منابع زیادی در محیط وب هستند که می توان از طریق آن ها اطلاعات زیادی به دست آورد اما در میان این منابع چیزهای زیادی هم هستند مثل رسانه ها و شبکه های اجتماعی که به نوعی حواسمان را پرت می کنند و بیشتر به سراغ سرگرمی ها می رویم تا مطالب ادبی و آموزنده.

اما وقتی کتاب می خوانیم تمام توجه مان به نوشته های کتاب است. این کتاب چه داستان باشد، چه بیوگرافی و یا کتاب علمی.

موتورهای جستجو دوستان خوبی برای ما هستند و در خیلی مسائل با گوگل مشورت میکنیم. اما این ابزارها برای این ساخته شده اند تا مشکلات و مسائل رایج را حل کنند. اما در رابطه با مسائلی مثل تصمیمات زندگی و مشکلات شخصی موتورهای جستجو نمی توانند هیچ کمکی برای حل مشکل به ما بکنند. تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که از تجربیات کسانی که مشکل مشابه شما داشتند بگویند.

در کتاب می توانید مشکل را همراه با شخصیت اصلی بررسی کنید. درست مثل این است که تمام این اتفاقات را در زندگی واقعی تجربه می کنید. اگر در آینده دچار مشکلات مشابهی شوید می توانید آن را رفع کنید چون به نوعی آن را در ذهن تان تجربه کرده اید.

مطالعه تنها وسیله ای است که می توانید با آن بدون این که جایی بروید سفر کنید. تنها وسیله ای که می توانید زندگی یک شخص دیگری را تجربه کنید. به شما این فرصت را می دهد که سفر ذهنی داشته باشید و مکان ها و انسان هایی که توصیف می شوند را تصور کنید. می توانید مشکلات مردمی که از فرهنگ های متفاوتی هستند را تجربه کنید و درک آن ها از زندگی را بفهمید. تمام دردها و لذت های آن ها را تجربه می کنید چون بخشی از این سفر هستید. درست مثل احساسی که هنگام تماشای یک فیلم دارید.

مطالعه سرمایه ای است که ذهن را ثروتمند می کند

متعهد شدن به یک کتاب نوعی تست اراده است. به طور میانگین خواندن یک کتاب ۵ تا ۱۰ ساعت طول می کشد. ۱۰ ساعت زمان زیادی است که خردمندانه از آن استفاده کرده اید و بدون این که متوجه شوید اطلاعات زیادی به دست آورده اید. مطمئنا هیچکدام از ما ۱۰ ساعت وقت برای خواندن کتاب نداریم پس بهتر است آن را به جلسات ۱ یا ۲ ساعته تقسیم کنیم.

زیاد بین جلسات مطالعه فاصله نیندازید چون اطلاعات فراموش می شود و مجبورید دوباره مطالعات قبلی را مرور کنید. اگر دائم مطالعه نکنید نه تنها تمرکز و علاقه خود را از دست می دهید بلکه در ذهن تلاش زیادی برای برقراری ارتباط بین اطلاعات می کنید. پس بهتر است یک زمان ثابتی برای مطالعه تعیین کنید تا هر روز به مطالعه متعهد شوید.

چگونه کتاب مناسب خود پیدا کنیم

کتاب های زیادی در یک موضوع مشابه وجود دارند. پس آپشن های زیادی برای انتخاب کتابی که جذبتان می کند دارید. برای انتخاب باید ژانر و سبک نگارش کتاب را بدانید. در این جا کتاب ها به سه دسته تقسیم شده اند که می توانید از بین آن ها بسته به فوایدی که دارند انتخاب کنید.

کتابی را انتخاب کنید که مهارت های تان را تقویت کنند

این کتاب ها پر از دانش هایی هستند که با خواندن آن ها در شما تثبیت و محکم می شوند. از نظر علمی ثابت شده است که اگر در روز یک ساعت کتابی را در موضوع خاصی مطالعه کنید در عرض ۷ سال در آن زمینه متخصص می شوید

دنبال کتاب های موفقیت بروید و از تلاش ها و شکست هایش بیاموزید

این کتاب ها شما را با چالش های انسان های موفق آشنا می کند و تشخیص می دهید که آن ها هم مثل شما انسان هستند و دچار شکست و لغزش شده اند اما از موانع به عنوان فرصت استفاده کرده اند.

زندگی هایی را تجربه کنید که کاملا با شما متفاوت هستند

بهترین تجربه ای که از مطالعه به دست می آورید این است که زندگی هایی را تجربه می کنید که مال شما نیست. این باعث می شود به تجربیات دیگران نگرشی داشته باشید و بیشتر مردم را درک کنید. خواندن درباره زندگی و تجربیات دیگران باعث می شود اگر در آینده در وضعیتی مشابه آن ها قرار گرفتید بدانید چگونه باید رفتار کنید.

بدونیم

insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *