گلکسی سی 7 پرو (Galaxy C7 Pro)، محصول جدید میان-رده یِ کمپانی سامسونگ می باشد که با طراحی بی نظیر، بدنه ی فلزی و باریک و نمایشگر 5.7 اینچی AMOLED ارائه شده است.

در حالی که اکثر کمپانی های گوشی سازی، بیشتر تمرکزشان را بر گوشی های پرچمدار می گذارند، سامسونگ تلاش می کند تا تعادل را در ساخت محصولات خود برقرار کند و محصولاتی متناسب با هر سلیقه و قشری ارائه نماید.
این شرکت علاوه بر گوشی های پرچمدار خود، گوشی های میان رده ای نیز عرضه نموده تا بتواند نظر تمامی طرفداران را به خود جلب کند. از جمله این گوشی ها، می توان به سری های A و C اشاره کرد که تقریبا چیزی میان دسته های بالا و میان-رده ای است.

بر اساس تست های بنچمارک، گلکسی سی 7 پرو از ویژگی های خوبی برخوردار است و در رنگ های طلایی و آبی روشن عرضه می شود.
ضمنا برخی معتقدند که این دستگاه، رقیبی برای گوشی وان پلاس 3T تلقی می شود.

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

طراحی

سامسونگ به تدریج از گوشی هایی با بدنه پلاستیکی فاصله گرفته و مدتی است که به تولید محصولاتی با شاسی هایی فلزی روی آورده است. گوشی گلکسی سی 7 پرو ، نیز دارای یک بدنه ی فلزی با گوشه ها و لبه های گرد شده می باشد که تنها 7 میلی متر ضخامت دارد از این رو یکی از باریک ترین گوشی های هوشمند در میان گوشی های همسطح خود محسوب می شود.
شیشه ی به کار رفته در این اسمارتفون در لبه ها، به صورت منحنی شکل طراحی شده و صفحه نمایش 5.7 اینچی، در زیر آن قرار گرفته است. این دستگاه از پوشش فلزی و سطحی مات تشکیل شده است که در هنگام نگهداری آن با یک دست، کمی لغزنده به نظر می رسد.

در قسمت پایین دستگاه دکمه ی Home همراه با اسکنر اثر انگشت قرار دارد که بر طبق سنت، در دو سمت آن، کلید های خازنی برگشت و برنامه های اخیر جای گرفته اند.
در لبه ی پایین دستگاه پورت USB نوع C، به همراه جک هدفون، بلندگو و میکروفون و در سمت چپ دستگاه نیز دکمه های تنظیم حجم صدا قرار گرفته است. همچنین کلید پاور در کنار سینی کارت حافظه در سمت راست دستگاه مشاهده می شود.
در بدنه ی پشتی این دستگاه، شاهد دوربین اصلی به همراه فلاش دوگانه LED می باشیم و در قاب جلوی آن دوربین سلفی به همراه فلش، نوار آنتن و نام تجاری سامسونگ دیده می شود.

در مجموع می توان گفت طراحی این دستگاه بسیار خیره کننده و خوشایند است و تنها ایراد این دستگاه از لحاظ ظاهری، لغزنده بودن آن بوده که به دلیل نمایشگر بزرگ 5.7 اینچی می باشد.

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نمایشگر

نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن 1920×1080 و پنل Super AMOLED در گلکسی سی 7 پرو به کار رفته است که از پاسخ لمسی نقطه ای و کیفیت بهتری نسبت به سی 9 پرو برخوردار است. نمایشگر این اسمارتفون، حدود 74 درصد از نمای روبروی دستگاه را در بر گرفته است که برای یک گوشی میان رده ای بسیار مطلوب و رضایت بخش است.

در واقع پنل های AMOLED همواره ثابت کرده اند که یکی از بهترین های فناوری، در گوشی های امروزی هستند و روشنایی و ترکیب رنگ نسبتا خوبی را با خود به همراه دارند.

یکی از ویژگی های این نمایشگر، قابلیت همیشه روشن آن می باشد که بیشتر در گوشی های پرچمدار ارائه شده است. با استفاده از این قابلیت، می توان تقویم، ساعت و برخی از ویژگی ها را در این نمایشگر تنظیم نمود تا در صفحه نمایش همیشه روشن نمایان شود.

متاسفانه رنگ سفید در این دستگاه کمی به رنگ آبی متمایل است که البته می توان آن را از طریق منو تنظیمات کنترل کرد و با استفاده از فیلتر های رنگی، فشار های وارد شده بر چشم را کاهش داد.

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نرم افزار

سیستم عامل اندروید 7 (مارشمالو) به همراه رابط کاربری همیشگی، TouchWiz در سی 7 پرو، به کار رفته است؛ که مشابه همان رابط کاربری ای است که در سامسونگ S7 شاهد بودیم.
متاسفانه با وجود رونمایی اندروید جدید، این دستگاه با همان سیستم عامل شناخته شده ارائه شده است و همچنان خبری از اندروید O نیست.
رابط کاربری در سی 7 پرو، از سیستمی دو لایه بهره می برد که با لمس طولانی هر آیکون، می توان به لایه ی دوم آن دسترسی پیدا کرد. از این رو رمز گذاری بر روی برنامه ها و برخی تنظیمات در آن بهینه سازی شده است.

یکی از ویژگی های خوب این دستگاه پشتیبانی از پورت USB می باشد. به این ترتیب از طریق کارت های حافظه با قابلیت OTG، می توان به سرعت اطلاعات را بر روی یک فلش ذخیره کرد.
همچنین تقسیم دستگاه به دو بخش جداگانه و اجرای برنامه ها به طور همزمان، از دیگر مزیت های خوب در سی 7 پرو می باشد که در سیستم عامل های اندروید 7 به بالا به خوبی قابل اجراست.

به طور کلی رابط کاربری این دستگاه بسیار راحت و روان است و وظایف چندگانه و اجرای برنامه ها در آن به خوبی قابل اجراست.

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

بازدهی و عملکرد

گلکسی سی 7 پرو (Galaxy C7 Pro) مشابه موتو زد 2، از پردازنده ای اسنپدراگن 626 کوالکوم و چیپست گرافیکی 506 آدرنو بهره برده است. به کمک اینها، عملکرد این دستگاه نسبت به قبل بهبود یافته و اجرای بازی های گرافیکی در آن بدون مشکل انجام پذیر است.
با وجود رم 4 گیگ در این محصول، تغییر از یک برنامه به برنامه ی دیگر، با تاخیر جزئی همراه است که قابل چشم پوشی است. اما اجرای فیلم هایی با کیفیت 4K، بدون هیچ لغزش و وقفه ای قابل اجرا است و راه اندازی برنامه ها و بازی های سنگین بسیار روان و رضایتبخش می باشد.
به طور کلی این دستگاه با حافظه ی ذخیره سازی 64 گیگا بایت، در بازدهی مانند سی 9 پرو است؛ با این تفاوت که در برخی بازی های گرافیکی سنگین، عملکردی ضعیف تر دارد.

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

دوربین

هر دو دوربین این دستگاه، به یک حسگر 16 مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم F/1.9 مجهز می باشند که دارای قابلیت های مختلف عکسبرداری، نظیر HDR، پانوراما، تشخیص چهره و غیره می باشد.

رابط کاربری که با دو بار فشردن دکمه ی هوم قابل دسترسی است، بسیار ساده، روان و بدون هیچ پیچیدگی است و به طور کامل، نیاز کاربر را پاسخ می دهد.
سرعت شاتر و فوکوس در این دستگاه بسیار سریع و بی نقص بوده و دارای قابلیت قفل بر روی فوکوس را دارد، به این ترتیب در هنگام فیلمبرداری، با قفل کردن فوکوس بر روی سوژه، می توان به مدت طولانی به ضبط فیلم پرداخت.

علاوه بر ساده بودن رابط کاربری، این دستگاه دارای فیلتر های مختلف رنگی و بیوتی مود می باشد که برای انتشار عکس ها در شبکه های اجتماعی بسیار کاربردی به نظر می رسد.

با وجود قابلیت های خوب این دوربین، کیفیت تصویر آن، تعریفی ندارد و در محیط های کم نور دارای جزئیات کمتر و نویز بسیار زیادی است. اما در هنگام نور روز، کیفیت عکس ها دو چندان شده و عکسبرداری به صورت ماکرو بسیار شگقت انگیز است.
ضمنا ضبط فیلم در گلکسی سی 7 پرو بسیار خوب است و دارای کیفیت 1080p با 30 فریم بر ثانیه می باشد که برای یک گوشی میان رده ای معمول و مناسب است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

نقد و بررسی گوشی هوشمند گلکسی سی 7 پرو

باتری

باتری غیر قابل تعویض 3300 میلی آمپر ساعتی، در داخل گلکسی سی 7 پرو (Galaxy C7 Pro) به کار رفته است که بسیار رضایتبخش می باشد و می تواند با استفاده ی بهینه نظیر چک کردن ایمیل، پیام کوتاه و تماشای ویدئو، تا یک روز بدون هیچ مشکلی، پاسخگوی نیاز کاربر باشد.
با توجه به آزمایشات بنچمارک می توان گفت که این دستگاه با یک بار شارژ کامل، قادر است تا حدود 16 ساعت به پخش ویدئو بپردازد و با استفاده سنگین نیز تا 13 ساعت دوام آورد.

البته باید نکاتی را در نظر گرفت که با توجه به کوچک تر شدن صفحه نمایش گوشی C7 Pro نسبت به C9 Pro و همچنین استفاده از چیپست Snapdragon 626 ، عملکرد بهتر و با صرفه تری را به همراه دارد و مطمئنا انتظارات کاربران را برآورده می سازد.
همچنین به لطف شارژ سریع، این دستگاه قادر خواهد بود در کمتر از یک ساعت و 30 دقیقه، به شارژ کامل برسد.

سخن آخر

در مجموع سامسونگ گلکسی سی 7 پرو (Galaxy C7 Pro) ، یک دستگاه با کیفیت ساخت خوب، صفحه نمایش روشن و دوربین قابل تحسین است و با وجود عملکرد خوب خود، عمر باتریِ بسیار خوبی را دارا می باشد.
قیمت این محصول حدود 388 دلار معادل 24.900.00 روپیه که در هند به صورت انحصاری و سپس در فروشگاه های دیگر به فروش می رسد.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *