معرفی پژو اگزالت در نمایشگاه خودروی تهران

باتوجه به اینکه نمایشگاه خودروی تهران به اندازه‌ی موتورشوهای مشهور دنیا، اعتبار و جذابیت جهانی ندارد؛ به ندرت شاهد حضور مدل‌های مفهومی در آن هستیم. پژو اگزالت محصولی تازه و با طراحی روز محسوب نمی‌شود؛ اما شور و حال خاصی به غرفه‌ی ایکاپ در شهر آفتاب داد و علاقه‌مندان زیادی به سوی خود جلب کرد. از سویی دیگر، ارزش تبلیغاتیخودروهای مفهومی برای شرکت‌های سازنده، بار دیگر و با نمود عینی در ایران اثبات شد.

Peugeot Exalt Concept

زبان طراحی مدرن پژو که به پوست کوسه (Shark Skin) مشهور است، در مدل‌های مفهومی بعد از سال ۲۰۱۲ به بلوغ رسید و امروزه در محصولات مدرن پژو دیده می‌شود. طرح مفهومی پژو اونیکس، در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد و تحسین کارشناسان را برانگیخت. دو سال بعد، مدل مفهومی اگزالت، علاقه‌ی پژو به ساخت خودروهای لوکس و اسپرت ۴ در، با استایل شوتینگ‌بریک و شبیه به پورشه پانامرا را نشان داد.

Peugeot Exalt Concept

ابعاد اگزالت با طول ۴.۷ متر و ارتفاع سقف بسیار پایین ۱.۳ متر، خیره‌کننده به نظر می‌رسد. این خودرو با پیشرانه‌ی هیبرید معرفی شده است که همراه با موتور بنزینی و توربوشارژ مشهور پژو به حجم ۱.۶ لیتر، قدرت اسمی ۲۷۰ اسب بخار تولید می‌کند. الکتروموتورهای اگزالت به چرخ‌های عقب متصل هستند و مجموعا ۶۷ اسب بخار قدرت دارند.

تانی کال

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *