شرکت مایکروسافت اعلام کرد که دارندگان ایکس باکس وان نباید نگران باشند چرا که محتوا و بافت‌های 4K تنها بر روی ایکس باکس وان ایکس دانلود خواهند شد.

یکی از نگرانی‌های دارندگان کنسول ایکس باکس وان، دانلود فایل‌ها و محتوای حجیم 4K بوده که به سرعت حافظه داخلی کنسول را اشغال می‌کنند. در نتیجه، این سوال پیش می‌آید که اگر شخصی به فرض مثال بازی مسابقه‌ای Forza 7 را به صورت دیجیتالی برای ایکس باکس وان و یا وان اس خریداری کند، باید تمامی محتوای 4K آن را (که بر روی این کنسول‌ها بلا استفاده هستند) نیز دانلود کند؟

اکنون به صورت رسمی اعلام شده است که این محتوای 4K تنها بر روی ایکس باکس وان ایکس دانلود خواهند شد و دارندگان کنسول‌های استاندارد نباید نگران این موضوع باشند. یکی از نمایندگان شرکت مایکروسافت اعلام کرد که محتواهای مختلف به شکل هوشمندی بر روی سخت افزار مرتبط با آن دانلود خواهند شد.

ایکس باکس وان ایکس

البته باید خاطر نشان کرد که کنسول ایکس باکس وان ایکس، حتی اگر بازیکنان تلویزیون 4K نداشته باشند، باز هم این محتوای پرحجم را دانلود خواهد کرد که مایکروسافت معتقد است محتوای 4K بر روی تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌های 1080P نیز قابل تشخیص بوده و جزییات گرافیکی را افزایش می‌دهد.

نماینده مایکروسافت گفت:

جدای از تلویزیونی که بازیکنان استفاده می‌کنند، کنسول ایکس باکس وان ایکس محتوای 4K و نسخه‌های استاندارد و وان اس، محتوای 1080p را دانلود خواهد کرد. ما برنامه داریم تا به شکلی هوشمند، محتوای مورد نیاز برای نسخه‌های مختلف کنسول‌های خود را رتبه‌بندی کنیم تا تنها فایل‌هایی دانلود شوند که مربوط به کنسول شما باشند. علاوه‌بر محتوای 4K، فایل‌های مربوط به زبان بازی‌ها نیز به شکل هوشمند قابل دانلود خواهند بود و این مورد باعث می‌شود که حجم نهایی بازی‌ها کم‌تر از قبل باشد. به این ترتیب بازیکنان مناطق مختلف تنها فایل زبان مخصوص به کشور خود را دریافت می‌کنند که هم در وقت و هم در حجم صرفه‌جویی می‌شود. البته این مورد به خود توسعه دهندگان بازی بستگی دارد که چنین گزینه‌ای را در عنوان خود لحاظ می‌کنند، یا خیر.

به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت قبل از اعتراضات و شکایت‌های بازیکنان، به تمامی مشکلات پیرامون ایکس باکس وان ایکس فکر کرده و بهترین راه حل را انتخاب کرده است.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *