ممنوعیت حضور ایرانیان در نمایشگاه MWC 2018
طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا شرکت GSMA به صورت رسمی از ورود ایرانیان به نمایشگاه MWC 2018 جلوگیری می‌کند! با سایت شبکه همراه باشید تا جزئیات این موضوع و دلیل محرومیت ایرانیان برای شرکت در کنگره جهانی موبایل 2018 بارسلونا را بررسی کنیم.

ظاهرا شرکت GSMA در پی تحریم‌هایی که ایالات متحده بر علیه ایران و بازار موبایلش وارد کرده بود، ممنوعیت حضور ایرانیان در نمایشگاه MWC 2018 رسمی کرده است! در اواخر ماه شهریور سال 96 شرکت GSMA (انجمن جهانی موبایل) کشور ایران را تحریم کرد، اما محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات جوان و پرتلاش کشورمان در واکنش به این موضوع اعلم کرده بود که به دلیل تمدید مجوز حضور شرکت‌های ایرانی در GSMA، این شرکت‌ها منعی برای استفاده از خدمات GSMA ندارند.

حال که تقریبا یک ماه از این مسئله می‌گذرد، شرکت GSMA در یک اقدام عجیب حضور ایرانیان در نمایشگاه MWC 2018 یا همان کنگره جهانی موبایل 2018 را ممنوع کرد! به بیان دیگر بر اساس ضوابط GSMA بازدیدکنندگان ایرانی نمی‌توانند در نمایشگاه MWC 2018 حضور پیدا کنند. طبق گزارش‌های به دست آمده، هم اکنون امکان ثبت نام آنلاین ایرانیان برای شرکت در کنگره جهانی موبایل 2018 وجود ندارد و زمانی که کاربران کشور ایران را به عنوان محل سکونت خود انتخاب می‌کنند یا پیغامی مواجه می‌شوند که از محرومیت آن‌ها برای حضور در نمایشگاه MWC 2018 خبر می‌دهد.

در متن پیغامی که نمایان می‌شود گفته شده که شرکت GSMA به دلیل وابستگی سهامی به آمریکا می‌بایست از قوانین تجاری دولت ایالات متحده پیروی کند. متاسفانه تحریم‌های اعمال شده مانع می‌شوند تا شرکت GSMA برای ایرانیان، کوبایی‌ها و سوریه‌ای‌ها به منظور شرکت در نمایشگاه MWC 2018 ویزا صادر کند. بنابراین با توجه به این مسئله حداقل تا به امروز دیگر شرکت‌ها و بازدیدکنندگان داخلی کشورمان قادر به شرکت در نمایشگاه MWC 2018 نخواهند بود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سال گذشته کافه بازار به صورت رسمی در نمایشگاه MWC 2017 حضور یافت و غرفه‌ای اختصاصی داشت. کافه بازار در واقع تنها شرکت ایرانی بود که در MWC 2017 غرفه رسمی اجاره کرد و به معرفی خدماتش پرداخت. در هر صورت به نظر می‌رسد که امسال شرکت‌ها و بازدیدکنندگان ایرانی اجازه حضور در نمایشگاه MWC 2018 را نداشته باشند. نظر شما در رابطه با این مسئله چیست؟

تانی کال

شبکه

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *