خانه ورزش اخبار ورزش نتایج بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره سبز؛ پیروزی قاطعانه اسپانیا و توقف ولز

نتایج بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره سبز؛ پیروزی قاطعانه اسپانیا و توقف ولز

0

جمعه شب ۹ بازی در گروه های مختلف برگزار شدند که با نتایج به دست آمده در پایان بازی های پنجم مرحله مقدماتی، گروه ها دست خوش تغییراتی شدند. ابتدا به بررسی نتایج گروه I می پردازیم:

تیم ملی ترکیه موفق شد با دو گل جنک توسون با نتیجه ۲-۰ از سد تیم فنلاند عبور کرده و در پایان دور پنجم، با کسب ۸ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به اوکراین، در رده چهارم قرار بگیرد. فنلاند هم ۱ امتیازی باقی ماند.

در دو دیدار بعدی این گروه، تیم ملی کرواسی موفق شد با تک گل نیکولا کالینیچ از سد اوکراین عبور کندو با ۱۳ امتیاز در صدر جدول این گروه قرار بگیرد. در آخرین بازی این گروه نیز تیم ملی ایسلند موفق شد با نتیجه ۲-۱ از سد کوزوو عبور کرده و با ۱۰ امتیاز در رده دوم قرار بگیرد.

گروه D:

تیم ملی صربستان موفق شد در زمین تیم گرجستان به پیروزی ۳-۱ دست یافته و با کسب ۱۱ امتیاز به صدر جدول گروه صعود کند. در دیگر دیدار این گروه، تیم ملی اتریش با نتیجه ۲-۰ از سد مولداوی عبور کرد و با ۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به ولز در رده چهارم قرار گرفت.

در آخرین بازی این گروه نیز تیم ملی ولز با نتیجه ۰-۰ در زمین تیم ایرلند متوقف شد؛ در دیداری که نیل تیلور از دقیقه ۶۹ اخراج شد و ولزی ها را ۱۰ نفره گذاشت. با این تساوی ولز ۷۷ امتیازی شد و در رده سوم قرار گرفت و ایرلند هم با ۱۱ امتیاز به رده دوم سقوط کرد.

گروه G:

هر سه دیدار این گروه به طور همزمان برگزار شد؛ ابتدا تیم ملی ایتالیا موفق شد با گل های ده روسی (پنالتی) و ایموبیله با نتیجه ۲-۰ از سد آلبانی عبور کند و شمار امتیازات خود را به عدد ۱۳ رساند اما در همان رتبه دوم باقی ماند.

اما تیم ملی اسپانیا موفق شد در دیداری حساس، با نتیجه قاطعانه ۴-۱ در خانه از سد رژیم صهیونیستی عبور کرده و با ۱۳ امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار بگیرد. گل های لاروخا در این مسابقه را داوید سیلوا، ویتولو، دیگو کاستا و ایسکو به ثمر رساندند. در دیگر دیدار این گروه نیز مقدونیه با حساب ۳-۰۰ از سد لیختنشتاین عبور کرد و اولین ۳۳ امتیاز خود را به دست آورد.

شرح گل های اسپانیا:

دقیقه ‘۱۳ (داوید سیلوا): پاس در عمق آلبا در داخل محوطه نصیب سیلوا شد و این بازیکن از زاویه ای نسبتاً بسته با ضربه ای زمینی توپ را از میان پاهای دروازه بان به گل تبدیل کرد.

دقیقه ‘۴۵ (ویتولو): پاس تو در تیاگو داخل محوطه به ویتولو رسید و این بازیکن پس از چرخشی خوب به توپ ضربه ای آرام زد که روی اشتباه دروازه بان، توپ آرام آرام غلتید و درون دروازه قرار گرفت.

دقیقه ‘۵۰ (دیگو کاستا): کرنر ارسالی از سمت چپ در تیر دوم با ضربه سر چکشی کاستا وارد دروازه حریف شد.

دقیقه ‘۸۸ (ایسکو): روی پاس آسپاس در پشت محوطه، ایسکو صاحب توپ شد و پس از کمی حرکت در عرض که شگرد اوست، ضربه ای آرام و زمینی خلاف جهت حرکت دروازه بان زد و حساب کار را ۴-۱۱ کرد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *