در حالی که مرتضی شایسته پنجشنبه گذشته با حضور در برنامه «سینما دو» از آغاز اکران «خانه دختر» در هفته جاری خبر داده بود، اما صحبت های تازه سخنگوی شورای صنفی نمایش نشان از چیز دیگری دارد.
«خانه دختر» یکی از پنج فیلمی بود که اواخر شهریور امسال موفق شد از بند توقیف رهایی یابد و به نظر می رسد زودتر از چهار ساخته دیگر «خانه پدری»، «عصبانی نیستم»، «آشغالهای دوست داشتنی» و «پارادایس» توانسته موانع اکران را از پیش روی خود بردارد. به ویژه آنکه مرتضی شایسته سه شب پیش روی آنتن زنده از آغاز اکران آن در هفته جاری خبر داد. فیلمی که کارگردانش شهرام شاه حسینی در گفت و گو با بانی فیلم اخیراً از اعمال برخی اصلاحات تعیین شده در آن برای مهیا شدن شرایط اکرانش خبر داد. ضمن اینکه برخی صحنه های فیلم هم دوباره فیلمبرداری شده است. این فیلم سه سال در محاق بود.
با این وجود، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش دیروز در گفت‌وگویی با خبرنگار آنا اینطور توضیح داد: «قرارداد «خانه دختر» در شورای صنفی نمایش تاکنون ثبت نشده است. بطور کلی هر فیلمی اگر پروانه نمایش داشته باشد، بعد از آن است که به سمت آماده کردن تبلیغات فیلم می‌رود. در مورد «خانه دختر» نیز ابتدا باید قرارداد اکرانش به شورای صنفی بیاید تا بعدا شورا درباره زمان نمایش آن اعلام نظر کند. باید دید دوشنبه که زمان جلسات شوراست، قراردادی ارائه می‌شود یا خیر. فقط اینکه تا به الان در شورا بحثی درباره زمان و تاریخ اکران «خانه دختر» نشده است».
در این فیلم حامد بهداد، پگاه آهنگرانی، باران کوثری، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، پردیس احمدیه، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیر علی نبویان، رویا تیموریان، نادر فلاح و… ایفای نقش کرده‌اند. فیلمنامه «خانه دختر» را پرویز شهبازی نوشته و داستان مردی به نام مرتضی است که قصد دارد خانه کوچک‌شان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند.
اگر شورای صنفی نمایش در جلسه فردا رأی به اکران این فیلم ندهد، قطعاً خبری از آن در روز چهارشنبه روی پرده نخواهد بود.

تانی کال

بانی فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *