مانند هر هفته، این سری نیز شاهد انتشار آمار Media Create هستیم؛ آماری که در آن پر فروش‌ترین نرم‌افزارها و سخت افزارهای هفته گذشته در سرزمین آفتاب تابان، ژاپن را می‌بینیم. با ما همراه باشید تا این آمار را در هفته‌ای دیگر بررسی کنیم.

آمار فروش این هفته، از تاریخ ۲۰ مارس آغاز و به ۲۶ مارس ختم می‌شود. در هفته گذشته در بازار بازی‌های ژاپن، بازی‌های جدید اندکی عرضه شدند و در جمع ۲۰ بازی پرفروش نیز خبری از عنوانی جدید نیست. اما عرضه نشدن بازی‌های جدید در هفته گذشته به معنی ساکن ماندن و عدم تغییر در جدول نیست و مشاهده می‌کنیم که جایگاه‌ بازی‌های مختلف تغییراتی داشته‌اند. عنوان Monster Hunter XX  که برای کنسول دستی ۳DS عرضه شده بود، با وجود کاهش فروش قابل توجه، همچنان با فروش بی اندازه خوب بود توانسته صدر جدول را از آن خود کند. اما همان طور که در هفته‌ گذشته نیز اشاره کردیم، این هفته‌ها، کاملا پادشاهی نینتندو در ژاپن ( چه سخت افزاری و چه نرم افزاری) را مشاهده می‌کنیم. این قدرت در هفته گذشته بیشتر نیز شده است. بازی به شدت تحسین شده The Legend of Zelda: Breath of the Wild با افزایش فروش برروی کنسول نینتندو سوییچ مواجه شده است و آن را در رده دوم جدول مشاهده می‌کنیم. البته به این نکته توجه داشته باشید که فروش این بازی برروی کنسول Wii U با افت همراه بوده است. دقیقا در پشت سر زلدا، ۱-۲-Switch را مشاهده می‌کنیم تا باز هم موفقیت عالی سوییچ و بازی‌هایش در این هفته نمایان شود. در این بین، باقی ماندن بازی غربی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands در بین بازی‌های پر فروش بالای جدول بسیار جالب و خوب است. در رده‌های پایین تر جدول فروش نرم افزارها نام های تکراری زیادی به چشم می‌خورد. از مهم ترین نکات رده‌های پایین تر می‌توان به ثبات فروش NieR: Automata، قدرت پایدار Pokémon Sun/Moon و فروش باورنکردنی Grand Theft Auto V (4,990 Yen Edition) پس از گذشت چند سال از عرضه اشاره کرد.

شما می‌توانید در زیر فهرست پرفروش ترین‌ نرم افزارهای هفته گذشته در ژاپن را مشاهده کنید. مانند همیشه لازم است اشاره کنیم که آماری که Media Create ارایه می‌کند، تنها فروش فیزیکی و خرده  فروشی محصولات را بیان می‌کند و شامل فروش دیجیتالی بازی‌ها و کنسول‌ها نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان فروش کلی را به صورت دقیق ارایه کرد اما نمونه خوب و مفیدی در دسترس‌ ما قرار می‌گیرد.

  1. Monster Hunter XX – ۳DS — ۲۸۰,۲۹۳ / ۱,۱۲۸,۷۶۰
  2. The Legend of Zelda: Breath of the Wild — Nintendo Switch — ۳۹,۱۰۳ / ۳۰۲,۰۸۰
  3. ۱-۲-Switch – Nintendo Switch — ۲۱,۶۴۷ / ۱۳۷,۳۸۴
  4. Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands – PS4 — ۱۷,۳۴۹ / ۱۳۳,۷۶۸
  5. Horizon: Zero Dawn – PS4 — ۱۲,۵۵۹ / ۱۸۱,۹۴۴
  6. Pokémon Sun/Moon – ۳DS — ۹,۹۵۶ / ۳,۲۲۱,۰۰۱
  7. Accel World Vs. Sword Art Online: Millennium Twilight – PSV — ۹,۶۶۵ / ۴۸,۳۱۸
  8. Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix – PS4 —  ۹,۲۱۶ / ۸۸,۱۴۷
  9. NieR: Automata – PS4 —  ۸,۸۴۷ / ۲۷۸,۱۵۶
  10. The Legend of Zelda: Breath of the Wild — Wii U — ۷,۷۹۶ / ۸۱,۱۸۸
  11. Senran Kagura: Peach Beach Splash – PS4 — ۷,۵۲۹ / ۶۱,۲۷۶
  12. Accel World Vs. Sword Art Online: Millennium Twilight – PS4 —  ۷,۲۸۷ / ۳۹,۳۰۲
  13. Super Bomberman R – Nintendo Switch —  ۶,۹۵۲ / ۵۷,۷۰۸
  14. Super Mario Maker — ۳DS — ۶,۸۰۱ / ۱,۰۰۲,۳۲۳
  15. Grand Theft Auto V (4,990 Yen Edition) – PS4 — ۵,۲۹۵ / ۳۰۸,۸۵۴
  16. Dragon Quest Heroes I-II – Nintendo Switch —  ۴,۵۴۴ / ۴۱,۴۱۹
  17. Yo-kai Watch 3: Sukiyaki – ۳DS — ۴,۴۲۵ / ۶۹۴,۳۷۶
  18. Dragon Quest Monsters: Joker 3 Professional –  ۳DS — ۴,۳۵۳ / ۱۸۲,۹۵۷
  19. Minecraft — PSV — ۴,۲۲۷ / ۱,۱۳۰,۶۱۹
  20. Animal Crossing: New Leaf – Welcome amiibo – ۳DS — ۴,۱۳۶ / ۱۵۰,۳۵۵

همچنین می‌توانید در زیر، فهرست پرفروش ترین سخت افزارها را در هفته گذشته در ژاپن مشاهده کنید:

  1. Switch: 78,441
  2. New 3DS XL: 29,771
  3. PS4: 25,472
  4. PS Vita: 7,574
  5. ۲DS: 6,722
  6. PS4 Pro: 5,261
  7. PS3: 2,930
  8. New 3DS: 2,866
  9. Wii U: 411
  10. Xbox One: 115

همه صحبت‌هایی که در مورد افزایش فروش بازی‌های سوییچ کردیم، در این جا نمود پیدا می‌کند. کنسول نینتندو سوییچ در این هفته با یک جهش رو به بالا، توانست ۷۸,۴۴۱ واحد بفروشد و خیال همه را از قدرت خود راحت کند. حال با این وضع، فاصله زیادی بین رده‌های پایین تر جدول فروش سخت افزارها به وجود می‌آید. فروش معرکه نینتندو سوییچ در هفته گذشته حتی برروی فروش کنسول‌های دیگر نیز تاثیر گذاشته است. فروش کنسول دستی New 3DS XL، کنسول پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ویتا، همه دچار افت شده‌اند.

 گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *