خانه تکنولوژی نقاط ضعف هواوی و تکرار اشتباهات قدیمی سامسونگ = آینده‌ای نامشخص برای این کمپانی

نقاط ضعف هواوی و تکرار اشتباهات قدیمی سامسونگ = آینده‌ای نامشخص برای این کمپانی

0

هواوی این روزها به نامی بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل گشته که علاوه بر بازار چین در بازارهای جهانی نیز نفوذ چشم‌گیری داشته است. این کمپانی طی مدت کوتاهی توانست گوشی‌های قدرتمندی ارائه کند اما منتقدان معتقدند که نقاط ضعف هواوی در حال پُررنگ‌ شدن هستند و هواوی در حال تکرار اشتباهات سامسونگ است!

نقاط ضعف هواوی

نقاط ضعف هواوی

با وجود رونمایی از گوشی‌های قابل توجهی از سوی این کمپانی، موضوع نرم افزار، یکی از نقاط ضعف هواوی می‌باشد. نرم افزار هواوی اگرچه در حال ارتقا است اما شباهت زیادی به تاچ‌ویز و رابط کاربری سامسونگ در روزهای نخست دارد.

طرح و رنگ سیستم کاربری EMUI همچنان قابل رقابت با رابط‌های کاربری‌ مطرح نیست، برای مثال رابط کاربری هواوی تنها یک کشوی ساده اپلیکیشن دارد!

نقاط ضعف هواوی

گوشی‌های هواوی همچنان با اپلیکیشن‌های کپی شده‌ای به فروش می‌رسند که احتمالا هرگز توسط کاربران مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.

ترفندهایی از جمله Knock Knock و knuckle به همراه انبوهی از تنظیمات اضافی ذخیره شده دیگر در رابط کاربری ممکن است برای آنهایی که به دنبال شخصی‌سازی گوشی خود هستند، جالب باشد اما چیزی نیست که اکثر کاربران به آن نیاز پیدا کنند.

این یعنی هواوی نمی‌تواند ذهن متمرکزی داشته باشد و در مورد مهمترین ویژگی‌های مورد نیاز یک رابط کاربری، تصمیم درست و قاطعی بگیرد. برای مثال رابط کاربری EMUI 5 هنوز هم در مقایسه با برترین‌های بازار نیاز به یک پالایش اساسی دارد.

نقاط ضعف هواوی

هواوی از نظر ارائه آپدیت نرم افزاری نیز در حال ارتکاب اشتباهات سامسونگ می‌باشد. اگرچه اندروید 7 برای بعضی از گوشی‌های اخیر این کمپانی ارائه شده‌ اما مدل‌هایی همچون P9 Lite و P9 تاکنون چندین‌بار برای دریافت این آپدیت با تاخیر مواجه شده‌اند.

جالب اینکه هواوی P8 و میت S با اینکه تنها دو سال دارند، قرار نیست این آپدیت را دریافت کنند.

این رفتار اگرچه ممکن است در آسیای شرقی چندان اهمیتی نداشته باشد اما هواوی برای ادامه فعالیت در بازارهای غرب نیاز مبرمی به ارائه آپدیت‌های نرم افزاریِ به موقع و پشتیبانی بیشتر و بهتر از مشتریان دارد.

نقاط ضعف هواوی

اشتباهات بازاریابی هواوی

هواوی از نظر بازاریابی نیز در حال مرتکب شدن به اشتباهات سامسونگ می‌باشد. همانطور که شاهد هستیم هر کدام از محصولات هواوی در حال پیدا کردن زیر شاخه‌هایی متعدد هستند.

این اتفاقی است که در مورد گوشی‌های سامسونگ نیز رخ داد. گوشی‌های P10 ،P10 Lite و P10 پلاس در سه سایز مختلف و همچنین با مشخصات متفاوت عرضه می‌شوند.

مدل لایت معمولا با پردازنده‌ای ضعیف‌تر، حافظه کمتر و دوربینی ابتدایی‌تر عرضه خواهد شد، البته اینبار میان رده‌ متفاوتی است که معادل گوشی‌های سری S مینی سامسونگ می‌باشد.

نقاط ضعف هواوی

هواوی اخیرا در حال عرضه میت 9 با طراحی Porsche Design، میت 9 پرو، آنر 8 پرو، P9 پلاس و P9 لایت می‌باشد، از سوی دیگر برند Honor نیز میخواهد زیرشاخه‌هایی برای سری X و CC پیدا کند.

مطمئنا این وضع مضحک به سرعت ادامه خواهد یافت!! به نظر شما در چنین شرایطی یک مشتری متوجه خواهد شد Honor 6X جدیدتر از Honor 7 است؟

این دقیقا همان اتفاقی است که برای گلکسی S6 Edge پلاس، گلکسی نوت Edge و Duos رخ داد. مدل‌های مختلف و بی‌پایان سامسونگ به سمت بازار روانه شدند که فقط یکی از دیگری بزرگتر بود و فقط مشتریان را بیشتر و بیشتر سردرگم کرد.

نقاط ضعف هواوی

سری میت و نوت، فبلت‌های هواوی و سامسونگ هستند و سری P و S پرچمدارانی با سایز منطقی‌تر می‌باشند. این کمپانی‌ها قادر به تصمیم‌گیری نهایی در مورد سایز و مدلی مناسب برای معرفی پرچمدار‌های خود نیستند و از دید خودشان این ضعف بازاریابی، با ارائه مدل‌های رنگارنگ جبران خواهد شد.

با اینکه می‌دانیم مشکل حافظه محصولات هواوی مخصوصا P10 چیست، اما ترجیح می‎دهیم صحبتی در اینباره ارائه ندهیم.

صفحه نمایش P10 با پوشش ضعیف oleophobic ثابت کرد که هواوی بیخیالِ کنترل کیفیت شده است و فراموش کرده دست کم گرفتن کنترل کیفیت بود که سامسونگ را به فاجعه نوت 7 دچار کرد.

ادعای دروغ هواوی و چالش‌های پیش‌رو

همچنین ادعای دروغ هواوی برای کیفیت مشابه دوربین P9 با یک دوربین DSLR و همکاری با برند لایکا نیز به این زودی‌ها از یاد مردم پاک نخواهد شد.

این‌ مشکلات همگی دست به دست هم می‎دهند تا شرکتی مثل هواوی همچون سامسونگ دچار چالشی سخت و دشوار در آینده‌ای نزدیک  گردد.

نقاط ضعف هواوی

مشتریانی سردرگم، مدلی با پردازنده اگزون یا پردازنده اسنپ دراگون؟

مشکل مشتریان این است که در مقایسه با پول پرداختی، به کیفیت و عملکرد مورد انتظار دست نمی‌یابند. تصمیم سامسونگ برای عرضه پرچمدارانی با پردازنده‌های متفاوت اگزون و اسنپ دراگون نیز مشتریان را با پرسش‌هایی مشابه روبه‌رو کرده بود.

علاقه‌مندان برای یافتن تفاوت میان مدل‌ها و گوشی‌های هوشمند با کیفیتی بالاتر، هر سال سَری به بنچمارک‌ها می‌زنند اما سامسونگ مدل‌های مختلف خود را بصورت منطقه‌ای توزیع می‌کند و کشورهای همسایه همیشه زودتر به مدلی با کیفیت بالاتر دست پیدا می‌کنند.

نقاط ضعف هواوی

هواوی نیز مطمئنا از علاقه مشتریان به تفاوت‌های بین گوشی‌هایی با پردازنده اگزون سامسونگ و اسنپ دراگون کوالکام آگاه می‌باشد؛ بنابراین احتمالا خوب می‌داند که مشتریان نسبت به تفاوت‌های رم این پردازنده‌ها واکنش مثبتی نشان نخواهند داد.

استفاده از فلش مموری‌‌های مختلف در مدل‌های گوناگون P10 که اخیرا باعث ایجاد سرعتی متفاوت در خواندن و نوشتن شده بود نیز خبرساز شده است.

تهیه قطعات از منابع تامین مختلف، منجربه ارائه دو مدل از یک پرچمدار می‌شود. اپل برای مودم آیفون این کار را انجام داد و سامسونگ نیز قطعات دوربین خود را از چند منبع مختلف تامین می‌کند.

نقاط ضعف هواوی

از دیگر نقاط ضعف هواوی می‎توان به این نکته اشاره کرد که مشتریان هواوی به دنبال سخت افزار و نرم افزارهایی قدرتمندتر می‌باشند اما عطش این کمپانی برای ارائه مدل‌های بیشتر، موضوع پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش برای مشتریان را دشوار خواهد کرد که این به عنوان یکی از نقاط ضعف هواوی واقعا آزاردهنده خواهد بود.

همچنین افزایش کانال‌های فروش و تهیه قطعات مورد نیاز و پیدا کردن تامین‌کننده کار را بسیار دشوار خواهد کرد و موضوع چندگانگی را در دنیای گوشی‌های هواوی همچون گوشی‌های سامسونگ رواج خواهد داد.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید

هواوی با وجود این اشتباهات امیدوار است تا سال 2020 بتواند با حذف سامسونگ از بازار به تنها رقیب اپل تبدیل گردد، به نظر شما با وجود این نقاط ضعف، شاهد وقوع این اتفاق خواهیم بود؟!

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *