فصل اول بازی Life is Strange را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین، جذاب‌ترین و موفق‌ترین بازی‌هایی دانست که به صورت اپیزودیک منتشر شد و توانست نظر بسیاری از بازیکنان و منتقدین را به خود به لطف داستان جذاب و ماجراجویی هیجان انگیزش جلب کند. یکی از بهترین خبرهایی که در زمان E3 2017 منتشر شد، ساخت فصل دوم این بازی توسط استودیو Dontnod بود؛ استودیویی که با همین یک فصل از Life is Strange، محبوبیت عجیبی نزد طرفداران پیدا کرد. اما خبر خوشحال‌ کننده‌ دیگری هم از این سری منتشر شد؛ ساخت یک پیش درآمد از این بازی توسط استودیویی دیگر به نام Deck Nine. این پیش درآمد که Before the Storm نام دارد قرار است در سه قسمت روی شخصیت محبوب کلوئی تمرکز کند. بازه زمانی داستان زمانی روایت می‌شود که هنوز سر و کله مکس دوباره در زندگی کلوئی پیدا نشده و کلوئی با دوستی دیگر به نام ریچل امبر آشنا شده بود؛ همان دختری که در ماجرای اصلی ناگهان ناپیدا شد و کلوئی در به در دنبال او می‌گشت. حال قرار است ببینیم که قبل از ورود مکس، چه اتفاقاتی برای کلوئی رخ داده و چرا به چنین روزی افتاده، چرا تبدیل به دختری شده که موهایش را آبی کرده و هیچ چیز در این دنیا برایش مهم نیست.

در این مطلب سعی داریم تا هفت نکته‌ای را که باید در مورد این بازی بدانید با شما به اشتراک بگذاریم و آماده همراه شدن با کلوئی دوست داشتنی شویم.

 

Life is Strange

سازنده‌ای جدید روی این پیش درآمد کار می‌کند

استودیو دونت‌ ناد، سازنده فصل اول این بازی، روی Before the Storm کار نمی‌کند. در عوض، استودیو دک‌ناین روی این بازی مشغول به کار است. این استودیو در کارنامه خود سابقه کار روی بازی‌هایی مانند Pain و Ratchet & Clank Collection را بر عهده دارد. آن‌‌ها که به دنبال ساخت اثری بودند که بیشتر از هر چیز دیگر بر روی داستان تمرکز داشته باشد، حال یک موقعیت عالی پیش روی دارند. البته این موضع به این معنا نیست که استودیو دونت‌ناد اصلا نگاهی به Before the Storm نخواهد داشت. زک گریس، نویسنده ارشد بازی، در این مورد می‌گوید:

از بالاترین مراحل ایده‌های داستانی تا تک تک مراحل تولید، استودیو دک‌ ناین به طور پیوسته با تیم اسکوئر انیکس در فرانسه، یعنی استودیو دونت‌ناد که بازی اول را ساخت همکاری داشته است. من این شانس را داشتم که در سفری کوتاه به پاریس، قسمت اول این بازی را به بچه‌هایی که در دونت‌ناد هستند نشان دهم. اما به طور کلی این بازی و شکل گیری کامل آن توسط دک‌ ناین صورت گرفته است.

Life is Strange

این داستان منحصر به کلوئی است

کلوئی این بار یک دختر بی‌خیال با موهای آبی رنگ نیست، او هنوز یک دختر ساده‌ است که پدرش را از دست داده و احساس می‌کند دنیا برایش تمام شده

داستان بازی Before The Storm، سه سال قبل از ماجرای داستان اصلی سری Life is Strange را روایت می‌کند. دو سال قبل از تمامی اتفاقات این قسمت، کلوئی پدرش را از دست داده و هنوز در حال دست و پنجه نرم کردن با غم و اندوه از دست دادن پدری است که او را واقعا دوست داشت و همین موضوع زندگی را برایش به شدت پیچیده و تلخ کرده است. او به حدی رسیده که همیشه با خود فکر می‌کند اصلا خودش چه کسی است؟ او فکر می‌کند که تمام اتفاقات دنیا بر ضدش رخ می‌دهند و این امر به خاطر درگیری‌ها و اتفاقاتی است که در خانه و مدرسه برایش رخ داده است. در همین حال، کاراکتر ریچل امبر، دختری که کلوئی با او دوست خواهد شد، کاملا شخصیتی برعکس کلوئی دارد. او با اعتماد به نفس، محبوب و از همه مهم‌تر، شخصیتی در راس کلاس و مدرسه است که همه او را می‌شناسند و بسیار هم موفق است. حال یک دوستی غیر منتظره، زندگی آن‌ها را تغییر خواهد داد. نویسنده ارشد این بازی می‌گوید:

حتی در فصل اول Life is Strange، کلوئی زیاد از جزییات دوستی خودش با ریچل امبر به مکس نمی‌گوید. او این رابطه را مبهم نگه می‌دارد و فقط می‌دانیم که ریچل برای کلوئی بسیار مهم بود. این موضوع بخش اعظمی از منبع الهام ما برای داستانی بود که می‌توانیم در این پیش درآمد کاوش کنیم و آن حس و حال فصل اول را برای طرفداران به ارمغان بیاوریم و در عین حال المان‌‌های جدیدی را در بازی قرار دهیم که طرفداران عاشق تجربه آن‌ها باشند. داستان و پایان Before The Storm قرار نیست به شکلی پیش برود که برای طرفداران قابل حدس باشد و به لطف فصل اول بدانند چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

در دموی به نمایش درآمده از این بازی، سازندگان بخشی را به نمایش گذاشتند که دوستی کلوئی و ریچل امبر به خوبی شکل گرفته و آن‌ها رفاقتی شدید دارند و هر دو در حال سر و کله زدن با مشکلی هستند که در آن فرو رفته‌اند. دوستی آن‌ها به گونه‌ای است که با خود خواهید گفت انگار ریچل امر اولین شخصی است که کلوئی توانسته بعد از مدت‌ها با او ارتباط برقرار کند و کلوئی همیشه می‌ترسد که این دوستی را خراب کند.

 

Life is Strange

شما هیچ قدرتی نخواهید داشت

از جایی که داستان Before the Storm برای زمانی است که کلوئی هنوز با قدرت ویژه مکس آشنا نشده بود، شما قادر به بازگرداندن زمان در این قسمت نخواهید بود. چنین موضوعی به این معنی نیست که هیچ قدرت فراطبیعی در بازی مشاهده نخواهید کرد. نویسنده ارشد بازی می‌گوید:

برای من و برای دیگران، برجسته‌ترین عنصر فصل اول، چگونگی قیاس کاراکترها و چگونگی قابل قیاس بودن دنیای بازی بود. زیبایی شناسی آرکادیا بی و غریب بودن سمبل‌هایی که خواهید دید، مانند نقش حیوانات یا دیگر افکت‌های فراطبیعی، قرار است همه آن‌‌ها همانند سوالی بزرگ برای کلوئی باشند؛ شخصی که قرار است با او در این ماجرا هم سفر شویم و دنیا را این بار از نگاه او ببینیم. چیزی که قرار است با آن رو‌به‌رو شویم، یک نوع کیمیاگری دنیوی و کاملا سورئال خواهد بود، چیزی که دقیقا امضای بازی Life is Strange است و ما سعی داریم آن را با آغوش باز بپذریم.

در حالی که خبری از قدرت‌ بازی با زمان مکس نیست، اما همچنان انتخاب‌های زیادی وجود دارد که توسط آن‌ها بتوان داستان بازی را شکل داد.

Life is Strange

مکس همچنان به نوعی در داستان بازی نقش دارد

مکس در بازی حضور دارد، اما در ذهن و خاطرات کلوئی

اگر فصل اول را بازی کرده باشید، به خوبی می‌دانید که زمانی که مکس و کلوئی با هم دوستان صمیمی بودند، مکس به ناگهان به جایی دیگر سفر می‌کند و کلوئی را تنها می‌گذارد. اما این اتفاق به این معنا نیست که کلوئی مکس را فراموش کرده است. در بازی اول، مکس همیشه خاطراتش از تجربه‌های عجیبی را که تجربه کرده بود نگه می‌داشت و آن‌ها را در دفتر خاطراتی پوشیده از عکس و متن‌های مختلف حفظ می‌کرد. در بازی Before The Storm، کلوئی نیز ماجراجوی خود را همیشه به شکل نامه‌هایی برای مکس می‌نویسد و ثبت می‌کند؛ هرچند که او هرگز این خاطرات را برای مکس ارسال نمی‌کند. شاید شاهد حضور مکس در بازی نباشیم، اما او در ذهن کلوئی جایگاهش را از دست نداده؛ شخصی که قرار است کنترل او را در دست بگیریم و وارد ماجرایی جدید شویم.

اشلی برچ دیگر صداپیشه کلوئی نیست، اما او همچنان در بازی نقش دارد

اشلی برچ، کسی که صداپیشگی شخصیت کلوئی را در فصل اول بر عهده داشت، دیگر قادر نبود تا در نقش او صداپیشگی کند. این موضوع می‌تواند برای بسیاری از طرفداران ناامید کننده باشد. اما با توجه به دموی به نمایش درآمده، صدای صداپیشه جدید کلوئی شباهت بسیار زیادی به صدای اشلی برچ دارد اما به نظر می‌رسد که همانند برچ آن قدرت اجرای فصل اول را ندارد. با این که برچ قادر نبود دیگر از صدای خود برای کلوئی استفاده کند، او از طریقی دیگر، خصوصا در بخش نویسندگی، به پیش درآمد این بازی کمک کرد. نویسنده ارشد بازی می‌گوید:

او در تمامی مراحل جزییات تک تک دیالوگ‌ها تا آخرین مراحل داستانی به تیم کمک کرد. ما تمامی متریال‌هایی را که در اختیار داشتیم با او به اشتراک گذاشتیم. با او در مورد این که کلوئی چه کسی است و ماجرایی که قرار است او با آن رو‌به‌رو شود صحبت کردیم. دید و تجربه شخصی او نسبت به این کاراکتر در داستان و شنیدن شوق و اشتیاق او نسبت به کاری که برای کلوئی انجام می‌دادیم برای‌مان عالی و هیجان‌انگیز بود.

اشلی برچ پیش از این نقش شخصیت محبوب ایلوی در بازی Horizon Zero Dawn را نیز بر عهده داشت.

پیش درآمد Life is Strange

کلوئی همانند مکس یک دوربین در اختیار ندارد، اما او چیز دیگری خواهد داشت

مکس عاشق عکاسی بود، بنابراین در فصل اول او از نقطه‌ها و موقعیت‌های جالب عکاسی می‌کرد. در Before the Storm، شما نقاط و موقعیت‌‌های مناسبی را این بار برای گرافیتی و نقاشی پیدا خواهید کرد. طرح‌ها و تگ‌های زیادی نیز برای این بخش طراحی شده تا بازیکنان به انتخاب خود آن‌ها را در موقعیت مناسب ایجاد کنند.

Before The Storm به فصل اول گره خورده است، اما سعی دارد عناصری جدید داشته باشد

پیش درآمد Before the Storm چه از نظر ظاهری و چه از نظر حس و حال، شباهت بسیار زیادی به فصل اول بازی Life is Strange دارد. موسیقی همچنان یکی از هسته‌های اصلی بازی به شمار می‌رود و قرار است همانند فصل اول گوش‌نواز باشد. از آن گذشته، شخصیت‌های زیادی در بازی وجود دارند که در فصل اول با آن‌ها رو‌به‌رو شده بودید. فرانک بورز، فروشنده مخدر، یا حتی ویکتوریا چیس هم از جمله افرادی هستند که در بازی به آن‌ها اشاره خواهد شد. در طول این ماجراجویی، با محیط‌های آشنایی رو‌به‌رو خواهید شد که در فصل اول هنوز که هنوز است برای‌تان به عنوان یک خاطره فراموش نشدنی باقی مانده‌اند؛ مانند خانه کلوئی و آکادمی بلک‌ول. البته مکان‌ها و موقعیت‌های جدید دیگری نیز توسط استودیو دک‌ ناین طراحی و خلق شده است. به قول سازنده بازی، در Before The Storm، ما متوجه خواهیم شد که چه اتفاقاتی برای کلوئی‌‌ای رخ داده که ما در فصل اول، با آن اوضاع، با او رو‌به‌رو شدیم.

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *