مقایسه واتس اپ و وایبر ثابت می‌کند این پیام‌رسان نیز ویژگی‌های مفید و تاثیرگذاری دارد که می‌تواند به‌زودی جایگزین واتس اپ شود!

واتس اپ با 1.2 میلیارد کاربر که هر روز ده‌ها هزار پیام ردوبدل می‌کنند، به یکی از پیام‌رسان‌های قدرتمند دنیا تبدیل شده است، اما وایبر با بیش از 800 میلیون کاربر نزدیک‌‌ترین رقیب واتس اپ در دنیای پیام‌رسان‌ها محسوب می‌شود که به تدریج در حال رشد پایگاه کاربران خود می‌باشد.

مقایسه واتس اپ و وایبر

مقایسه واتس اپ و وایبر

هر دو اپلیکیشن:

  • رایگان هستند.
  • دارای قابلیت رمزگذاری دو طرفه هستند.
  • هر دو با 3G ،4G و وای‌فای کار می‌کنند.
  • هر دو با گوشی‌های iOS، اندروید و ویندوزفون سازگار هستند.
  • هر دو دارای اپلیکیشن‌ دسکتاپ هستند.
  • هر دو ویژگی‌های تماس صوتی و تماس ویدئویی را پوشش می‌دهند.
  • امکان فرستادن عکس، صدا و ویدئو کلیپ توسط هر دو اپلیکیشن وجود دارد.
  • ویژگی چت گروهی در هر دو اپلیکیشن وجود دارد.
  • هر دو اپلیکیشن از گوگل Now و سیری پشتیبانی می‌کنند.

این یعنی هر دو اپلیکیشن قابل اعتماد هستند و انتظارات را برآورده می‌کنند اما مقایسه واتس اپ و وایبر نشان می‌دهد وایبر دارای ویژگی‌هایی است که واتس اپ را پشت سر گذاشته است.

دلایل برتری وایبر نسبت به واتس اپ را می‌توان در مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم جستجو کرد:

1 . ویژگی‌های VoIP

هر دو اپلیکیشن واتس اپ و وایبر دارای قابلیت تماس صوتی رایگان هستند اما امکان تماس با شخصی که از واتس اپ استفاده نمی‌کند، وجود ندارد.

از سوی دیگر وایبر دارای ویژگی VoIP است که با استفاده از آن امکان برقراری هر تماسی از جمله تماس‌های بین‌المللی وجود دارد.

2 . دسترسی به نسخه دسکتاپ

مقایسه واتس اپ و وایبر

واتس اپ دارای نسخه دسکتاپ با قابلیت پیام رسانی است، اما برای تماس صوتی باید از اپلیکیشن موبایل استفاده کنید. ولی اپلیکیشن دسکتاپ وایبر امکان تماس ویدئویی و صوتی را نیز با کاربران دیگر فراهم می‌کند که واقعا تاثیرگذار است.

با استفاده از وایبر امکان تماس صوتی با شماره‌های موبایل نیز وجود دارد. علاوه بر این، اپلیکیشنِ وایبر دارای اپلیکیشن مخصوص نسخه لینوکس نیز می‌باشد.

3 . چت‌ها و اکانت‌های عمومی

مقایسه واتس اپ و وایبر

وایبر ادعا می‌کند که قادر به ارائه پیچیده‌ترین تجربه ارتباطی خواهد بود؛ به همین دلیل به عنوان بستر اکانت‌های عمومی نیز ظاهر شده و با استفاده از دکمه Public در انتهای اپلیکیشن قادر به دسترسی به حساب‌های عمومی خواهید بود. تعاملات شما با حساب‌های عمومی به تنظیمات کاربر بستگی دارد.

با استفاده از این ویژگی در جریان چت‌های عمومی قرار خواهید گرفت. دکمه لایک و امکان فرستادن پیام خصوصی از ویژگی‌های این حساب‌های عمومی می‌باشد.

4 . چت‌های پنهانی

مقایسه واتس اپ و وایبر

اگر تمایل دارید بعضی از چت‌های شما از چشمان تیزبین بقیه پنهان بمانند، با کلیک کردن بر روی نام شخص یا گروه و سپس کلیک کردن بر روی Chat info و بعد Hide this chat امکان پنهان کردن مکالمات خود را خواهید داشت.

با قرار دادن پین برای چت‌های خصوصی خود فقط خودتان به آنها دسترسی پیدا می‌کنید. شایان ذکر است که این ویژگی در واتس اپ یا سایر پیام‌رسان‌های مشابه وجود ندارد.

5 . بازی

مقایسه واتس اپ و وایبر

اگر به بازی‌ کردن روی گوشی خود علاقه دارید، وایبر لیستی از بازی‌ها را به شما ارائه می‌کند که در حین تماس‌های خود می‎‌توانید آنها را امتحان کنید.

این بازی‌ها درون یک اپلیکیشن جداگانه نیستند؛ بلکه به حساب وایبر شما متصل خواهند شد و امکان به چالش کشیدن دوستانتان نیز در این حالت وجود دارد.

لیستی از چند بازی محبوب وایبر را در زیر ملاحظه می‌کنید:

  • Candy Mania
  • World Poker Club Defenders
  • Diamond Rush
  • Defenders

مقایسه واتس اپ و وایبر

آیا زمان نقل مکان فرا رسیده است؟

با مقایسه واتس اپ و وایبر متوجه تفاوت‌های این دو اپلیکیشن شدید، اما معمولا همه ما از پیام‌رسانی استفاده می‌کنیم که سایر دوستان و خانواده استفاده می‌کنند.

این موضوع که واتس اپ یا تلگرام تنها پیام‌رسان‌های موجود نیستند و می‌توان از سایر پیام‌رسان‌ها نیز در کنار آنها استفاده کرد، مدتی است فراموش شده است.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *