معرفی اولین پروژه بالیوودی شبکه نتفلیکس

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و در طی خبری جدید باخبر شدیم که شبکه نت فلیکس قصد دارد با آوردن اولین پروژه هندی خود، یعنی فیلم Love Per Square Foot (عشق در هر فوت مربع) به شبکه و پخش آن روی آنتن، تولید فیلم‌های بالیوودی را به شرکت خود بیاورد. این فیلم هندی توسط یکی از کارکشته‌های صنعت رسانه و فیلمسازی حمایت شده است. رونی اسکروالا که با کمپانی تهیه‌کنندگی خود به نام RSVP پروژه تولید این اثر و ورودش به شبکه Netflix را حمایت کرده، موسس گروه شرکت‌های UTV هم بود که همین گروه، کمپانی‌های دیگری را در زیر مجموعه خود دارد. بعد از مدتی یعنی در سال ۲۰۱۲ گروه UTV توسط کمپانی Walt Disney خریداری شد و زیر نظر این شرکت رفت.

بعد از اینکه کمپانی والت دیزنی شرکت زیر نظر رونی اسکروالا را خرید و مالک رسمی آن شد، اسکروالا به‌عنوان مدیر و راهنمای بخش پروژه‌های هندی شرکت دیزنی مشغول به کار شد و دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۴ از این شغل کناره‌گیری کرد.

حال شبکه نت‌فلیکس قرار است فیلم عشق در هر فوت مربع را به صورت بین‌المللی و برای مخاطبان سراسر دنیا پخش کند. با این کار، این فیلم تبدیل به اولین اثر هندی‌ای می‌شود که به صورت کاملا اختصاصی و فقط برای استریم تولید شده است. از طرف دیگر کمپانی Still and Still Pictures هم در تهیه و تولید این فیلم نقش به‌سزایی داشته است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، فیلم عشق در هر فوت مربع برای پخش در اوایل سال ۲۰۱۸ تنظیم شده است.

این فیلم داستان یک عاشقانه کمدی و عجیب و غریب را بازگو می‌کند. داستان این فیلم درباره یک زوج جوان است که با یکدیگر ازدواج مصلحتی کرده‌اند تا بتوانند به‌راحتی یک آپارتمان در شهر بمبئی خریداری کنند. در این فیلم هنرمندانی همچون ویکی کاشل و بازیگر تازه‌کاری به نام آنگیرا دهار برای بازی در نقش‌های اصلی انتخاب شده‌اند. همچنین لازم به ذکر است که کارگردانی این اثر را کارگردان نسبتا تازه‌کاری به نام آناند تیواری بر عهده داشته است. در کنار دو بازیگر ذکر شده که نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند، بازیگران دیگری از جمله دو بازیگر زن کارکشته بالیوودی به نام‌های راتنا پاتاک و سوپریا پاتاک و بازیگر مردی به نام راگوبیو یاداو هم در تیم بازیگری این فیلم حضور دارند. یکی از آثار راگوبیو یاداو یعنی فیلم Newton (نیوتن) هم به‌عنوان نماینده کشور هند در مراسم اهدای جایزه اسکار نامزد شده است.

رونی اسکروالا در گفتگویی کوتاه درباره پروژه‌ای که او با حمایت خود برای پخش به شبکه نت‌فلیکس آورده است لب به سخن گشود و اینگونه توضیح داد:

اینکه چگونه، کجا و چه زمانی مردم داستان‌های خیلی زیبا و خوب را تماشا می‌کنند هر روز و هر دقیقه در حال تغییر کردن است. مخاطبان جوان ما رسانه‌های خود را انتخاب می‌کنند. ما دوست داریم در این فضا برخی چیزها را منقطع کنیم و چیز جدید و خلاقانه‌ای از آن پدید آوریم و این پروژه اولین تلاش ما برای مخاطبانمان است؛ مخصوصا برای آسیای جنوبی.

رید هستینگز، بنیان‌گذار و مدیر عامل شبکه نت‌فلیکس، هم به نوبه خود در مصاحبه‌ای نظراتش را درباره این پروژه با طرفداران خود در میان گذاشت و اینگونه صحبت‌های خود را بیان کرد:

ما به طور مداوم و همیشگی به‌شدت در تلاش هستیم تا داستان‌هایی را به شبکه خود بیاوریم که مخاطبان و طرفداران شبکه نت‌فلیکس را به وجد آورد و سرگرمشان کند. حال فیلم Love Per Square Foot گوهر گران‌بهایی است و ما از داشتن آن در سرویس استریم خود، به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم. کمپانی تهیه‌کنندگی RSVP را می‌توان به‌عنوان یک شریک رویایی در نظر گرفت و ما دوست داریم که همکاری خود را با این کمپانی دوست‌داشتنی ادامه دهیم. همچنین علاقه زیادی داریم تا بتوانیم بهترین‌های دنیای سینمایی بالیوود را به استریم خود آوریم و داستان‌های آنها را به مخاطبان خود در سرتاسر دنیا انتقال دهیم.

شبکه نت‌فلیکس تصمیم دارد تا به وسیله ادامه همکاری با کمپانی‌ها و افراد خیلی خوبی که در دنیای سینمایی بالیوود حضور دارند، مانند کمپانی Red Chillies Entertainment که توسط شاهرخ خان تاسیس شده است، برنامه‌های خود را با ارائه خدمات هندی و فیلم‌های بالیوودی برای مخاطبان شبکه افزایش دهد. کمپانی Red Chillies Entertainment قرار است در آینده‌ای نزدیک در تهیه و تولید فیلم Bard of Blood که اثری هیجان‌انگیز و جاسوسی است، نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.

تانی کال

برگرفته از HollywoodReporter

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *