اگرچه هنوز زمان زیادی تا تولید رباتی همچون “Rosie” در فیلم “The Jetsons” باقی مانده، اما باید گفت که محصولات امروزی به قدری هوشمند هستند که شاید در آینده بتوانیم یکی از آنها را در خانه خود داشته باشیم. امروز قصد معرفی 10 مورد از ربات های خانگی جدید و هوشمندی را داریم که برخی از آنها را همین حالا هم می‌توان در بازار پیدا کرد و برخی دیگر نیز تا پایان سال روانه بازار خواهند شد.

ربات‌های جدید در طیف گسترده‌ای تولید و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و لزوما برای داشتن یکی از آنها، مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت نیستید.

2017 را می‌توان سالی پربار برای ربات های خانگی در نظر گرفت؛ سالی که ربات‌ها با ویژگی‌های بسیار بهتر و البته قیمت بالاتر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

آشنایی با بهترین ربات های خانگی

1. Sphero Ollie

ربات های خانگی

“Sphero Ollie” یکی از ربات‌های مسابقه‌ای است که با نرم افزاری مخصوص، از طریق بلوتوث به اغلب گوشی های اندرویدی یا آی او اس متصل می‌شود. تا برد 30 متر، این ربات توانایی چرخش، حرکت ناگهانی و حرکت عادی را داشته و در طول شب نیز به کمک لامپ‌های ال ای دی خود، مسیر را روشن می‌کند.

قیمت: 99 دلار (اجزای دیگر جداگانه فروخته می‌شود)

2. Exofabulatronixx 5200

ربات های خانگی

اگر به دنبال ساخت ربات اختصاصی خود هستید، بهتر است Exofabulatronixx 5200 ساخته “MOSS” را نیز در نظر داشته باشید. با پرداخت 350 دلار، 52 بلوک با ارتباط مغناطیسی همراه با 140 توپ استیل کربنی برای اتصال بلوک‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که به کمک آنها، می‌توان ساعت‌ها خود را مشغول کرد.

هرکدام از ربات های خانگی “Exofabulatronixx” شامل یک باتری، دو موتور، دو محور، دو چراغ قوه، دو سنسور نوری، دو سنسور فاصله‌سنج و یک سنسور میکوفون شده و کاربران برای استفاده از ربات، باید دستورالعمل آن را به صورت آنلاین مطالعه کنند. بعد از سر هم کردن این ربات نیز می‌توان با استفاده از نرم افزارهای مخصوص برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس، آن را برای انجام دستورات مختلف آماده کرد.

قیمت: 349.99 دلار

3. Robotic Arm Edge

ربات های خانگی

تولید ربات‌های صنعتی موضوع جدیدی نیست و با گذشت زمان، آنها فقط در حال هوشمندتر شدن هستند. به همین جهت شاید برای آشنا کردن کودکان با ماشین‌های صنعتی و ربات‌های جدید، “Robotic Arm Edge” با قابلیت کنترل از راه دور انتخاب مناسبی باشد.

محصولی که پیش روی شما قرار گرفته درواقع یک کپی از بازوهای رباتیک خودکار بوده و امکان حرکت دادن بخش‌های مختلف همچون آرنج، مچ و انگشتان را فراهم خواهد کرد.

قیمت: کمتر از 50 دلار

4. WowWee Coder MiP

ربات های خانگی

ربات 20 سانتی‌متری (8 اینچی) و قدبلند “WowWee Coder MiP” درواقع یک ربات انسان‌نما است که برای چشمان آن از لامپ‌های ال ای دی استفاده شده و برای حرکت، همانند دوچرخه‌های الکتریکی خودتراز سگوی (Segway) از دو چرخ بهره می‌برد. به‌علاوه کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن رایگان “RoboRemote” (با پشتیبانی از اندروید، آی او اس و “FireOS”) این ربات را به وسیله دستورهای ساده “drag and drop” برنامه‌نویسی کنند. در این صورت، کنترل تمام واکنش‌های آن امکان‌پذیر خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذابی که نرم افزار RoboRemote در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان استفاده از توابع شرطی “If” است که می‌توان شرایط متفاوتی را برای انجام کارهای مختلف در نظر گرفت. به این موارد، توانایی کنترل حرکتی از طریق سنسورهای مادون قرمز و قابلیت برنامه‌ریزی در شش حالت مختلف “Tricks” ،”Roam” ،”Track” ،”Dance” ،”Cage” و “Stack” را نیز اضافه کنید.

قیمت: 60 دلار

5. Roomba 980

ربات های خانگی

سال 2002 بود که اولین جاروبرقی رباتیک خودمختار دنیا پیش روی کاربران قرار گرفت و بعد از پیشرفت‌های بسیار، سرانجام سال گذشته میلادی، اولین جاروبرقی واقعا هوشمند به عنوان یکی از بهترین ربات های خانگی توسط “iRobot” و با نام Roomba 980 معرفی شد.

برخلاف مدل‌های قبلی، Roomba 980 همراه با اپلیکیشنی مخصوص برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس در اختیار کاربران قرار گرفته است که به کمک آن، امکان کنترل این ربات وجود دارد. کاربران به کمک دستگاه هوشمند خود حتی قادر به ارسال ربات به جایگاه اصلی برای شارژ شدن نیز هستند.

قیمت: 900 دلار (750 یورو)

6. 4M Tin Can Robot

ربات های خانگی

چه کسی می‌گوید ربات‌ها باید گران‌قیمت باشند؟ شاید باورش کمی سخت باشد، اما “4M Tin Can Robot” تنها 10 دلار قیمت دارد. کاربران با خرید کیت اصلی، می‌توانند قوطی‌های نوشیدنی‌ را به یک هیولای موتوری تبدیل کرده یا ایده اختصاصی خود را روی آنها پیاده کنند.

هر کیت، آموزش‌ها و بخش‌های خاص خود را دارد؛ فقط کافی‌ست از یک قوطی نوشابه و باتری قلمی برای داشتن رباتی اختصاصی استفاده کنید. به‌ نظر شما این محصول خلاقانه لایق قرارگیرید در لیست بهترین ربات های خانگی نیست؟

قیمت: 10 دلار

7. Vobot

ربات های خانگی

یکی دیگر از ربات های خانگی بسیار جذابی که در نمایشگاه CES امسال معرفی شد، “Vobot” نام دارد. این ربات جدید درواقع یک ساعت زنگ هوشمند است که به خوابیدن و بیدار شدن شما کمک می‌کند.

درواقع می‌توان Vobot را با پشتیبانی صوتی از دستیار مجازی آمازون الکسا، دستگاهی کاملا هوشمند در قیاس با محصولات مشابه در نظر گرفت. مهمتر از همه، به‌لطف وجود وای فای داخلی با توانایی اتصال به اینترنت، استفاده از این ساعت بدون نیاز به گوشی هوشمند هم امکان‌پذیر است.

به کمک Vobot امکان بهره‌گیری از سر و صدای سفید (White Noise)، موسیقی آرامش بخش، اصوات طبیعی و محتوای شخصی‌سازی‌ شده برای داشتن خوابی آرام وجود خواهد داشت. پیش‌فروش این ربات جدید از ماه آینده میلادی آغاز و تا پایان سال، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

قیمت: 35 دلار

8. Aido

ربات های خانگی

“Aido” که اولین بار ایده آن در سایت “Indiegogo” مطرح شد، رباتی خانگی و هوشمند است که در تعامل با کاربران، دستورات آنها را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. به‌علاوه می‌توان آن را یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ربات‌های موجود در این لیست در نظر گرفت.

از ویژگی‌های اصلی Aido می‌توان به وجود سیستم‌های پروژکتور تعاملی، تشخیص گفتار پیشرفته و تشخیص چهره اشاره کرد. همچنین امکان ادغام این ربات با سیستم‌های هوشمند و اتوماسیون خانگی، آن را به محصولی فوق‌العاده تبدیل می‌کند.

به کمک پروژکتور قدرتمندی که روی این ربات نصب شده، می‌توان محتوای مختلف همچون ویدیوها و بازی‌ها را روی دیوارهای خانه به نمایش درآورد. همچنین به لطف قابلیت‌های متنوع Aido، از آن می‌توان برای پخش موسیقی در شبکه اجتماعی اسپاتیفای (Spotify)، ارسال تصاویر برای دوستان و اطلاع از وضعیت آب و هوا استفاده کرد. جابتر آتکه از آن می‌توان به عنوان یک ریموت یونیورسال برای کنترل دستگاه‌های هوشمند خانه همچون تلویزیون‌ها، سیستم‌های گرمایشی و دوربین‌های مداربسته استفاده کرد. ویدیوی زیر به صورت کامل Aido را معرفی می‌کند:

دانلود ویدئو

پیشتر قرار بود که این ربات هوشمند، اکتبر سال 2016 میلادی روانه بازار شود که به‌نظر حالا زمان عرضه آن تا پایان سال میلادی جاری به تعویق افتاده است.

قیمت پایه: 549 دلار (وسایل جانبی مثل داک شارژ هوشمند به صورت جداگانه فروخته می‌شود)

9. Kuri

ربات های خانگی

“Kuri” یکی دیگر از بهترین ربات های خانگی است که احتمالا پیش از پایان سال میلادی جاری روانه بازار خواهد شد.

جالب است بدانید که سازنده این محصول جدید یعنی کمپانی “Mayfield Robotics”، آن را یک ربات خانگی کوچک و وفادار با شخصیتی شاد معرفی می‌کند.

کنترل حیوان‌های خانگی به وسیله یک دوربین اچ دی زمانی‌که بیرون هستید، یکی از ویژگی‌های جذاب این ربات 50 سانتی‌متری (20 اینچی) محسوب می‌شود. به‌علاوه وجود میکروفونی با پوشش 4 جهت مختلف، اسپیکرهای دوگانه و اتصال وای فای، آن را به محصولی دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند. بهتر است برای آشنایی بیشتر با محصول جدید کمپانی Mayfield Robotics، ویدیوی زیر را تماشا کنید:

دانلود ویدئو

جدای از قابلیت‌های اختصاصی و سرگرم کردن کاربران، Kuri توانایی پخش موسیقی دلخواه، پادکست‌های هفتگی و کتاب‌های صوتی را نیز دارد. به‌علاوه این ربات با اتصال به دستگاه‌های هوشمند خانگی و پشتیبانی از توابع تعاملی “IFTTT”، شما را ساعت‌ها مشغول خواهد کرد. هم‌اکنون پیش‌فروش Kuri با پرداخت هزینه اولیه 100 دلار آغاز شده است.

قیمت: 699 دلار

10. Aristotle

ربات های خانگی

دستیار هوشمند “Aristotle” که اولین بار در نمایشگاه CES 2017 امسال پیش روی کاربران قرار گرفت، از یک دوربین هوشمند و اسپیکر تشکیل شده که داخل آن، یک چراغ لامپ قرار گرفته و علاوه بر ایفای نقش یک پرستار دیجیتال نوزاد برای والدین، تمام نکات ضروری و مهم را نیز به کودکان می‌آموزد.

کمپانی “Mattel”، محصول جدید خود را در کنار شرکت‌های بزرگی همچون کوالکام و مایکروسافت توسعه داده و تلاش دارد تا آن را به عنوان جایگزینی مناسب برای آمازون اکو (Amazon Echo) روانه بازار کند.

اگر همه‌چیز درست پیش رود، این محصول جدید در تابستان پیش رو وارد بازار خواهد شد.

قیمت: 299 دلار

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *