از نظر من یکی از سخت‌ترین فعالیت‌ها کارکردن در خانه است چون حواس‌مان هزار و یک جا می‌رود از برنامه‌تلوزیون گرفته یا سر زدن به یخچال و دراز کشیدن بر روی تخت! برای همین قدیم که فضا‌های کاری مشترک نبود من به کتابخانه‌ها می‌رفتم و وقتی که همه برای کنکور داشتند درس می‌خواندند من به کارهای خودم می‌رسیدم! اما امروز می‌خواییم به ۶ نکته برای افزایش تمرکز و بهره‌وری برای کار کردن در خانه بپردازیم که برای فریلنسر ها (آزادکاران) بسیار مناسب است:

۱. در چه ساعاتی بیشترین انرژی را دارید؟

بعضی از ما در اوایل صبح بیشترین انرژی داریم و با راندمان بالا می‌توانیم به کارهایمان برسیم اما بعضی ها دقیقا برعکس هستند و در شب با بیشترین بهره‌وری می‌توانند به کارهای خود برسند. به این زمان ها chronotype می‌گویند. آنها را پیدا کنید و برای افزایش بهره‌وری کارهای خود را به آن ساعت‌ها موکول کنید.

۲.یک محل ویژه برای خود بسازید

سعی کنید محلی که برای کارکردن در خانه انتخاب کردید با جاهای دیگر مانند اتاق خواب متفاوت باشد. نیاز نیست حتما یک اتاق را به این کار اختصاص بدید چون با توجه به آپارتمان نشینی‌ها این کار خیلی سخت است اما می‌توانید به راحتی یک میز را به کارکردن در خانه اختصاص بدید و آن را مختص فعالیتتان دیزاین کنید اینطوری مغز آن محل را ویژه فعالیت می‌دانند و تمرکز بیشتری را تجربه خواهید کرد.

۳.آهسته اما پیوسته باشید

یکی از مشکلات ما در کارکردن در خانه عدم برنامه‌ریزی است یعنی وقتی پروژه‌ای را شروع می‌کنیم آنقدر ادامه می‌دهیم که از پا می‌افتیم. این روش غلط امکان بروز اشتباه را به شدت افزایش می‌دهد. کارکردن در خانه هم باید مثل مطالعه دوران تحصیلمان باشد یعنی زمان مشخصی را برای کار و زمانی را برای استراحت اختصاص بدیم مثلا ۴۵ دقیقه کار و ۱۵ دقیقه استراحت! اینطوری علاوه بر افزایش انرژی تمرکز بیشتری را هم روی کار خواهیم داشت.

۴. زمان را مدیریت کنید

بهتر است یک هفته برای یاداشت کردن زمان فعالیت‌هایمان وقت بگذاریم . بنویسیم که چقدر کار می‌کنیم جقدر استراحت داریم و چه زمان‌هایی فعالیت بیهوده داریم و با برنامه‌ریزی مدیریت زمان را به دست بگیریم. همه ما وقت‌های زیادی را پای تلگرام و اینستاگرام می‌گذاریم و مدیریتی روی آنها نداریم بهتر است فعالیت های روزمره  را به زمان های استراحتمان منتقل کنیم تا هم از کار عقب نیوفتیم هم استراحت کافی داشته باشیم.

۶ نکته افزایش تمرکز برای کارکردن در خانه

۵.برای کارکردن در خانه لباس بیرون بپوشید

من خودم پوشیدن لباس بیرون برای کارکردن در خانه را یک معجزه می‌دانم! وقتی لباس بیرون می‌پوشیم حس و حالمان عوض می‌شود و خواب‌آلودگی و رخوت سراغ ما نمی‌آید. لباس راحتی خانه سیگنال‌های استراحت را به مغز مخابره می‌کند و جلوی تمرکز روی کار را از ما می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنم حتما امتحان کنید.

۶. برای همه کارها زمان اختصاص دهید

بعضی کارها جلوی فعالیت ما را می‌گیرد کارهایی مانند حمام کردن، چک کردن ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، وقت گذراندن با خانواده و ورزش. اما باید بپذیریم که زندگی بدون آنها بسیار وحشتناک است بنابراین نباید آنها را مانعی برای پیشرفت خود بدانیم بهترین کار تنظیم زمان‌هایی برای آنهاست. به جای کنار زدن آنها زمانی اختصاص دهید و به آن پای‌بند باشید.

شما چطور کارکردن در خانه را برای خود مفرح می‌کنید؟ چه کارهایی تمرکزتان را افزایش می‌دهد؟

“۶ نکته افزایش تمرکز برای کارکردن در خانه” را بشنوید (۴دقیقه)

 سبکتو

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *