نقاط قوت: قیمت مناسب، عمر باطری طولانی، بدنه ی محکم و ضد ضربه مطابق با استانداردهای ارتش آمریکا ، ضد آب

نقاط ضعف: قدرت کم، اسپیکرهای ضعیف

ایسر کروم بوک 11 N7 برای آن دسته از دانش آموزانی که به دنبال لپ تاپی ارزان، محکم و دارای صفحه لمسی هستند مناسب می باشد، اما نباید انتظار داشته باشید که تسک های بسیار پیچیده ای با آن انجام دهید.

این لپ تاپ ها جایگزین های ساده و ارزانی برای لپ تاپ های ویندوز محسوب می شوند، و در طول چند سال گذشته کروم بوک ویژگی ها و مولفه های قدرتمندتری را به آنها اضافه کرده و قیمت آنها تا 500 دلار افزایش یافته است. کروم بوک فیلیپ ایسوس – با بارگذاری کامل – مثال خوبی در این مورد است. با این وجود، کروم بوک 11 N7 ایسر با قیمت 229 دلار و مدل آزمایش شده با قیمت 279 دلار بیشتر مشابه آن چیزی است که در کروم بوک مشاهده می کنیم؛ لپ تاپ کروم OS محکم و بدون حاشیه با عمر باطری طولانی و مجهر به یک صفحه نمایش لمسی HD و تکنولوژی IPS (تکنولوژی های خاص مربوط به پنل های LCD) می باشد. این لپ تاپ برای افرادی که به دنبال نت بوکی محکم، دارای قابلیت اتصال و با قیمت مناسب برای جستجو در وب و چک کردن ایمیل هستند مناسب و کارآمد است.

کوچک و درعین حال راحت

کروم بوک 11 N7 با ابعاد 0.87 در 11.72 در 8.27 اینچ و وزنی معادل یک مو کمتر از 3 پوند (1.36 کیلوگرم) در مقایسه با سایر کروم بوک ها اندازه ی متوسطی دارد. بنابراین این لپ تاپ کوچک و سبک برای دانش آموزان بسیار مناسب است و می توانند به راحتی آن را در کوله پشتی های خود حمل کنند. کروم بوک فیلیپ 499 دلاری موجود در سایت آمازون 0.53 در 11.96 در 8.26 اینچ است و 2.43 پوند (1.10 کیلوگرم) وزن دارد. دل اینسپیرون 11 سری 3000 (3162) ارزان تر و دارای ابعاد 7.6 در 11.1 در 0.69 اینچ است اما کمی سنگین تر و وزن آن حدود 2.46 پوند (1.12 کیلوگرم) می باشد.

صفحه ی آن نیز تا 180 درجه باز می شود بنابراین می توانید آن را به صورت مسطح روی میز قرار دهید (کروم بوک فلکس 11 لنوو نیز با قیمت مشابه 279.99 دلار به فروش می رسد و می تواند به راحتی بچرخد و روی میز و در حالت تبلت قرار بگیرد). هنگامی که آن را باز می کنید با یک کیبورد فول سایز متناسب با طرح استاندارد کروم بوک مواجه خواهید شد، یعنی کلید Ctrl چپ بزرگ و کلیدهای Alt (زیرا کلیدهای Windows یا Command در آن تعبیه نشده اند) و یک کلید search به جای Caps LOCK. در قسمت بالایی کلیدهای میان بر Back، Forward و Refresh Foundation قرار گرفته اند.

کیبورد دارای کلیدهای اهرمی  با عمق حرکتی 1.44 میلی متر با پرداخت رنگ مات است که انگشتانتان به راحتی روی آن قرار می گیرند و تایپ با آنها بسیار راحت است. تاچ پد بدون کلید این کیبورد امکان چرخش دو انگشتی و هدایت سه انگشتی را فراهم می کند و به شما اجازه می دهد به راحتی بین تب هایی که باز کردید بچرخید. ضربه با دو انگشت به عنوان کلیک راست عمل می کند.

Acer Chromebook 11 N7

صفحه نمایش 768 در 1،366 اینچی ممکن است 1080 پیکسل نباشد اما صفحه ای چند – لمسی (مولتی تاچ) است که از تکنولوژی CineCrystal ایسر (صفحه نمایش های براق و صیقلی) بهره می برد و مجهز به نور پس زمینه LED می باشد. در قسمت بالایی آن صفحه ی IPS به روزرسانی شده ی نمونه ی مورد بررسی دارای زاویه ی نمایش واید و کیفیت تصویر عالی از نظر رزولوشن می باشد. مدل 299 دلاری نیز دارای رزولوشن مشابهی است اما مجهز به صفحه نمایش IPS لمسی نمی باشد. دل اینسپیرون 11 با قیمت 199.99 دلار نیز دارای صفحه ی 720 پیکسلی می باشد اما از تکنولوژی IPS بهره نمی برد. جای تعجب ندارد که با توجه به قیمت 500 دلاری آن، کروم بوک فیلیپ دارای نمایشگر فول اچ دی با روزلوشن بالاتر است. در مقابل، HP Stream 11-y010nr  199 دلاری موجود در آمازون مجهز به صفحه نمایشی با اندازه و رزولوشن مشابه کروم بوک 11 است اما کیفیت آن کمی پایین تر می باشد. یک وب کم اچ دی 720 پیکسلی نیز در قسمت بالایی پنل کروم بوک 11 قرار گرفته است که دارای زاویه ی نمایش88  درجه می باشد و در Google hangout تصاویر واضح و مناسبی را نمایش می دهد.

ساختاری محکم و زمخت

کیس محکم و تقویت شده ی پلاستیکی کروم بوک 11 N7 حقیقتا پایدار و مقاوم نیست، اما می تواند بالا و پایین های زندگی در خوابگاه ها و راهروهای دبیرستان را به خوبی تحمل کند، بنابراین گزینه ی مناسبی برای دانش آموزان محسوب می باشد. این لپ تاپ ساده است اما از سنگینی خوبی برخوردار است و سبک به نظر نمی رسد. ایسر این لپ تاپ را به یک بدنه ی خاکستری تیره ضد ضربه و ضد شوک مجهز کرده است؛ یعنی حتی اگر از روی میزتان به زمین بیفتد همچنان کار می کند.

11 N7 مجهز به کیبورد ضد مایع نیز می باشد. بنابراین حتی اگر تا 11 اونس مایعات روی کیبورد بریزد و از دو سمت از بخش زیرین دستگاه مایع جاری شود، البته به دور از اجزای مهم، دستگاه بدون هیچ مشکلی کار می کند. در تستی یک لیوان آب روی لپ تاپ ریخته شد و در حالی که کاملا خیس بود هم چنان کار می کرد.

پایه ی لاستیکی ضخیمی سراسر قسمت زیرین عقبی لپ تاپ را پوشانده است که تعادل لپ تاپ را حفظ می کند و محکم روی میز قرار می گیرد. هم چنین دارای نتیجه ی جانبی نیز است که نگه داشتن و حمل لپ تاپ را آسان می کند بدون اینکه از دست های کاربر لیز بخورد و بیفتد.

لپ تاپ ایسر کروم بوک 11 N7

پورت های نه چندان قوی

از قیمت پایین این لپ تاپ متوجه خواهید شد که از نظر آپشن پورت چندان قوی نیست. در سمت چپ یک پورت یو اس بی 3.0، یک پورت HDMI، یک پورت 3D XC Card slot و یک خروجی صدای استاندارد 3.5 میلی متری قرار گرفته است. در سمت راست نیز یک پورت یو اس بی 3.0 دیگر، یک پورت قفل رمز دار کنسینگتون، و یک پورت شارژ 45 وات تعبیه شده است. عدم وجود یک پورت یو اس بی نوع C بسیار مشهود و قابل توجه است که در حال حاضر در کروم بوک ها نیز تعبیه می شوند، برای مثال کروم بوک فیلیپ مجهز به دو پورت یو اس بی نوع C می باشد.

دو اسپیکر تعبیه شده در این لپ تاپ حجم صدای خوبی ارائه می کنند اما کیفیت صدا چندان مطلوب و تاثیرگذار نیست. آنها فاقد هرگونه صدای بیس هستند و بنابراین صدای بیشتر آهنگ ها ریز به گوش می رسد. اگر لپ تاپ را روی پاهایتان قرار دهید صدای خروجی از اسپیکرها خفه تر شنیده می شود زیرا اسپیکرها در قسمت پایین بدنه تعبیه شده اند. اگر می خواهید در تخت خود دراز بکشید و فیلم تماشا کنید بهتر است یک جفت هدفون محکم خریداری کنید.

شارژدهی در کل مدت شبانه روز

کروم بوک ها نمی توانند بنچ مارک های عملکرد ویندوز – محور  را اجرا کنند. این لپ تاپ ایسر در تست قدیمی باطری عملکرد خوبی داشته و تا 12 ساعت و 4 دقیقه شارژدهی داشت که بسیار جالب توجه است. این لپ تاپ از نظر شارژ باطری بین کروم بوک فیلیپ ایسوس با زمان 10 دقیقه و 23 ثانیه و کروم بوک 15 ایسر با زمان 14 ساعت و 17 دقیقه قرار می گیرد. دل اینسپیرون 11 مجهز به ویندوز 64 بیتی تا 10 ساعت و 5 دقیقه شارژدهی دارد.

11 N7 مجهز به پردازنده ی 1.60 گیگاهرتزی دو – کر مدل Intel Celeron N3000، گرافیک مجتمع اینتل اچ دی 400 و رم 4 گیگابایتی می باشد ، بنابراین از قدرت کافی برای جستجوی وب و انجام کارهای مدرسه برخوردار است اما نباید انتظار داشته باشید که از پس انجام تسک های خیلی سنگین بربیاید. در حین انجام تست و هنگامی که چندین تب را هم زمان باز می کردیم قطع و وصلی ها و کاهش سرعت قابل توجهی مشاهده می شد – به ویژه هنگام گوش دادن به موسیقی در گوگل پلی. دل اینسپیرون 11 نیز از پردازنده ی مشابهی استفاده می کند و ظرفیت حافظه ی آن کمتر است بنابراین اگرچه ارزان تر می باشد لزوما سریع تر نیست. کروم بوک فیلیپ ایسوس قیمت بالاتری دارد و مجهز به پردازنده ی سریع تر اینل کر m3 می باشد.

مثل همه ی کروم بوک هایی که امسال روانه ی بازار شدند، 11 N7 باید به بیش از دو میلیون اپلیکیشن اندروید موجود در گوگل پلی استور دسترسی داشته باشد اما این ویژگی در حال حاضر فقط روی مدل های خاصی موجود است و این یکی از آن مدل ها نیست.گوگل قول داده است که این ویژگی به زودی عرضه می شود بنابراین تا اواخر امسال کاربران می توانند امیدوار باشند که کارکرد های بیشتری از سیستم های خود دریافت کنند. در حال حاضر باید با اپ های وب استور کروم کنار بیایید.

حافظه ی فلش 16 گیگابایتی بسیار سریع عمل می کند به ویژه هنگامی که از فضای خالی 9 گیگابایتی ناراضی هستید اما هم چنین 100 گیگابایت از حافظه ی Google Drive را به صورت رایگان برای مدت دو سال دریافت خواهید کرد. کروم بوک فیلیپ ایسوس مجهز به حافظه ی داخلی 64 گیگابیتی است در حالی که اینسپیرون 11 بین این دو قرار می گیرد و 32 گیگابایت حافظه دارد. هم چنین می توانید از Slot card SDXC برای ارتقاء حافظه ی داخلی استفاده کنید.

لپ تاپ ایسر کروم بوک 11 N7

لپ تاپ ایسر کروم بوک 11 N7

انتخاب هوشمندانه ای برای دانش آموزان

کروم بوک 11 N7 ایسر با ساختاری پایدار و با دوام، کیبورد راحت و عمر باطری طولانی گزینه ی دوست داشتنی ای محسوب می شود. کروم بوک های گران قیمت تر به ویژگی هایی مثل کیبورد مجهز به نور پس زمینه، ظاهری شیک، و لولای 360 درجه که امکان استفاده از آن در حالت تبلت را فراهم می کند نیز مجهز هستند. اما اگر می خواهید نیمی از پس انداز خود را خرج کنید و در عین حال سیستم خوبی در اختیار داشته باشید 11 N7 گزینه ی قابل قبولی است. اگر کمی بیشتر هزینه کنید می توانید لپ تاپی سریع تر با صفحه ی 1080 پیکسلی با قابلیت استفاده در حالت تبلت را خریداری کنید مثلا کروم بوک فیلیپ ایسوس. اخیرا لپ تاپ های ویندوزی با قیمت زیر 500 دلار مثل Lenovo IdeapadMiix 320 و Dell Inspiron 11 2 در 1 سری 3000 (3179) را نیز آزمایش کرده ایم.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *