل می‌کنند و به صورت پیکسل‌های فیکس شده به یکدیگر پیوسته نیستند.

این قابلیت باعث شده تصاویر رندر شده بر روی صفحه نمایش گلکسی S8 تا سه برابر، رزولوشن بیشتری نسبت به صفحه نمایشی که از Pixel Rendering نرمال استفاده می‌کند، داشته باشند.

علاوه بر این، زیر پیکسل‌های رنگ قرمز، سبز و آبی بر روی گلکسی S8 دارای سایزهای مختلفی هستند، آبی بزرگترین و سبز کوچکترین سایز را دارد.

زیر پیکسل‌های قرمز و آبی الماسی شکل هستند و DisplayMate ادعا می‌کند هر دوی آنها تقارن مورب 45 درجه دارند.

این شکل خاص با فراهم کردن خطوط عمودی، افقی و پاره‌خط‌هایی مورب و بُردارهایی که بین آنها کشیده می‌شوند، تصاویر واقعی‌تری را به معرض نمایش درمی‌آورند.

صفحه نمایش گلکسی S8

صفحه نمایشی با ویژگی‌های یک تلویزیون 4K UHD

گلکسی S8 اولین گوشی‌هوشمندی است که گواهینامه UHD Alliance را برای Mobile HDR Premium دریافت کرده است. این یعنی صفحه نمایش گلکسی S8 قابلیت نمایش عکس و ویدئوهایی را در دامنه High Dynamic Range دارا است.

جالب است بدانید این قابلیت را می‌توان در تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش بزرگ 4K UHD هم مشاهده کرد.

افرادی که گلکسی S8 و S8 پلاس را خریداری می‌کنند، به صورت پیش‌فرض رزولوشن دستگاهشان فول اچ دی پلاس یا 2220×1080 خواهد بود که امکان تغییر آن به رزولوشن +WQHDD نیز وجود دارد.

صفحه نمایش گلکسی S8

اطلاعات تکنیکی زیادی توسط DisplayMate کشف شده است، اما بطور کلی قضاوت این تیم در مورد صفحه نمایش گلکسی S8 به این صورت بوده است که این گوشی دارای ویژگی‌هایی جدید و نوآورانه است و به همین دلیل؛ شایستگی دریافت امتیاز +A یعنی بالاترین رتبه موجود را دارد.

اینطور که از شواهد مشخص است، گلکسی S8 تا چند ماه آینده لقب بهترین صفحه نمایش در دنیای گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص خواهد داد.

باید دید آیا سامسونگ در نسخه بعدی گلکسی نوت، تغییراتی در صفحه نمایش خود خواهد داد یا کمپانی دیگری این لقب را خواهد ربود؟!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *