کمپانی ایسوس یکی از برند های معتبر تولید کننده رایانه و تجهیزات جانبی می باشد. مانیتورهای تخت و خمیده که توسط این شرکت رونمایی شده اند، به دلیل ویژگی ها ومشخصات منحصر به فرد، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است.
اخیرا مدل جدید این شرکت به نام Designo Curve MX34VQ رونمایی شده است که با طراحی لوکس، ابعاد ۳۴ اینچ و صفحه نمایشی خمیده جلوه متفاوتی به میز کار مدیران و یا علاقه مندان به بازی های رایانه ای می دهد.
این دستگاه به دلیل طراحی بی نقص و نوگرایانه، موفق به دریافت جوایز متعددی چون جایزه خلاقیت  CES 2017و Good Design 2016 شد.

صفحه نمایش این مانیتور دارای رزولوشن ۳۴۴۰×۱۴۴۰ پیکسلی است که دارای نسبت تصویر ۲۱:۹ می باشد و به سبب طراحی بدون فریم به Ultra Wide نیز شهرت دارد.
در ادامه این مطلب MX34VQ را زیر ذره بین می بریم و به طور دقیق تری آن را بررسی می کنیم.

نقد و بررسی مانیتور Asus مدل Designo Curve MX34VQ

طراحی

همانطور که پیش از این اشاره کردیم این دستگاه با صفحه نمایش منحنی شکل ۳۴ اینچی همراه است. حاشیه بسیار اندک اطراف این نمایشگر و همچنین ضخامت بسیار کم ۸٫۵ میلی متری به زیبایی بیشتر این دستگاه افزوده و فضای کاری مناسبی را برای کاربر به ارمغان می آورد.
ضخامت ۸٫۵ میلی متری در بخش های بالایی، در قسمت پایینی به دلیل وجود لبه نقره ای رنگ مات و دکمه تنظیمات OSD به ضخامت بیشتر ۱۹ میلی متری می رسد.
در بخش بالا و اطراف این دستگاه طراحی دو مرحله ای صورت گرفته است، به طوریکه از پنلVA  بسیار باریک و مشکی رنگی تشکیل شده که با قطعات پلاستیکی نقره ای رنگ در اطراف آن همراه است.

پایه طراحی شده برای این مانیتور دارای پوشش پلاستیکی می باشد که از اطراف با لبه های فلزی احاطه شده است، که به راحتی قابل جدا شدن نیست. شاید بتوان بخش پایه این دستگاه را جذاب ترین بخش آن در نظر گرفت؛ چرا که مجهز به شارژ بیسیم ۵W Qi می باشد و در هنگام استفاده همچون چراغ خواب، با نور آبی رنگ جلوه ای خیره کننده به خود می گیرد.

نقد و بررسی مانیتور Asus مدل Designo Curve MX34VQ

در پشت این دستگاه سه پوت HDMI 2.0، پورت Display1.2 و جک ۳٫۵ میلی متری جایگیری شده است.
اگرچه این دستگاه با ویژگی های استاندارد مانیتورهای امروزی فاصله دارد و عدم استفاده از USB 3.0 Hub کمی برای کاربران مایوس کننده است، اما نمی توان از برخی ویژگی های منحصر به فرد آن چشم پوشی کرد.

از ویژگی های بی نظیر MX34VQ می توان به استفاده اسپیکرهای هارمن کاردن آن اشاره کرد. این بلندگوها که دارای قدرت ۸ واتی می باشد، از حجم و شفافیت صدای مطلوبی برخوردار است و با استفاده از مود های موجود در بخش تنظیمات مانیتور، قابلیت تغییر صدا را متناسب با نوع استفاده (مود گیم، مود کاربر، مود موسیقی و مود فیلم)، به کاربر می دهد. گفتنی است که مود کاربر در بخش تنظیمات، به صورت دستی و به دلخواه کاربر قابل کنترل است.

نقد و بررسی مانیتور Asus مدل Designo Curve MX34VQ

نقد و بررسی مانیتور Asus مدل Designo Curve MX34VQ

نقد و بررسی مانیتور Asus مدل Designo Curve MX34VQ

صفحه نمایش

این مانیتور از یک صفحه نمایش منحنی شکل استفاده شده است که با نسبت تصویر ۲۱:۹ همراه است.
اکثر مانیتورهایی که اخیرا به بازار عرضه شده اند، به نرخ نوسازی صفحه ۶۰ هرتز محدود می شود که خوشبختانه در مانیتور MX34VQ،Refresh rate  به ۱۰۰ هرتز ارتقا یافته است. البته زمان پاسخگویی آن ۴ میلی ثانیه می باشد، که خبر خوشی برای گیمرها محسوب می شود.
صفحه نمایش این دستگاه به میزان ۱۸۰۰R خمیدگی دارد؛ به این معنا که این میزان خمیدگی، زمینه ای وسیع از صفحه نمایش را در مقایسه با LCD های تخت را در بردارد. همچنین این ویژگی به کاربر امکان می دهد تا از هر زاویه ای تصویر را کامل و بی نقص تماشا کند و تجربه ای بی نظیری را در استفاده طولانی مدت داشته باشد.
گفتنی است صفحه نمایش این دستگاه از سطح روشن مات و ضد تابش خیره کننده می باشد که مقیاس بیشترین روشنایی در آن ۳۰۰ نیت و نسبت کنتراست ۱ به ۳۰۰۰ می باشد.
زاویه دید ۱۷۸ درجه ای در نمایشگرها یکی از ویژگی های قابل توجه کی باشد، به طوریکه از هر دو جهت افقی و عمودی برخوردار است. این خاصیت، کاربر را از لحاظ زاویه بدن و زاویه دید محدود نمی کند و تصویری همواره شفاف و بدون تغییر رنگ پدیدار می آورد.
وسعت رنگ نیز در این نمایشگر ۱۶٫۷ میلیون رنگ است. به همین دلیل نمایش تصاویر با مود RGB ها بسیار قدرتمند عمل کرده و عمق رنگ بسیار مطلوبی دارد.
قیمت این مانیتور با طراحی شیک و مشخصات کارامد، ۷۹۹ دلار در سایت آمازون پیش فروش می شود که در ماه های آینده احتمال افت قیمت را به همراه دارد.

بازدهی

باید گفت که بازدهی این نمایشگر به دلیل Refresh rate 100 هرتز و پاسخگویی کمتر از ۴ میلی ثانیه، یکی از نقاط قوت این مانیتور محسوب می شود.
بازی های call of duty و Crysis 3 به خوبی و بدون هیچ وقفه ای در این نمایشگر قابل اجراست و به لطف تکنولوژی FreeSync AMD، خطایی در هنگام راه اندازی بازی ها مشاهده نمی شود.

MX34VQدر آزمایشگاه TÜV Rheinland دقیق ترین تست های مرتبط به سلامت و میزان تشعشع نور آبی مضر را گذرانده است و علاوه بر اینها، با تکنولوژی Flicker Free ایسوس، تصویری بدون پرش را می توان تجره نمود.
استفاده از فناوری های انحصاری نور آبی ایسوس و Flicker Free در این نمایشگر، باعث می شود تا سلامت کاربر در هنگام استفاده طولانی مدت به طور کامل حفظ شود.
لازم به ذکر است که غلظت و عمق رنگ مشکی در این پنل بسیار خوشایند بوده اما دقت رنگ در آزمایش های انجام شده کمی با خطا همراه است. در تصویر زیر رنگ های این نمایشگر در مثلث قرمز، در مقایسه با رنگ های استاندارد در مثلث سبز به خوبی قابل مشاهده می باشد. به این ترتیب رنگ ها با پوشش ۱۰۰ درصدی در این مانیتور قابل نمایش است با این تفاوت که گسترش رنگ با توجه به تصویر، در قرمز و سبز کمی بیش از حد اشباع شده می باشد.

کلید OSD توسط Joystick  که در زیر آرم Asus قرار دارد امکان دسترسی به بخش تنظیمات مانیتور را به کاربر می دهد. این دکمه که با نورLED در هنگام روشنی و Standby قابل نمایش است قابلیت تنظیمات این دستگاه را در دست دارد.

نقد و بررسی مانیتور Asus مدل Designo Curve MX34VQ

نقد و بررسی مانیتور Asus مدل Designo Curve MX34VQ

حرف آخر

با صرف نظر کردن از محدودیت ها و نقص رنگی که این دستگاه به همراه دارد، این مانیتور انتخاب مناسبی می باشد.
پانل قدرتمند با میزان Refresh 100HZ امکان لذت بردن برای کاربران به خصوص گیمرها را فراهم کرده است. ارائه کیفیت ۱۴۴۰×۳۴۴۰ پیکسلی برای هر کارت گرافیکی ای ساده نیست که در این مانیتور پیاده سازی شده است.
به هر حال Designo Curved MX34VQ انتخاب مناسبی در مقایسه با مانیتور های تخت می باشد. چرا که ویژگی های بسیار مناسبی برای مدیران، طراحان گرافیکی و علاقه مندان به بازی های گرافیکی به همراه دارد.
پنل VA در این مانیتور دارای غلظت رنگ مشکی بسیار مناسبی است و که مجهز به تنظیم رنگ پیشرفته نیز می باشد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *