نامه عاشقانه «الخاندرو اینیاریتو» برای فیلم «شکل آب»

اینیاریتو با نگارش نامه‌ای به ستایش از فیلم «شکل آب» (The Shape of Water) و دوست فیلمسازش «گی‌یرمو دل تورو» پرداخته است.

«الخاندرو اینیاریتو» سازنده فیلم «مرد پرنده‌ای» گذشته از دوستی و رفاقت، «گی‌یرمو دل تورو» را در مقام فیلمساز هم می‌ستاید و محترم می‌دارد. اینیاریتو به تازگی مصاحبه‌ای با ورایتی انجام داده و فرصت را مغتنم شمرده و نامه‌ی عاشقانه‌‌ی طویلی به فیلم «شکل آب» نوشته است. بنابر اعتقاد این کارگردان برنده اسکار، دل تورو معجزه‌ای خلق کرده است که به راحتی می‌توان بهترین اثر او دانست.

اینیاریتو می‌نویسد «سال‌ها قبل، گی‌یرمو با آن چشمان درشت و درخشانش ایده‌ای که برای فیلم بعدی‌اش مدتی بود در سر می‌پروراند را برای من بازگفت: داستان عاشقانه‌ی یک زن لال و یک مرد ماهی. آن ایده تنها می‌توانست به ذهن گی‌یرمو و هنرمندی خطور کند که توانایی انجامش را داشته باشد. درست به همین دلیل، جدای از هیجانی که از شنیدن این ایده به من دست داد، دانستم که این بهترین فیلم او خواهد بود.»

اینیاریتو می‌گوید «شکل آب» نمونه آن فیلم‌هایی است که تنها با کارگردانی دل تورو می‌توانست وجود داشته باشد. وی به خاطر می‌آورد که یکبار دل تورو به او گفته بود که احساسی شبیه آن مرد ماهی داشته است، موجود و هیولایی که با دنیای بیرون از آب بیگانه است.

اینیاریتو در ادامه می‌نویسد «شکل آب نامه‌ی عاشقانه‌ای به عشق است و اظهار عشق به سینما. و گی‌یرمو سرمشق داستان‌های هیولایی را تغییر داد چرا که نه دیو و هیولا می‌تواند تغییر کند و نه دلبر و شاهدخت. تنها تغییر و دگرگونی حقیقی درونی است، که با عشق‌ورزی و پذیرش یکدیگر به همانگونه که هستند به وجود می‌آید… مانند برخی از متون هاروکی موراکامی، شکل آبِ گی‌یرمو دل تورو لذت خیال‌پردازی است و معجزه‌ای که تنها در دنیای خودش می‌تواند رخ دهد.»

آخرین اثر اینیاریتو فیلم «بازگشته» (The Revenant) بود که دومین اسکار او برای بهترین کارگردانی را در پی داشت. شبکه استارز اسفند ماه گذشته برای سریال تلویزیونی او «یک درصد» چراغ سبز نشان نداد، اما این فیلمساز همچنان به دنبال شبکه‌ای برای پخش آن است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *