در سال گذشته و حتی زمانی که فروش پی‌سی‌ها رو به کاهش بود، فروش کارت‌های گرافیک پس از ۱۰ سال، از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ رشد خوبی پیدا کرد. اکنون فروش کارت‌های گرافیک GeForce انویدیا در بازار بالاتر از کارت‌های رقیب، یعنیکمپانی AMD، قرار دارد؛ اما اکنون جن‌سون هوآنگ، مدیرعامل کمپانی NVIDIA رقابت جدیدی را هدف قرار داده است: کنسول‌های بازی.

در طی انتشار گزارش مالی اخیر، هوآنگ مدعی است که تراشه‌های گرافیکی انویدیا بسیار شبیه به کنسول‌های بازی هستند. او همچنین نشان داد که میانگین قیمت فروش یک کارت GeForce در حدود یک‌سوم یک کنسول است.

آیا کارت GeForce ارزان‌تر از یک کنسول است؟

ویوِک آریا، تحلیل‌گر شرکت خدماتی مالی Merrill Lynch و زیر مجموعه‌ی Bank of America، در وب‌سایت Seeking Alpha می‌نویسد:

میانگین قیمت فروش NVIDIA GeForce حدود یک‌سوم یک کنسول بازی است. این چیزی است که به آن معتقدم. یک دو دوتا چهارتای ساده است. مردم حاضر هستند برای کنسول جدید ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ یا ۵۰۰ دلار بپردازند؛ در حالی که متوسط قیمت یک کارت گرافیک گیمینگ از سری جی‌فورس انویدیا، به مراتب از این مبالغ کم‌تر است.

Nvidia GeForce Card

پی‌سی گیمرها فقط بهترین‌ها را می‌خواهند

هوآنگ پیشنهاد داده است که انویدیا برای جذب گیمرهای کنسول، باید راهی برای هماهنگی بین قدرت و قیمت پیدا کند:

افرادی هستند که فقط خواهان بهترین‌ها هستند؛ چرا که این افراد از یک یا چند نمایشگر با نرخ تازه‌سازی فراتر از یک تلویزیون استفاده می‌کنند. پس اگر شما یک نمایشگر 4K دارید یا نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز می‌خواهید یا حتی اگر فردی دیگر نرخ تازه‌سازی ۲۰۰۰ هرتز می‌خواهد، این مانیتورها برای نمایش تصاویر، قدرت بیشتری نسبت به یک تلویزیون معمولی نیاز دارند؛ حالا چه 1080p یا 4K با ۶۰ فریم بر ثانیه باشد، چه ۳۰ فریم بر ثانیه. برای همین، قدرتی که آن‌ها نیاز دارند بسیار زیاد خواهد بود. اما تمام این‌ها فقط به خاطر این است که این افراد دستگاه خود را دوست دارند و در آن محصور شده‌اند و فقط می‌خواهند بهترین باشند.

اما من فکر می‌کنم در نهایت این فرصتی برای ما بوده و معتقدم که GeForce یک کنسول بازی است. راه درستی که در مورد آن فکر می‌کنم این است که میانگین قیمت فروش ۲۰۰-۳۰۰ دلاری می‌تواند فرصت خوبی برای GeForce محسوب شود.

کاهش فروش پی‌سی و کنسول‌های بازی

کاهش اخیر فروش پی‌سی به طرز عجیبی در فروش کنسول‌های بازی هم اثر کرده است. در ده سال گذشته مجموع فروش کنسول‌ها به میزان ۷۵ درصد کاهش داشته است. در مقایسه با سال گذشته که فروش کنسول‌ها ۲۵ میلیون دستگاه بود، در سال ۲۰۰۸ بیش از ۸۰ میلیون Wii، ایکس‌باکس 360، PSP، پلی‌استیشن 3 و DS به فروش رفته است.

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *