«جیمز وان» یکی از شناخته شده ترین افراد حوزه ی سینمای بلاک باستری به شمار می رود. فیلم های او اگر چه عمدتاً بلاک باستر خالص نیستند ولی همواره از فروش بسیار خوبی برخوردار بوده اند. او بعد از همکاری در امر کارگردانی فیلم هایی چون «Saw» ، «Insidious» و «Furious 7» که مجموعاً سودی بالغ بر 2 میلیارد دلار به جیب سازندگان آن ها وارد کرده اند، در میانه ی راه ساخت تازه ترین فیلم خود یعنی «Aquaman» به سر می برد. فیلمی که گفته می شود بزرگترین اقدام سینمایی «جیمز وان» خواهد بود. هفته ای که گذشت اسپین آف فیلم «احضار روح» یعنی «آنابل:آفرینش» اکران سینمایی خود را آغاز نمود. فیلمی که جیمز وان تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت بعد از گذشت یک هفته توانست 71 میلیون دلار بفروشد و به راحتی هزینه ی 15 میلیون دلاری ساخت خود را جبران نماید. در تازه ترین مصاحبه ای که از این کارگردان در اختیار است می خوانیم که او فیلمبرداری «آکوامن» را یکی از چالش بر انگیز ترین فیلمبرداری های تاریخ سینما قلمداد می کند، چرا که بخش عمده ای از فیلمبرداری زیر آب اتفاق افتاده است.

از لحاظ تکنیکی اگر به قضیه نگاه کنیم می بینیم که فیلمبرداری این اثر که بخش عمده از آن زیر آب اتفاق می افتد کار بسیار دشواری است. سکانس های به تصویر کشیده شده در این فیلم با پیچیدگی بسیار زیادی فیلمبرداری شده اند. سکانسی در فیلم داریم که دو نفر زیر آب نشسته اند و با هم به گفت و گو می پردازند. بعد از فیلمبرداری در آن شرایط نوبت به جلوه های ویژه می رسد. باید دقیقاً حرکت موی بازیگران و لباس ها و اجزای بدن شان را در زیر آب به تصویر بکشیم.

این شخص مدعی شده که برای فیلمبرداری این اثر تا جایی که امکانش بوده به صورت طبیعی سکانس ها را ضبط کرده اند و استفاده از جلوه های ویژه جزو گزینه های اصلی کارگردانی این فیلم نبوده است. در ادامه ی مصاحبه ی این شخص سخنان او را در رابطه با عملکرد بسیار عالی بازیگران و بدلکاران شان می خوانیم.  او امیدوار است که فیلم جدیدش تبدیل به یک اثر موفق شود.

این فیلم که بر اساس مجموعه داستان های مصور DC با نامی مشابه ساخته می شود قرار است شروعی بر یک مجموعه فیلم شش قسمتی باشد که نسخه ی اول آن سال آینده در سینما اکران خواهد شد. نویسندگی این فیلم بر عهده ی «ویل بیل» می باشد و بازیگرانی چون «جیسون موموآ»، «ویلرن دافو»، «آمبر هرد» و «پاتریک ویلسون» در آن به ایفای نقش می پردازند.

فیلم «Aquaman» در 21 دسامبر 2018 میلادی اکران سینمایی خود را آغاز می کند.

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *