تیم تمپلتون (مایلز باکشی) کودکی ۷ ساله است همیشه در دنیای پر از تخیل خود سیر می کند. او تنها فرزند تد (جیمی کیمل) و جانیس (لیسا کودرو) است و همیشه مورد لطف، محبت و توجه والدینش قرار دارد. او تمایل زیادی دارد تا خود و خانواده اش تا ابد همواره همین سه نفر باقی بمانند و بخاطر همین موضوع نیز وقتی یک برادر کوچکتر به جمع آنها اضافه می شود، زندگی برای تیم به کلی تغییر می کند و او خیلی زود به برادر کوچکترش حسادت می کند، برادر کوچکتری که سعی می کند تا تمام خانه را در کنترل خود داشته باشد.

پدر تیم شیفته ی زیبایی های برادر او شده است، اما تیم به طور محسوسی به برادر خود مشکوک است. او تلاش می کند تا پرده از اسرار این کودک کت و شلواری رسمی بردارد و در این راه نیز متوجه می شود که این بچه می تواند مانند یک بزرگسال (الک بالدوین) صحبت کند و در یک ماموریت تجاری سری قرار دارد. او خود را به عنوان بچه رئیس معرفی می کند و ماموریتش نیز جلوگیری از راه اندازی کمپانی پاپی/سگ است، کمپانی ای که سعی دارد تا محصولی تولید کند که جلوی دوست داشتن بیشتر بچه های کوچک را بگیرد. تیم نیز که از ماموریت این بچه با خبر می شود با کمک کردن به او موافقت می کند و زندگی اش به روزهای معمولی خودش برمی گردد.

انیمیشن بچه ی رئیس یکی دیگر از محصولات موفق کمپانی دریم ورکز می باشد، کمپانی ای که بخاطر تولید انیمیشن هایی چون سری شرک و سری چگونه اژدهای خود را آموزش دهید شناخته می شود. کارگردان این انیمیشن تام مک گراث می باشد که قبلا نیز در سری انیمیشن ماداگاسکار با کمپانی دریم ورکز همکاری داشته است و این انیمیشن جدید او نیز عنوان خانوادگی بسیار سرگرم کننده ای از کار درآمده است. انیمیشنی که با صحنه ها و داستان خود می تواند هر کودکی را به سمت خود جلب کند و باعث توجه و خنده ی او شود.

فیلمنامه نویس این پروژه، مایکل مک کالرز می باشد که بخاطر نویسندگی در سری کمدی Austin Powers شناخته می شود. او نیز در کار خود موفق بوده است و احتمالا هر آنچه در مورد انیمیشن، قبل از اکران آن گفته شده بود در متن های مک کالرز تعبیه شده است. مک کالرز همچنین در داستان خود روندی سرگرم کننده در دنیای فانتزی کودکان را دنبال می کند که تلاش کودکان و حیوانات خانگی را برای تاثیر گذاشتن بر روی خانواده و صاحب خود را نشان می دهد و در داستان او، برخورد دو برادر در انیمیشن را می توان از شیرین ترین لحظات آن دانست.

اگرچه داستان و اتفاقات اصلی، بطن شکل دهنده ی انیمیشن بچه رئیس هستند، اما در این بین، کارگردان مک گراث استفاده ی بسیار سودمندی از شخصیت تیم و رویا پردازی های او داشته است. رویا پردازی های جذابی که به انیمیشن اضافه شده اند و نشان دهنده ی اتفاقات فانتزی یک کودک در دنیای واقعی می باشند. تیم همچنین تقابل های کمدی جالبی با والدینش داشته و روی هم گذاشتن این مسائل گفته شده، به گراث و انیمیشن تقریبا یک ساعت و نیمه اش کمک زیادی کرده است تا در اکثر دقایق مورد پسند مخاطبان واقع شود.

خوشبختانه جریان های اصلی انیمیشن بر عهده ی تیم و برادر او بوده است. الک بالدوین که صدا پیشه ی نقش بچه است، بدون شک از ارکان اصلی موفقیت این انیمیشن می باشد. او که بیشتر بخاطر بازی نقش جک دوناهی در سریال ۳۰Rock شناخته می شود، در انیمشین بچه رئیس نیز حضور بسیار پر رنگی داشته است. او و زوجش، باکشی، اگر چه در نقش های خود یعنی بچه و تیم، تفاوت های فاحشی داشته اند، اما این تفاوت ها باعث به هم ریختگی داستان انیمیشن نشده است، بلکه باید هر دوی آنها را به عنوان گروه اصلی پیش برنده ی انیمیشن بچه رئیس نام برد.

متاسفانه بر عکس دو بازیگر اصلی (بالدوین و باکشی)، اوضاع برای بازیگران مکمل فیلم یعنی لیسا کودرو و جیمی کیمل خوب پیش نرفته است و داستان سطحی آنها در انیمیشن را می توان کاملا نادیده گرفت. استیو بوشمی نیز که نقش کوچک رئیس کمپانی پاپی را برعهده داشته، نیز توجه چندانی را به سمت خود جلب نمی کند. اما این کاستی از انیمیشن را نمی توان تاثیرگذار دانست، بخاطر اینکه جریان انیمیشن در مورد بچه و تیم می باشد. پس به چشم نیامدن نقش های مکمل فیلم نمی تواند تاثیر زیادی در کاهش جذابیت آن داشته باشد.

در پایان نیز می توان گفت که اگر چه انیمیشن بچه رئیس در حدی نیست که بتواد جوایز سطح بالایی را دریافت کند، اما این انیمیشن آن قدر جذابیت دارد تا هر کودکی به همراه خانواده اش حداقل یک بار آن را تماشا کنند و از دیدن صحنه های مختلف آن که به لطف بازیگران، کارگردان و فیلمنامه نویس آن تهیه شده اند، لذت ببرند.

بیاتومگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *