لوله‌های حرارتی در پرچم‌داران سال آینده سامسونگ

با گذر زمان شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در محصولات‌شان اجزای قدرتمندتری به کار می‌گیرند و به همین دلیل نیاز به راه‌حل‌هایی برای خنک نگه داشتن این گوشی‌ها هم دارند تا دستگاه داغ نکند و صدمه نبیند. در چند سال گذشته بسیاری از تولیدکننده‌ها برای خنک کردن گوشی‌ها به فکر راه‌حل‌هایی افتادند اما به دلیل هزینه بالای این راه‌حل‌ها عموما آن‌ها را به مدل‌های رده‌بالا اختصاص دادند.

از سوی دیگر گوشی‌های رده‌پایین و میان‌رده هم نیاز زیادی به سیستم‌های سرمایشی نداشتند چون قطعات به کار رفته در آن‌ها چندان مشکل افزایش دمای شدید را ایجاد نمی‌کرد. در این میان سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی بود که با لوله‌های حرارتی یک سیستم خاص سرمایشی ساخت.

این سیستم در سال‌های گذشته به یکی از فراگیرترین شیوه‌های سرمایشی برای گوشی‌ها تبدیل شده است و با وجود اینکه بعضی گزارش‌ها ادعا می‌کردند سامسونگ قرار است استفاده از این سیستم را کنار بگذارد اما منابع آگاه در چرخه تامین سامسونگ ادعا کرده‌اند در پرچم‌داران سال آینده شرکت هم از همین شیوه سرمایشی بهره گرفته می‌شود.

گرچه برای خنک کردن گوشی می‌توان از راه‌حل‌های دیگری هم استفاده کرد اما سیستم لوله‌های حرارتی در عمل پربازده‌ترین روش به حساب می‌آید. مشکل این روش بیشتر در پرهزینه بودن آن است. بعضی از منابع معتقدند تولیدکننده‌ها آماده استفاده از شیوه‌های دیگر سرمایشی در سال ۲۰۱۹ هستند اما این موضوع به چندین عامل از جمله هزینه وابسته است.

تانی کال

دیجی کالا مگ

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *