همان طور که احتمالاً اطلاع دارید، چندی پیش کنفرانس رونمایی رسمی از کنسول Nintendo Switch که پیش از آن در یک ویدیو تبلیغاتی به طور مختصر معرفی شده بود، برگزار شد. در این کنفرانس از برنامه‌های نینتندو در مورد کنسول جدیدش صحبت به میان آمد و به علاوه ویژگی‌های مهمی از این کنسول نظیر حالت کنترلر های خاص آن به طور مفصل‌تری بررسی شد. بدون شک مهم‌تر از همه موارد برای یک کنسول، بازی‌های آن هستند. در ادامه به مناسبت نزدیک شدن به تاریخ عرضه کنسول Switch یعنی ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۵، به طور مختصر برخی از عناوین مهم کنسول جدید نینتندو را بررسی خواهیم کرد.

توجه: بخشی از مطلب با توجه مقاله مجله Game Informer نوشته شده است اما این مطلب به طور کلی ترجمه مطلب مجله نیست.

قبل از شروع مطلب بررسی خیلی کوتاهی بر کلیت عناوین این کنسول در سال ۲۰۱۷ داریم. بدون شک باید پذیرفت که تا حدودی بازی‌های روز عرضه بازی سبک و کم هستند و تنها یک عنوان واقعاً جدید و مهم در روز عرضه کنسول وجود دارد و آن هم بدون شک و تردید The Legend of Zelda: Breath of the Wild است. به جز این بازی در روز عرضه شاهد عناوین خیلی چشم گیری نیستیم اما پس از آن و در طول امسال، عناوین بسیار مهمی برای این کنسول عرضه خواهند شد که بدون شک نظر طرفداران همیشگی نینتندو را جلب می‌کند. مهم‌ترین این عناوین Super Mario Odyssey، Xenoblade Chronicles 2 و Splatoon 2 هستند.

اما با وجود این همچنان مشکل همیشگی نینتندو در زمینه بازی‌های Third Party و غیر انحصاری تا حدودی باقی است و همچنان بعضی از بازی‌هایی که برای سه پلتفرم اصلی دیگر (PS4، Xbox One و PC) عرضه می‌شوند احتمالاً برای این کنسول عرضه نخواهند شد. البته شدت این ضعف نسبت به قبل کمتر شده است و اکنون شرکت‌های مهمی نظیر Ubisoft، EA و Bethesda و ۲K پشتیبانی خود را از این کنسول اعلام کرده‌اند و حداقل شاهد عناوین مهم این شرکت‌ها بر روی کنسول نینتندو خواهیم بود. شرکت EA قول نسخه جدید FIFA را برای این کنسول داده است و شرکت ۲K نیز مهم‌ترین بازی ورزشی خود یعنی NBA 2K18 را برای این کنسول عرضه خواهد کرد. در کنار همه این‌ها باید اضافه کنیم که مانند همه پلتفرم‌های موجود، نسخه‌ای از Minecraft برای این کنسول نیز عرضه خواهد شد! با این مقدمه سراغ بررسی بعضی از عناوین مهم این کنسول می‌رویم.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Important Nintendo Switch Games

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | سبک: اکشن، سکوبازی – ۱ نفره | تاریخ عرضه: ۳ مارس ۲۰۱۷ – ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۵ (روز عرضه کنسول)

بی‌شک مهم‌ترین بازی روز عرضه کنسول Switch و یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۷، نسخه بعدی سری The Legend of Zelda است. از همان زمان معرفی کنسول Wii U تصاویری از نسخه بعدی این سری به نمایش در آمد و حال در هنگام عرضه کنسول بعدی (!) نینتندو، شاهد عرضه همزمان این بازی روی دو کنسول Switch و Wii U هستیم. با این اوصاف و با وجود زمان فوق‌العاده بالایی که صرف ساخت این بازی شده است، قطعاً انتظارات بسیار بالایی از آن می‌رود و با توجه به چیزی که از نینتندو در این سال‌ها دیده‌ایم و توانایی بالای این شرکت در ساخت بازی‌های انحصاری فوق‌العاده می‌توان انتظار عنوانی بسیار باکیفیت را داشت.

شاید یکی از مهم‌ترین تغییرات و پیشرفت‌های بازی که بدون انجام آن و صرفاً از روی تصاویر مشخص است، گرافیک بهبود یافته آن است. با توجه به این که کنسول‌های نینتندو عموماً از سخت افزار قوی استفاده نمی‌کنند تا به حال شاهد گرافیکی که واقعاً شایسته سری فوق‌العاده The Legend of Zelda باشد نبوده‌ایم اما این نسخه به طور کامل فرق می‌کند و چه از نظر طراحی هنری و چه از بعد فنی با عنوانی به مراتب بهتر طرف هستیم که خیلی بهتر می‌تواند زیبایی‌های دنیای زیبای هایرول (سرزمینی که بخش عمده وقایع این سری در آن اتفاق می‌افتد) را به تصویر بکشد. محیط‌های بازی نیز به لطف سخت افزار دو کنسول Switch و Wii U بسیار بزرگ‌تر از سایر عناوین این سری است و همچنین با محیط‌های بسیار متنوعی طرف هستیم که انواع اقسام حالات آب و هوایی را نیز در بر می‌گیرد. از محیط‌های برفی گرفته تا دشت‌های سرسبز، همگی به بهترین شکل در بازی وجود دارند. طبیعتاً گرافیک بازی روی کنسول Switch به لطف سخت افزار به مراتب قوی‌تر آن نسبت به Wii U بسیار بهتر از آن است. نسخه Switch با نرخ فریم ۳۰ و رزولوشن ۹۰۰p اجرا شده و نسخه Wii U با رزولوشن ۷۲۰p. البته طبیعتاً جزییات گرافیکی خود بازی نیز در Switch بهتر از Wii U خواهند بود و مدت زمان لود کردن بازی نیز روی Switch کمتر است. ضمن این که گفته شده است که فایل‌های صوتی بازی در نسخه Switch از وضوح بالاتری برخوردارند. در این میان باید به این نکته نیز اشاره کرد که از نظر گیم پلی این دو بازی تفاوتی با هم ندارند و نینتندو احترام به دارندگان Wii U را رعایت کرده است و محتوای اضافی بر روی کنسول Switch ارائه نمی‌شود. البته دو نسخه ویژه بازی تنها برای کنسول Switch در دسترس هستند ولی نسخ ویژه بازی از نظر محتوای گیم پلی فرقی با هم ندارند و تنها در داشتن آیتم‌های فیزیک درون جعبه نظیر مجسمه یک شمشیر و… با هم تفاوت دارند.

Important Nintendo Switch Games

گرافیک بازی به نسبت سایر عناوین سری The Legend of Zelda بسیار خوب است

از نظر گیم پلی و با توجه به نمایش‌های بازی این نسخه نیز مانند سایر عناوین The Legend of Zelda کیفیت فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. به لطف قدرت بالاتر کنسول‌ها، شاهد معماهای پلتفرمینگ پر جزییات تری در بازی خواهیم بود که قطعاً نظر طرفداران این سری را جلب خواهند کرد. علاوه بر آن کارهای جانبی بسیار مختلفی به بازی اضافه شده‌اند که باعث سرگرم کننده تر و همین‌طور واقع‌گرایانه‌تر شدن آن شده‌اند. در این نسخه اسب همیشگی لینک یعنی اپونا (Epona) همراه او نیست و از این رو باید شما در محیط گسترده بازی خود اسب پیدا کرده و اسب‌ها را رام کنید تا بتوانید از آن‌ها سواری بگیرید. هر چه قدر اسبی که پیدا کرده‌اید، قوی‌تر باشد، رام کردن آن نیز سخت‌تر است. تغییرات جالب دیگری نیز وارد بازی شده است. مثلاً همان طور که پیش‌تر اشاره شد محیط‌های بازی از نظر آب و هوایی تنوع بسیاری دارند؛ این تنوع به گیم پلی بازی نیز وارد شده است و در محیط‌های برفی در صورتی که لباس گرم نداشته باشید به تدریج سلامتی لینک کاهش می‌یابد و حتی سازندگان به جزییات ریزی نظیر لرزیدن کاراکتر نیز توجه کردن و در صورت باقی ماندن لینک در سرما شاهد لرزیدن او خواهید بود. به جز داشتن لباس گرم استفاده از غذاهای مخصوص نظیر غذاهای پر ادویه نیز می‌تواند باعث قوی‌تر شدن لینک در هوای سرد شود.

با همه این‌ها به نظر می‌رسد که The Legend of Zelda: Breath of the Wild عنوانی شایسته برای شروع کنسول Switch است. این بازی تا تقریباً یک هفته دیگر منتشر خواهد شد و با توجه به شواهد، یکی از مدعیان بزرگِ سال ۲۰۱۷ است و قطعاً یک وزنه بزرگ برای تقویت فروش Switch در روز اول عرضه خواهد بود.

Super Mario Odyssey

Important Nintendo Switch Games

Super Mario Odyssey

سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | سبک: سکوبازی – ۱ نفره | تاریخ حدودی عرضه: تعطیلات ۲۰۱۷

بیش از سه دهه است که ماریو به پیشروی خود از میان قلعه‌های یخی، صحراها، تپه‌های سبز، جزایر پر از دایناسور، سیاره‌های فضایی پرداخته است ولی تا به حال او را در فضای یک شهر مدرن امروزی ندیده بودیم؛ اما Super Mario Odyssey سنت شکنی کرده و ماریو را وارد فضای شهری کرده است. شاید هیچ کس انتظار چنین محیطی را از ماریو نداشت ولی با اولین نمایش بازی به نظر می‌رسد بازی همان چیزی است که طرفداران می‌خواهند.

در این بازی که در کنفرانس نینتندو معرفی شد، ماریو وارد شهری که New Donk City نام دارد می شود. نام این شهر به نوعی به ریشه‌های اصلی ماریو که در اصل متعلق به سری Donkey Kong است اشاره دارد. در گوشه‌ای از شهر نیز بیلبورد تبلیغاتی فروشگاه Diddy (یکی از شخصیت‌های سری Donkey Kong) به چشم می‌خورد و یکی از خیابان‌ها نیز Dixie Street نام دارد و خیلی از طرفداران مشتاق هستند که ببینند آیا خود Donkey Kong هم در این بازی سر و کله‌اش پیدا می‌شود یا نه.

نینتندو Super Mario Odyssey را بازگشتی به حالت “سندباکس-گونه” عنوان Super Mario 64 می‌داند و این موضوع بدین معنی است که بازیبازها می‌توانند آزادانه در محیط شهر New Donk City گردش کنند و در طول این گردش، به مأموریت‌های داستانی بازی نیز دسترسی پیدا کنند. از جمله محیط‌های جدیدی که ماریو در آن‌ها به کندوکاو خواهد پرداخت می‌توان به محیطی با تم روز مردگان (مراسمی در کشورهای آمریکای لاتین)، محیطی صحرایی شبیه به مصر با هرمی برعکس و همچنین باغی پر از سبزیجات غول پیکر اشاره کرد. این محیط‌ها هر کدام از طراحی هنری منحصر به فردی برخوردارند که باعث می‌شود مجموعه‌ای عظیم از محیط‌های گوناگون در سراسر دنیا برای گشت و گذار در مقابل ماریو قرار گرفته باشد.

Important Nintendo Switch Games

Super Mario Odyssey

کارهای فرعی و متفرقه جدیدی نیز به بازی اضافه شده است که در نسخه‌های قبلی شاهد آن‌ها نبوده‌ایم. مثلاً در بخشی از تریلر بازی ماریو در حال سواری بر روی یک شیر روی زمین‌های شنی دیده می‌شود و در بخشی دیگر نیز مشغول طناب بازی است.

کلاه ماریو از همان اولین نسخه‌اش تبدیل به یکی از نمادهای این سری شد. این کلاه در این نسخه نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کند و ماریو می‌تواند از آن به عنوان بومرنگ برای شکست دشمنان استفاده کند. همچنین در بعضی قسمت‌ها نیز ماریو می‌تواند از آن به عنوان یک سکو برای گذر از بعضی قسمت‌ها و همچنین دسترسی به مناطق بالاتر استفاده کند. همچنین در تصاویر بازی به نظر می‌رسد که کلاه ماریو چشم هم دارد و این احتمال می‌رود که این کلاه دارای شخصیت پردازی بوده و ممکن است در بعضی قسمت‌ها توصیه‌هایی به ماریو بکند یا به بازیباز بگوید که باید چه کار بکند. همچنین در قسمتی از تریلر ماریو ظاهراً وارد فروشگاهی به نام Crazy Cap می‌شود که این موضوع ممکن است بدین معنی باشد که امکان خرید کلاه‌های جدید و با قابلیت‌های متنوع و گوناگون نیز برای ماریو وجود دارد.

به هر حال و آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، ایده‌های نینتندو برای گسترش سری ماریو تمام نشدنی هستند. هر چند که قبلاً از ایده بازی با حالت سندباکس-گونه در این سری استفاده شده بود ولی همچنان این عنوان همچون سرزمین‌هایی کشف نشده به نظر می‌رسد و قطعاً طرفداران این سری مشتاق هستند تا ببیند نینتندو چه دست‌پختی را برای آن‌ها فراهم کرده است.

Xenoblade Chronicles 2

Important Nintendo Switch Games

Xenoblade Chronicles 2

سازنده: Monolith | ناشر: Nintendo | سبک: نقش‌آفرینی – ۱ نفره | تاریخ حدودی عرضه: ۲۰۱۷

وقتی که نسخه اول سری Xenoblade یعنی Xenoblade Chronicles در سال ۲۰۱۰ در ژاپن برای Wii منتشر شد، نینتندو قصد عرضه بازی برای سایر نقاط جهان را نداشت اما طرفداران بالاخره نینتندو را قانع کردند که این بازی را در سال ۲۰۱۱ برای سایر نقاط جهان نیز منتشر کنند و به طرز جالبی بازی با استقبالی فوق‌العاده رو به رو شد و نمرات بسیار بالایی کسب کرد. این موفقیت به حدی بود که نینتندو آن بازی را برای کنسول ۳DS نیز پورت کرد و نسخه بعدی این بازی نیز برای Wii U عرضه شد و تبدیل به یکی از بهترین عناوین آن شد. هر دوی این عنوان‌ها نسبت به سایر عناوین کنسول‌های نینتندو بازی‌هایی بسیار بزرگ مقیاس بودند و در محیطی بزرگ جریان داشتند. حال نسخه جدید این سری برای کنسول جدید نینتندو یعنی Switch معرفی شده است و قرار است پا را از این هم فراتر بگذارد.

سیستم مبارزاتی این سری به شکل همزمان است و بازیباز باید در میدان مبارزه مشغول شکست دشمنان شود و یاران او نیز به طور خودکار توسط هوش مصنوعی کنترل شده و با دشمنان می‌جنگند و از نظر سیستم مبارزاتی تا حدودی می‌توان Final Fantasy XV را مشابه این بازی دانست. این سیستم مبارزاتی به شکلی بسیار عالی در دو نسخه قبلی پیاده سازی شده بود و امیدواریم که در این نسخه نیز شاهد سیستم مبارزاتی عالی باشیم.

در زمینه داستانی هنوز دقیقاً مشخص نشده که آیا این عنوان یک دنباله مستقیم بر Xenoblade Chronicles است یا قرار است با روندی مانند سری Final Fantasy رو به رو شویم که از نظر تم و فضای کلی داستان شبیه هم هستند ولی بسیاری از عناوین در عین ارتباط با نسخه قبلی، مستقل از آن قرار می‌گیرند. به هر حال این موضوع در طول زمان و با انتشار اطلاعات بیش‌تر از بازی معلوم خواهد شد ولی آن چه که واضح است، این است که همچنان با محیط‌هایی بسیار بزرگ رو به روییم و موجودات عظیم‌الجثه‌ای که سرشان در میان ابرها قرار دارد و به سبک بسیاری از آثار ژاپنی، ابعاد خیلی اغراق شده‌ای دارند همچنان در بازی به چشم می‌خورند.

این عنوان قرار است در همین سال میلادی برای Switch منتشر شود و اگر واقعاً کیفیتی مانند نسخ قبلی داشته باشد، می‌توانیم آن را یکی از عناوین تعیین کننده و قدرتمند نینتندو در رقابت با دو رقیب دیگرش یعنی Sony و Microsoft بدانیم.

Arms

Important Nintendo Switch Games

Arms

سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | سبک: مبارزه‌ای – ۱ تا ۲ نفره | تاریخ حدودی عرضه: بهار ۲۰۱۷

بازی Arms را می‌توان ترکیبی غریب از مشت زنی از راه نزدیک و مبارزات از راه دور دانست. احتمالاً اگر به بازی‌های مبارزه‌ای علاقه داشته باشید و سری Street Fighter را تجربه کرده باشید، با شخصیت Dhalsim آشنایی دارید که دستانی با خاصیت کشسانی بسیار بالا دارد و می‌تواند از فاصله دور با استفاده از دستانش به حریفان آسیب برساند.

در بازی Arms همه شخصیت‌ها مانند Dhalsim به مبارزه می‌پردازند! شخصیت‌های این بازی دست‌ها و مشت‌هایی بلند دارند و از این طریق با همدیگر مبارزه می‌کنند. برای انجام بازی می‌توانید دو Joy-Con کنسول Switch را در دست خود گرفته و با استفاده از ویژگی‌های حرکتی آن به انجام بازی بپردازید. مثلاً با حرکت سریع دستان مشت‌هایی سریع به حریف وارد خواهد شد و با چرخاندن Joy-Con، مشت‌های شخصیت‌ها نیز کمی انحراف پیدا می‌کند. محیط‌های بازی نیز هر کدام عناصر و موانع منحصر به فرد خود را دارند و مثلاً یکی از آن‌ها یک آزمایشگاه با مواد سمی خطرناک است که با مشت زدن به آن و ریختن آن‌ها روی حریف می‌توان به او صدمه زد.

لازم به ذکر است که بازی به صورت غیر حرکتی و با شیوه سنتی کنترل شخصیت‌ها نیز قابل انجام است تا اگر کسی از این روش خوشش نیامد نیز بتواند به انجام بازی بپردازد. با همه این موارد، اگر نینتندو بتواند مخصوصاً ایده سیستم حرکتی را به خوبی در بازی پیاده کند که البته با توجه به سابقه موفق نینتندو در زمینه کنسول‌های حرکتی برخلاف سونی و مایکروسافت این امر دور از ذهن نیز نیست؛ می‌توان انتظار عنوان سرگرم کننده را داشت که هر چند شاید خیلی عنوان پر زرق و برقی نباشد ولی می‌تواند در نقش یکی از بازی‌های سرگرم کننده اولیه نینتندو باعث جذب یکسری از بازیکنان به این کنسول شود تا به تدریج عناوین مهم‌تر Switch عرضه شوند.

Has-Been Heroes

Important Nintendo Switch Games

Has-Been Heroes

سازنده: Frozenbyte | ناشر: GameTrust Games | سبک: استراتژی – ۱ نفره | تاریخ عرضه: ۲۸ مارس ۲۰۱۷ – ۸ فروردین ۱۳۹۶

بعد از این که هیولاها دنیا را پر کردند، پادشاه دو تا از قهرمانان بازنشسته (!) اش را پیدا کرده و به آن دو به همراه یک دزد که صرفاً از روی تصادف در آن مکان قرار گرفته است، مأموریت می‌دهد که دخترش را تا آکادمی پرنسس‌ها اسکورت کنند. بازی Has-Been Heroes عنوانی با تم فانتزی و پر از عناصر طنز است که توسط سازندگان سری موفق Trine در حال ساخت است. این بازی هر چند شاید یک عنوان مستقل گذرا باشد ولی با توجه به سابقه سازنده‌اش لااقل برای زمانی اندک عنوانی کاملاً سرگرم کننده خواهد بود.

Important Nintendo Switch Games

Has-Been Heroes

سازندگان در این بازی عناصر دو سبک Rogue-like و استراتژی را با هم ترکیب کرده‌اند و این بازی را ایجاد کرده‌اند. در طول بازی سه قهرمان در سه ردیف قرار گرفته و باید در مقابل موج بی‌امان هیولاها و دشمنان که از سمت راست تصویر وارد می‌شوند، مقاومت کنند. در طول بازی می‌توان آن را متوقف کرده و دستورات جدیدی را برای قهرمانان صادر کرد و ضمناً امکان اجرای حرکات ترکیبی بسیار ویرانگر و متنوعی نیز وجود دارد. هر یک از قهرمانان توانایی‌های خاص خود را دارد و در طول بازی نیز با پیشروی در آن توانایی‌های جدیدی به دست می‌آورد. این بازی مانند عناوین Rogue-like از سیستم مرگ دائمی استفاده کرده و با یک بار شکست خوردن در بازی باید آن را دوباره و با دشمنانی متفاوت آغاز کنید که می‌تواند باعث متنوع‌تر شدن و همچنین سختی بازی شود.

این بازی از جمله بازی‌های مستقلی است که مدت کوتاهی بعد از عرضه Switch برای آن منتشر خواهد شد و البته انتشار آن برای PC، Xbox One و PS4 نیز در برنامه سازندگان است ولی مطمئناً استفاده از کنترلر های خاص کنسول Switch به جذابیت این بازی خواهد افزود.

Super Bomberman R

Important Nintendo Switch Games

Super Bomberman R

سازنده: Konami | ناشر Konami | سبک: اکشن – ۱ تا ۸ نفره | تاریخ عرضه: ۳ مارس ۲۰۱۷ – ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۵ (روز عرضه کنسول)

Bomberman یکی از بازی‌های مهم و جالب دهه‌های کلاسیک بازی‌ها بود ولی در دهه گذشته به شدت به دست فراموشی سپرده شد و نهایتاً چندین بازسازی نسخ قبلی برای کنسول‌های جدید و چند عنوان موبایلی ساده از این سری عرضه شدند اما بالاخره قرار است Bomberman با بازی Super Bomberman R بازگشتی شکوهمندانه به عرصه بازی‌های کنسول‌های خانگی داشته باشد و در عین حال این موضوع نشان می‌دهد که Konami نیز هنوز عناوین قدیمی ولی عالی خود را فراموش نکرده است.

گیم پلی این بازی همانند نسخ قبلی این سری بر اساس تله گذاشتن برای نابود کردن دشمنان است ولی کمی از ویژگی‌های مدرن بازی‌های امروزی نیز وارد آن شده است. مهم‌ترین آن بخش آنلاین و همچنین چندنفره محلی است که تا حداکثر ۸ بازیباز را به طور همزمان پشتیبانی می‌کند. دو Joy-Con کنسول Switch برای انجام بازی به صورت چندنفره محلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و احتمالاً بیش‌ترین وقت بازیکن‌ها نیز صرف این بخش از بازی خواهد شد. ۵۰ محیط برای بازی در نظر گرفته شده است و در کنار آن بازی مخلوطی از مودهای جدید و قدیمی را خواهد داشت و در کنار این‌ها یک بخش داستانی نیز برای بازی تدارک دیده شده است که به صورت دونفره همکاری قابل انجام است. امیدواریم Konami بتواند این بازی را به روزهای اوجش بازگرداند.

Switch-2-1

Important Nintendo Switch Games

2-1-Switch

سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | سبک: خانوادگی – ۱ تا ۲ نفره | تاریخ عرضه: ۳ مارس ۲۰۱۷ – ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۵ (روز عرضه کنسول)

بازی ۱-۲-Switch با نام جالب خود، یکی از عناوین روز عرضه کنسول Switch است که پتانسیل تبدیل به عنوانی نظیر Wii Sports را دارد، هر چند که این بازی برخلاف Wii Sports همراه کنسول عرضه نمی‌شود و باید جداگانه خریداری شود.

این بازی همانند عنوان Wii Sports که برای معرفی قابلیت‌های حرکتی کنترلر های Wii عرضه شده بود، برای معرفی قابلیت‌های مختلف کنترلر های خاص کنسول Switch عرضه می‌شود. هر یک از بازیبازها باید یکی از Joy-Con های این کنسول را به دست گرفته و به انجام مینی گیم های مفرح و بعضاً خنده دار این بازی بپردازد. مینی گیم های بازی تنوع بسیار بالایی دارند؛ از دوشیدن شیر گاو و پینگ‌پنگ گرفته تا مبارزه به سبک کابوی‌های غرب وحشی و همچنین نبرد با شمشیرهایی خیالی. این بازی تا حدودی یادآور بازی WarioWare است. بازی‌های تند و عجیب و غریب این بازی باعث می‌شوند که حرکات شما برای یک فرد ناآگاه تا حدودی خنده دار و مسخره به نظر برسد. این بازی به دلیل جنبه خانوادگی‌اش و حالت مفرح، می‌تواند با توجه بیش‌تر نینتندو به یکی از عناوین بسیار پرفروش Switch تبدیل شود.

Snipperclips: Cut it Out, Together!

Important Nintendo Switch Games

Snipperclips: Cut it Out, Together

سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | سبک: پازل – ۱ تا ۴ نفره | تاریخ عرضه: ۳ مارس ۲۰۱۷ – ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۵ (روز عرضه کنسول)

Snipperclips از آن بازی‌های خلاقانه‌ای است که برخلاف ظاهر ساده‌شان، بسیار سرگرم کننده و مفرح هستند. به عقیده تعدادی از منتقدان که این بازی را تجربه کرده‌اند، این عنوان بسیار سرگرم کننده تر از خیلی از عناوینی است که قرار است روز عرضه Switch عرضه شوند. در این بازی تا حداکثر چهار بازیکن، شخصیت‌های کاغذی را کنترل می‌کنند تا معماهای عجیب و خاص بازی را حل کنند.

معماهای بازی بسیار جالب و متنوع هستند، در یکی از آن‌ها شخصیت‌های کاغذی باید یک توپ بسکتبال را وارد سبد کنند و در دیگری باید یک مداد را وارد یک مدادتراش کنند تا تراشیده شود. توانایی ویژه شخصیت‌های کاغذی بازی در این است که آن‌ها می‌توانند بخش‌هایی از بدنشان را ببُرند یا از بخش خاصی به یکدیگر متصل شوند تا بتوانند از این طریق به شکل‌های خاصی تبدیل شوند که امکان حل معما را برای آن‌ها فراهم می‌کند. این بازی در روز عرضه کنسول منتشر می‌شود و به خاطر امکان انجام آن به صورت چندنفره، می‌تواند یکی از عناوینی باشد که در روز عرضه نظر افراد را به خود جلب کرده تا برای آشنایی با قابلیت‌های Joy-Con این کنسول و بازی کردن با دوستان و خانواده، آن را تهیه کنند.

Fire Emblem Warriors

Important Nintendo Switch Games

Fire Emblem Warriors

سازنده: Omega Force | ناشر: Koei Tecmo | سبک: اکشن – ۱ نفره | تاریخ حدودی عرضه: پاییز ۲۰۱۷

شرکت Omega Force در طول این چندساله بازی‌های بسیاری را به فرم معروف بازی‌های سری Dynasty Warriors در آورده است. آن‌ها دنیای سری The Legend of Zelda را با عناصر Dynasty Warriors ترکیب کرده و Hyrule Warriors را عرضه کردند و در کنار آن از سری Dragon Quest نیز عنوان Dragon Quest Heroes منتشر شد و هر دوی این عناوین با بازخوردهای خوبی رو به رو شدند. حال نوبت به سری Fire Emblem رسیده است تا با گیم پلی سری Dynasty Warriors همراه شود.

سری Fire Emblem در اصل در سبک استراتژی دسته بندی می‌شوند و باید بازیکن حواسش به تک تصمیماتی که برای پیشبرد مبارزات می‌گیرد باشد. شاید این نوع گیم پلی با جو بسیار تند و سریع سری Dynasty Warriors که باید با صدها مبارز به طور همزمان مبارزه کنید، چندان هماهنگی نداشته باشد ولی با این حال هر دوی این عنوان نیاز به جایگیری صحیح در میدان نبرد دارند و شرکت Omega Force نیز ثابت کرده که در ترکیب کردن عناصر گیم پلی سری Dynasty Warriors با سایر عناوین مهارت بالایی دارد. در تریلرهای کوتاهی که از بازی نشان داده شده، همه چیز همان طور که انتظار می‌رفت به نظر می‌رسد و با مبارزاتی بسیار شلوغ و سریع رو به رو هستیم. این بازی در پاییز ۲۰۱۷ برای Switch منتشر خواهد شد.

Splatoon 2

Important Nintendo Switch Games

Splatoon 2

سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | سبک: اکشن – ۱ تا ۴ نفره (۸ نفره آنلاین) | تاریخ حدودی عرضه: تابستان ۲۰۱۷

در ویدیو معرفی کنسول Switch بازی Splatoon به عنوان یکی از بازی‌هایی که پتانسیل عرضه بر روی کنسول جدید نینتندو را دارند در ویدیو به نمایش در آمد و در آن موقع خیلی‌ها فکر کردند که احتمالاً عنوانی بازسازی شده از نسخه اول برای Switch نیز منتشر خواهد شد و نهایتاً بعضی بخش‌های کوچک به آن اضافه خواهد شد؛ اما بدون شک همه وقتی در کنفرانس نینتندو از نسخه دوم این بازی پرده برداشته شد، شوکه شدند.

این بازی قرار است دنباله نسخه قبلی باشد و هنوز اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است. تنها یک سلاح دو دستی به نام Splat Dualies برای بازی معرفی شده است که به نوعی حکم دو مسلسل رنگ پاش را به طور همزمان دارد. همچنین از یک جت پک که در حین پرواز روی زمین رنگ می‌پاشد نیز رونمایی شده است. لباس‌های شخصیت‌ها نیز دچار تغییر و تحول شده است و لباس‌های جدیدی برای آن‌ها طراحی شده است. به جز این موارد هنوز جزییات بیش‌تری از بازی مشخص نیست و فقط می‌دانیم که بازی امکان انجام به صورت چندنفره آنلاین تا ۸ نفر را دارد و به صورت محلی و بدون نیاز به Wi-Fi و با استفاده از قابلیت‌های کنسول Switch تا سقف چهارنفره امکان بازی با همدیگر را دارند. این بازی با توجه به موفقیت نسخه اولش از جمله بازی‌های مورد انتظار کنسول Switch است که در تابستان ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.

Mario Kart 8 Deluxe

Important Nintendo Switch Games

Mario Kart 8: Deluxe

سازنده: Nintendo | ناشر: Nintendo | سبک: ریسینگ – ۱ تا ۴ نفره (۱۲ نفره آنلاین) | تاریخ عرضه: ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ – ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶

ماریو در بیش‌تر سبک‌های بازی‌ها ورود پیدا کرده است و سبک ریسینگ نیز از این قاعده مستثنا نیست و ماریو با سری Mario Kart در این سبک حضور دارد. Mario Kart 8 یکی از موفق‌ترین عناوین نینتندو روی کنسول Wii U بود و قرار است نسخه کامل‌تر آن برای Switch نیز منتشر شود. البته این بدین معنی نیست که نسخه Switch تنها شامل DLC های نسخه اصلی است و اضافات دیگری ندارد؛ نسخه Switch شامل مواردی است که در نسخه اصلی وجود نداشتند. از جمله این موارد می‌توان به اضافه شدن شخصیت‌هایی نظیر Inkling ها از بازی Splatoon و سه شخصیت King Boo، Dry Bones و Bowser Jr. از سری Mario اشاره کرد. همچنین تعدادی ماشین با تم و شکل ظاهری شبیه سری Splatoon نیز به بازی اضافه شده‌اند. همچنین Power Up های جدیدی به بازی اضافه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیتی برای در اختیار گرفتن آیتم بازیکن دیگر اشاره کرد.

مهم‌ترین تغییر این نسخه امکان حمل همزمان دو آیتم است. البته امکان تغییر ترتیب استفاده از آیتم‌ها وجود ندارد ولی به هر حال حمل همزمان دو آیتم باعث افزایش یافتن هرج و مرج مسابقات بازی شده و آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. همچنین بخش چندنفره‌ای به نام Battle Mode در بازی قرار گرفته است که به نوعی معادل حالت Deathmatch در بازی‌های اکشن است و در آن بازیباز باید بالون‌های نفر مقابل را از بین ببرد تا امتیاز بیشتری به دست آورده و پیروز رقابت شود. این بازی حدود ۱ ماه پس از انتشار کنسول Switch عرضه خواهد شد و از این رو طرفداران این بازی می‌توانند با گرافیک بهتر و شخصیت‌های بیش‌تری به رقابت با هم بپردازند.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Important Nintendo Switch Games

The Elder Scrolls V: Skyrim

سازنده: Bethesda | ناشر: Bethesda | سبک: نقش‌آفرینی – ۱ نفره | تاریخ حدودی عرضه: پاییز

بازی Skyrim نیازی به معرفی ندارد. نسخه ابتدایی این بازی در سال ۲۰۱۱ عرضه و در آن سال به موفقیت‌های بسیاری دست یافت و توانست از بسیاری از نشریات و سایت‌ها جایزه بهترین بازی سال را دریافت کند. این بازی به دنیای بسیار وسیع و بزرگ خود توانست بازیکن‌های بسیاری را ساعت‌ها به خود مشغول کند. حال قرار است این بازی برای کنسول جدید نینتندو نیز منتشر شود.

در مورد این که چه ویژگی‌های جدیدی در بازی قرار دارد خیلی صحبت نشده است ولی می‌دانیم که تمامی محتویات نسخه Special Edition که به تازگی برای PC، PS4 و Xbox One منتشر شده است، در این نسخه قرار دارد.

اما فارغ از موضوع خود بازی، انتشار این بازی اهمیت بالاتری دارد و آن هم از نظر افزایش همکاری بین نینتندو و Bethesda است. در صورتی که استقبال بازیکنان و مخصوصاً طرفداران دوآتشه نینتندو از این بازی خوب باشد، می‌توان امیدوار بود که از این پس شاهد بازی‌هایی نظیر Dishonored و عناوینی دیگر بر روی کنسول جدید نینتندو باشیم.

Ultra Street Fighter II: The Final Challenge

Important Nintendo Switch Games

Ultra Street Fighter II: The Final Challenge

سازنده: Capcom | ناشر: Capcom | سبک: مبارزه‌ای – ۱ تا ۲ نفره | تاریخ حدودی عرضه: نامشخص

خیلی از طرفداران سبک مبارزه‌ای عنوان Street Fighter II را بهترین بازی این سبک می‌دانند و در طول سال‌های زیادی که از انتشار آن گذشته است، Capcom بارها نسخه‌های متفاوتی از این بازی را برای پلتفرم‌های مختلف منتشر کرده است؛ اما با این وجود باید گفت که نسخه Ultra که برای Switch منتشر خواهد شد، تنها یک نسخه قابل اجرا از همان عنوان قدیمی نیست و تغییراتی داشته است. گرافیک بازی بهبود پیدا کرده است و در عین حال امکان اجرای بازی روی گرافیک ۱۶-بیتی قدیمی آن نیز وجود دارد. همچنین یک حالت مبارزه‌ای همکاری نیز به آن اضافه شده است. امکان بازی با کنترلر های Joy-Con نیز مطمئناً خالی از لطف نیست.

با این همه شاید مهم‌ترین تغییر این بازی اضافه شدن دو شخصیت جدید باشد که در واقع حالتی از دو شخصیت معروف سری یعنی Ryu و Ken هستند. این دو شخصیت جدید Evil Ryu و Violent Ken نام دارند. از نظر گرافیکی این دو به نوعی نسخه رنگ پریده همان دو شخصیت هستند ولی با این حال به روش کاملاً متفاوتی مبارزه می‌کنند. به عنوان مثال Violent Ken با هدف جذب افراد تازه وارد به این سری طراحی شده است و از قابلیت‌هایی نظیر حرکت سریع (Dash کردن) به پشت سر دشمن بهره می‌برد. به هر حال این بازی می‌تواند نظر مخاطبان این سری را به خود جلب کند ولی با همه این‌ها قطعاً اگر نینتندو می‌خواهد در سبک مبارزه‌ای نیز طرفدارانی کسب کند، باید بازی‌های شاخص‌تر و محبوب‌تری نسبت به یک عنوان بازسازی شده برای آن منتشر شوند.

FIFA 18 & NBA 2K18

Important Nintendo Switch Games

سازنده: Visual Concepts – EA Sports | ناشر: ۲K Sports – EA | سبک: شبیه‌ساز ورزشی – ۱ تا ۲ نفره | تاریخ عرضه حدودی: پاییز ۲۰۱۷

شاید تعجب کنید که چرا این دو عنوان را با وجود این که ناشران و سازندگانشان کاملاً متفاوت هستند، در کنار یکدیگر قرار دادیم. دلیل این امر این است که برخلاف بقیه عناوین این لیست، خیلی با گیم پلی و جزئیات خود این دو بازی کار نداریم و صرفاً حضورشان در میان عناوین کنسول Switch است که مهم است. کنسول قبلی نینتندو یعنی Wii U با وجود پتانسیل‌های بالایش فاقد عناوین ورزشی مهمی نظیر FIFA یا NBA 2K بود. این دو عنوان هر چند هرگز انحصاری کنسول خاصی نبوده‌اند ولی نبودشان در میان عناوین یک کنسول ضعف مهمی برای آن محسوب می‌شود. هر دوی این عناوین –و چند عنوان ورزشی دیگر- عناوین فوق‌العاده پرفروشی هستند و ممکن است باعث شوند که خیلی از بازیکنان معمولی که وقت زیادی را صرف عناوین ورزشی می‌کنند و شاید این عناوین نسبت به انحصاری‌های یک کنسول هم برایشان مهم‌تر باشند، به سراغ خرید کنسول‌های نینتندو نروند. نینتندو با Switch قصد دارد این ضعف بزرگ را جبران کند تا دیگر در زمینه بازی‌های ورزشی بزرگ ضعفی نداشته باشد که باعث شود خیلی‌ها به دلیل نبود این گونه بازی‌ها به سراغ کنسول‌های نینتندو نروند. از این رو این دو عنوان در این لیست، به خاطر گیم پلی و مواردی نظیر این حضور ندارند زیرا کلیات این بازی‌ها در اکثر مواقع ثابت است و هر ساله با تغییراتی جزئی و بعضاً هر چند سال، با تغییراتی کلی رو به رو هستیم و با توجه به این که اطلاعات زیادی از این عناوین منتشر نشده، خیلی نمی‌توان در مورد این بازی‌ها بحث کرد. دلیل اصلی حضور این دو بازی ورزشی در این لیست، تأثیر آن‌ها بر فروش کنسول است. اکنون با حضور این عناوین، قطعاً از لیست دلایلی که ممکن بود منجر به تهیه نکردن کنسول‌های نینتندو شود، یک مورد کاسته خواهد شد.

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *