اگر یک جستجوی کوچک در تمام سلفی‌های پست شده روی فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، و سایر شبکه‌های اجتماعی انجام دهید، متوجه خواهید شد که تعداد سرسام آوری از آنها در باشگاه گرفته می‌شوند. چه کسی دوست ندارد هنگامیکه بدنش بخاطر یک تمرین خوب، دم کرده است، یک عکس فوری از خودش بگیرد؟

اما آیا می‌دانستید که باشگاه، محلی برای گرفتن سلفی‌های باحال نیست؟ باشگاه، محلی برای سخت تمرین کردن و فشار آوردن به بدن است. اگر قصد دارید عکس‌های لحظه‌ای بگیرید، مهم است که بدانید چطور و چه زمانی باید سلفی بگیرید، تا طوری جلوه نکنید که انگار قیافه گرفته‌اید!

بیشتر از آنکه عکس بگیرید، تمرین کنید

به یاد داشته باشید که چرا در باشگاه هستید: برای سخت تمرین کردن. مطمئنا جالب است در حالیکه عضلاتتان دم کرده اند، یک عکس از خودتان بگیرید، اما این، هدف جلسه تمرینی شما نیست. شما آنجا هستید که با بلند کردن وزنه‌ها، دویدن، دوچرخه زدن، یا انجام شکل‌های دیگر ورزش، به بدنتان فشار بیاورید. اگر شما زمان بیشتری را به سلفی گرفتن اختصاص می‌دهید تا تمرین کردن، یعنی دارید اشتباه می‌کنید. سلفی، باید یک فعالیت پس از تمرین باشد. هرگز در حین تمرین کردن، سلفی نگیرید.

هیچکس نباید در پس زمینه عکستان باشد

آیا تا بحال در آن لحظاتی که به سختی به خودتان فشار می‌آورید و با ۱۱۰٪ توانتان کار می‌کنید، صورتتان را دیده اید؟ شما در آن وضعیت، جذاب ترین چهره را ندارید، درست است؟ دیگران هم دوست ندارند چنین عکسی از آنها در حساب کاربری فیس بوک یا اینستاگرام یک فرد غریبه پست شود. بنابراین مطمئن شوید که در سلفی‌هایتان فقط خودتان در عکس می‌افتید. همچنین قبل از ارسال هر سلفی به شبکه‌های اجتماعی، مطمئن شوید که هیچکس دیگری در پس زمینه‌ی عکس نیست، یا اگر افرادی در پس زمینه تان قرار دارند، قبل از ارسال آن عکس روی اینترنت، از آنها اجازه بگیرید.

از رختکن‌ها دور بمانید

رختکن، جایی است تا افراد استراحت کرده، و لباس‌هایشان را پس از یک تمرین شدید، عوض کنند. هنگامیکه در رختکن هستید، تلفن همراهتان باید داخل ساکتان باقی بماند. افراد ممکن است کاملا برهنه باشند، نصفه و نیمه لباس پوشیده باشند، یا در حال نظافت باشند، که قاعدتا جذاب ترین پس زمینه برای عکس شما نیست. بعلاوه، مهم است که به حریم خصوصی مردم احترام بگذارید. و رختکن، خصوصی ترین محل در باشگاه است!

وسایل اضافی با خودتان بیاوید

یک سلفی خوب، بدنی که سخت برایش تمرین کرده اید را نمایش می‌دهد، اما نباید تلاش زیادی که انجام داده اید را نشان دهد. شما نباید از خودتان در لباس‌های عرقی، با موهای پریشان و بهم خورده، و آرایش پخش شده عکس بگیرید. یا قبل از تمرین کردن سلفی بگیرید، و یا یک دست لباس تمیز، گیره‌ی مو و مقداری لوازم آرایش برای یک روتوش سریع بعد از تمرین و قبل از سلفی، همراه داشته باشید.

زمان محدودی را به گرفتن عکس اختصاص دهید

نصف زمان تمرین‌تان را برای پیدا کردن بهترین زاویه، نور، یا مکان برای سلفی، هدر ندهید. اگر نمی‌توانید در عرض چند دقیقه یک سلفی خوب بگیرید، عکس گرفتن را متوقف کرده و به تمرین‌تان برسید. شما فردا به باشگاه بر می‌گردید، و می‌توانید جای دیگری سلفی بگیرید یا کار دیگری انجام دهید. اجازه ندهید وقتتان بخاطر آنکه نمی‌توانید یک سلفی خوب بگیرید هدر برود.

پست‌هایتان را محدود کنید

گذاشتن پست‌های بیش از اندازه، یک مشکل جدی است. افرادی که هر روز، ده‌ها تصویر از خودشان روی رسانه‌های اجتماعی قرار می‌دهند، بیشتر احتمال دارد که به اختلالات شخصیتی دچار شوند! اگر شما فقط عکس‌های سلفی پست می‌کنید، این نشان می‌دهد که تنها دلیل شما برای پست گذاشتن، خودنمایی است، نه نشان دادن چیزهای مهم در زندگی تان. خودتان را به یک یا دو سلفی در روز محدود کنید، که فقط یکی از آنها در باشگاه گرفته شده باشد.

خب، این هم از توصیه‌های ما برای گرفتن سلفی در باشگاه، دون اینکه دیگران را ناراحت یا عصبانی کنید. شما هم در قسمت نظرات تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید. ورزشکاران در باشگاه شما در این مورد چه رفتاری دارند؟ و شما دیگر چه پیشنهاداتی دارید؟

مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *